Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reset wycieraczek ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, czy jedynym sposobem na "zdjęcie" wycieraczkom ochoty do wykonania cyklu pracy jest chwilowe odłączenie aku?

 

Sytuacja: odpaliłem wycieraczki i nie chodzą, ani rusz (a autko trochę stało). Pomachałem trochę dźwignią i dałem spokój a następnie poczytałem forum i przygtowałem się na 1. smarowanie trzpieni, 2. poprawę masy przy silniczku 3. wymianę silniczka. Co ciekawe jakoś odrzuciłem bezpiecznik i inne możliwe problemy :D na razie megi chyba mnie lubi...

No ale potem następnego dnia jadę ja sobie, dźwigni nie tykam aby nie pogarszać sprawy a tu wycieraczki co pewien czas zauważalnie usiłują "dygnąć". No więc obdukcja i tak. Dziwnym zbiegiem okoliczności, jak były te dni przejściowe, całkowicie zalodziła (od zewnątrz) się okolica ośki wycieraczki kierowcy, ale totalnie (jakby co o odpływy dbam, zaglądam i otworki udrażniam - po prostu auto akurat tak stało i zmiana temparatur i powstał tam lód, swoją drogą i tak dziwne).

Niestety teraz nawet zamknięcie auta nie powoduje, że wycieraczki dają spokój tylko non-stop próbują po kolejnym uruchomieniu pojazdu (na całe szczęście co taką dłuższą chwilę).

 

Mam nadzieję, że jeszcze silniczek się nie podjarał oraz trzpienie i mechanizm nie dostały w ucho. No ale pytanie. Dlaczego one ciągle próbują???? Mam odłączyć aku?

Bo tak naprawdę mam nadzieję, że wszystko ok tylko ten lód odpuści na dniach albo podjadę na jakieś dłuższe zakupy.

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. akurat teraz nie potrzebuję tego auta i sobie stoi po prostu. Lodu sporu i to jest lity, bardzo mocny lód, częśc dosłownie skułem śrubokrętem, musiałbym chyba z tą suszarką stać godzinę pewno ;p

 

One poszły trochę do góry. To tak jest, że jak wycieraczki wyczają, że nie są w pozycji początkowej to usiłują do niej zawsze powrócić?

Bo nie kumam dlaczego zamykam auto, otwieram i ponownie odpalam i one próbują się ruszać (a jak wiadomo niezależnie od pozycji dźwigni wycieraczek, która i tak jest u mnie na 0 wycieraczki nie ruszą po ponownym zapłonie bez przestawienia dźwigni).

 

ps. ciekawe zjawisko z tym lodem ale wisiała czapa śnieżna a kierunek ustawienia auta był taki, że z jednej strony czyściutko a od kierowcy ten śnieg w ciągu dnia się się częściowo rozpuszczał a następnie na maksa zlodził.

Co prawda już takie sytuacje znam bo nie wiem czy ktoś z was miał do czynienia ale mi się zdarzyło pokrycie całego auta jednolitą warstwą lodu o grubości 6-8mm ;p W trakcie 350km trasy potem do tyłu leciały totalnie śmiercionośne płyty lodu i to bez żartów piszę ;p a na antenie nadal pozostały spore kulki lodu, ale to tak poza tematem :D

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jest, że jak wycieraczki wyczają, że nie są w pozycji początkowej to usiłują do niej zawsze powrócić?

Bo nie kumam dlaczego zamykam auto, otwieram i ponownie odpalam i one próbują się ruszać (a jak wiadomo niezależnie od pozycji dźwigni wycieraczek, która i tak jest u mnie na 0 wycieraczki nie ruszą po ponownym zapłonie bez przestawienia dźwigni).

Tak właśnie jest. Włącznikiem dajesz tylko impuls do załączenia wycieraczek. Póżniej to już one same się zasilają do momentu aż dojdą do swojej pozycji spoczynkowej.

W megi II jest elktroniczne zabezpieczenie przed przeciążeniem silnika. Po stwierdzeniu np. zatarcia działa zabezpieczenie i rozłącza obwód silnika. I tak się dzieje do kolejnego włączenia zapłonu, wycieraczki chcą dojść do położenia spoczynkowego a zbezpieczenie robi swoje. Położenia włącznika w tym wypadku nie ma znaczenia.

Może wyjmij bezpiecznik od wycieraczek w skrzynce pod maską do czasu aż puści lód i wycieraczki będą mogły dokończyć rozpoczęty cykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyjmij bezpiecznik od wycieraczek w skrzynce pod maską do czasu aż puści lód i wycieraczki będą mogły dokończyć rozpoczęty cykl.

tak też pomyślałem, dzięki.

Nigdy nie wnikałem w to bo nie miałem takiej potrzeby ale już powoli chwytam, schematy rozjaśniłyby już pewno wszystko.

 

ps.1. jeśli jest zabezpieczenie elektroniczne to u mnie ono nie zaczyna działać. Po ponownym zapłonie próbują sie ruszać co jakieś 10sek. nie mierzyłem. I tak przynajmniej przez dobrych kilka minut. Ciekawe co to za zabezpiecznie, nadprądowe czy termiczne.

 

ps.2. czyli cykl wykonują same. Czujniki (krańcówki?) zintegrowane są w module silniczka/przekładni, tak?

Czyli wycieraczeki mają zasilanie zależne tylko od zapłonu. Ale jeśli chodzi o sterowanie to dźwignia nie daje samego impulsu bo do wycieraczek musi dochodzić sygnał sterowania, i tu nie mam pojęcia czy ciągłego (wtedy musiało by być kilka syg. i żył na różne prędkości) czy też dostaje tylko impulsy o różnej częstotliwości, których się słucha i tak mamy zmienną prędkość?

Ciekawe, pewno to robi to komp do którego podpięta jest też dźwignia?

Ale jak robiły to auta przed kompem, o np. Meganka I (albo Renault 19)? Jakiś dodatkowy układ impulsowania wycieraczek był w zależności od położenia dźwigni? No i jak robi się detekcje położenia dźwigni? zmienne rezystancje?

 

edit: coś za dużo pytań chyba na raz ;)

wycieraczki działają jak trza :D)

 

ps. a tak przy okazji, moja recenzja wycieraczek automatycznych w Megane II. Zaskakująco dobre jak na 1-elementowy czujnik. Jedyna wada, z którą idzie żyć: nie dają rady z gwałtownym zalaniem całej szyby przy przykładowo wyprzedzaniu tira, z czujnikiem 1-elementowym ciężko zrobić takie coś tak w ogóle bo nie ma jak stwierdzić nagłego "zalania".

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!