Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

duże spalanie


jacek30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proponuję sprawdzić czy wtyczka od przepływomierza nie jest odpięta.

Jeżeli jest to wtedy komputer sterujący wtryskiem podaje uśrednioną wartość i mieszanka może być zbyt bogata.

Wynikiem tego może być zwiększone zużycie paliwa, szczególnie w zimowych warunkach.

 

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz gdzie się znajduje przepływomierz ???

jeszcze pytanko

wiem że zapchany filtr powietrza może też być przyczyną większego spalania

czy przez zapchany filtr paliwa tez zwiększa się spalanie???

 

tak tez własnie zrobiłem teraz,zdjąłem te dwa wężyki i dmuchnąłem

bardzo ciężko szło i powoli

Oznacza to że jest zapchany czy jest ok????

 

Dodano: 03 lut 2013 - 17:21

witajcie

zatankowałem autko pod korek parę dni temu zrobiłem 100km i dzis znowu pod korek zatankowałem weszło 9l

przed zatankowaniem zmieniłem filtr paliwa i powietrza na nowy

dodam że jeździłem do pracy 10km i potem z powrotem

wydaje mi się że sporo pali co wy o tym sadzicie????

co zrobić by mniej palił???

Edytowane przez jacek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 10km to po mieście.

Pytałem mechanika ale mówił jeżeli auto nie muli nie dymi to nie ma co szukać w EGR

i tak właśnie jest chodzi super

a jeśli chodzi o przepływkę to nie wiem jak ją sprawdzić

wiesz jak to zrobić???

Edytowane przez jacek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie odłącz wtyczkę od przepływki, jak działa dobrze to odczujesz róznicę. Aczkolwiek jak

i tak właśnie jest chodzi super

To musisz się z tym spalaniem pogodzić. Możesz też przegonić Szczeniaka poza miasto jakąś traskę i sprawdzić dla własnego spokoju spalanie poza miastem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak mówicie to pewnie tak jest :)

w przyszłym weekend wybieram się w trasę wiec zobaczę jak wyjdzie spalanie i dam znać

sprawdzę jeszcze tą przepływkę

 

Dodano: 04 lut 2013 - 12:08

wyciągnąłem wtyczkę od przepływki i żadnej reakcji raczej nie było

poza tym że przy pierwszej prubie ruszenia trochę obroty spadły i przysiadł silnik na moment a potem już jechał ok jak zawsze super

I co to oznacza jest dobra przepłwka czy do wymiany ????

Edytowane przez jacek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien się znaczne gorzej z dołu zbierać jak odłączyłeś przepływkę, jak nie odczułeś żadnych zmian to może być walnięta przepływka, ale tak na 100% na odległość Ci tego nikt nie zdiagnozuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podepnę go pod kompa to wykaże jakieś nieprawidłowości ???

czy ten przepływomierz trzeba przeczyścić jak by było z nim coś nie tak czy trzeba kupić nowy???

Edytowane przez jacek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ciężko tam coś czyścić, chyba że ta kratka na wlocie jest zatkana, ale najprawdopodobniej sam czujnik (to coś na druciku wewnątrz przepływki) jest walnięty lub coś nie łączy. Trzeba kupić nową lub używaną(tutaj ostrożnie bo może też nie być sprawna). Jak podepniesz pod kompa to powinien pokazać błąd przepłwki, jeśli jest walnięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem trase jadoc od 80 do 110km na godzine i wyszło mi 7litr na 100km zdaje mi sie że to sporo,co wy o tym sadzicie????

byłem na kompie i wyszedł jakiś błąd w przepływce wyciągnąłem ja przeczyściłem i zobaczę jakie teraz będzie spalanie

przy wykręcaniu przepływki zauważyłem że zawór EGR raczej jest specjalnie zaślepiony

pytanie brzmi

czy przez to ze zaślepiony jest zawór EGR może więcej palić ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przez to ze zaślepiony jest zawór EGR może więcej palić ????

EGR nie ma wpływu na spalanie (aż takiego), jak wyszedł błąd od przepływki, to tak jak pisałem jej czyszczenie raczej nic nie da, trzeba wymienić, aczkolwiek możesz spróbować. Był w środku przepływki ten czujnik na druciku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak coś takiego tam było jakiś drucik.Ma ktoś może fotkę jak ta przepływka w środku ma wyglądać???

zatakuje go jeszcze raz pod korek i zobaczę jak wyjdzie ze spalaniem

okaże się czy coś dało to czyszczenie tej przepływki

Edytowane przez jacek30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 1,9 DTI 98KM w mieście wychodzi 6,7l/100 a w trasie przy 110km/h wychodzi koło 5l/100. Twoje spalanie jest stanowczo za duże. Po mieście przeważnie jadę 70-80 km/h i do tego korki a jeszcze więcej jak 6,7l/100 nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!