Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stuki przy z tyłu przy skręcie w prawo.


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zauważyłem, że przy skręcaniu w prawo przy większej prędkości od tylnego zawieszenia dobiegają stuki typu "puk puk puk puk puk puk...". Pojawiają się tylko przy skręcie w prawo. Niedługo czeka mnie przegląd więc muszę się z tym uporać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także obstawiam luźno zamocowany wydech. Podobne stuki ale przy skręcie w lewo mieliśmy w sceniolu starszym. Okazało się że jedna guma z mocowania środkowego tłumika jest zerwana i cały wydech wisi sobie na jednej gumie luźno pod autem i stuka tłumik końcowy o nadkole tylne. Po usztywnieniu tego zawieszenia pod autem stukanie zanikło.

Co do różnicy w kierunku skrętu, to może ma znaczenie która guma została zerwana....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

We wtorek byłem na przeglądzie rejestracyjnym, panowie nie znaleźli źródeł stuków. Zasugerowali luźny tłumik ale wizyta u tłumikarzy okazała nie bezowocna, z tłumikiem wszystko ok. W trakcie przeglądu okazało się że z lewej strony do wymiany jest tuleja metalowo-gumowa w belce tylnej więc w sobotę jadę to zrobić. Może okaże się że coś było z belką...

 

Belka wymieniona i stuki zniknęły, ale co było ich przyczyną... Pewnie prędzej się dowiemy dlaczego abdykował Papierz :)

Edytowane przez heros110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam tez mam podobny problem z pukaniem w tylnej lewej czesci auta

Somochod to Megane 1,6 16v kombi z 2000 roku

na poczatku zaczela sie od wydechu ze zaczal glosniej chodzic pozniej doszlo pukanie a na koniec jakby obcieranie i taki jakis odglos jakby mialo sie auto rozsypac

wtedy jechalem wlasnie na kanal zajac sie wydechem bo okazalo sie ze obejma tak zardzewiala ze sie rozsypala i wydech obijal bo byl luzny

teraz wydech sztywny nigdzie sie nie obija jednak to pukanie przy wjechaniu w dziure nadal sie pojawia

jak bujam autem na boki i do dolu tak jakby amorek mial luz ale podejzenie moze byc na belke poniewaz podczas pokonywania lezacych policjantow auto przodem opoada rownomiernie a tyl lewa strona opada mocniej a wczesniej tak nie bylo do tego jeszcze jest pukniecie

autko mam od wrzesnia zeszlego roku i wszystko bylo oki a na rozwiazaniach francuzkich konstruktorow sie nie znam kompletnie i nie wiem jak zabrac sie do sprawdzenia tej belki moze ktos podpowie jak to sprawdzic i ewentualne koszta wymiany lub naprawy tylnego zawieszenia

pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Podłączę się pod temat by nie zakładać nowego, w dniu dzisiejszym usłyszałem dziwne stuki (tylko przy otwartym oknie- przy zamkniętym nie słychać), co prawda z przodu a nie z tyłu. A mianowicie skręcając kołami w prawo już przy jak najdelikatniejszym skręcie jak i przy całkowitym słychać z okolic lewego koła takie dziwne stuki. Czy skręcam delikatnie czy cały skręt kół odgłos jest identyczny. Właściwie nie są to metaliczne stuki takie jak miałem w poprzednich autach przy walniętym przegubie, lecz takie miarowe tarcie, tak jakby przyrównać ten odgłos to zamiatania szczotką ryżówką po betonie, takie delikatne czy czy czy.... Stuka miarowo oczywiście przy szybszym zakręcie szybciej, przy wolniejszym wolniej. Czy takie tarcie to jednak przegub czy coś innego to może być? Dodam, że osłona przegubu jest cała, choć wiem, że nie może to być miarą zużycia przegubu. Rozumiem, że w Megane IphII wymienia się całą półoś a nie sam przegub?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem to przy skręcie w prawo niezależnie czy delikatnie skręce koła czy do oporu- przy małych prędkościach. Wymieniałem w sobotę opony i nie wiem czy może to mieć z tym związek czy nie. Nie wiem czy wcześniej na starych oponach stukało i akurat tego nie wychwyciłem (bo słychać to tylko przy odsuniętej szybie), czy teraz zaczęło. Jeśli chodzi o stuki podczas postoju i kręcenia kierownicą w miejscu to muszę jeszcze sprawdzić ale z tego co mi się wydaje chyba nie występują, tym bardziej, że częstotliwość regularnego stukania zwiększa się ze wzrostem prędkości jazdy. Prawdopodobnie chyba jednak przegub...gdyby to było łożysko amortyzatora to chyba by to były pojedyncze stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw posprawdzaj dokręcenie śrub koła skoro opony wymieniałeś. Syn wiosną przyjechał z pracy z podobnymi objawami jak stukający przegub, a na jednym kole miał wszystkie śruby luźne i alus sobie stukał w osadzeniu na piaście. Po sprawdzeniu pozostałych kół, każda ze śrub dala się jeszcze o 1/4 obrotu dokręcić. Tak oponiarze dokręcają koła... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam felgi stalowe. Ale czy niedokręcone śruby nie powodowałyby odgłosów niezależnie czy skręcam czy jadę prosto? Wiem jak stuka przegub na podstawie dwóch poprzednich aut, jest to taki metaliczny dźwięk, a tu u mnie występuje bardziej takie tarcie jakby opona o coś ocierała. W dodatku jeśli stuka przegub to dzieje się to najpierw na maks. skreconych kołach a w miarę postępowania zużycia przy coraz mniejszym skręcie. Do tej pory nic nie stukało a tu nagle stuka przy najmniejszym skręcie- czyżby się tak szybko, momentalnie wysypał przegub? Kolejna sprawa, że zużyte przeguby z pewnością słychać przy zamkniętym oknie, tutaj ten odgłos tarcia jest na tyle delikatny, że słychać tylko przy otwartym oknie a i to trzeba się dobrze wsłuchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sam nie sprawdzisz, to choćbyś nie wiem jak kolorowo to opisał, nikt zdalnie nie jest w stanie wskazać co jest nie tak. czasami pomaga posadzenie kogoś za kierownica i jazda wkoło po parkingu, a Ty stoisz w środku okręgu i nasłuchujesz co to jest i skąd dobiega.

Tak przykładowo w starszym sceniolu zdiagnozowaliśmy stukanie końcowego tłumika. Stukał jeden z haków w plastikowe nadkole, zakładanie kilka tygodni wcześniej. Przy ruszaniu autem nic nie było słychać. Dopiero szybka jazda po ciasnym okręgu w lewo, nakierowała na przyczynę stukania. Po przechyleniu karoserii cały wydech tak się ustawił że stukało. Wystarczyło w nadkolu wyciąć kawałek plastiku na wysokości haka i już było cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dalej wiem tyle, że nic nie wiem:) Do mechaników to też mam głęboką rezerwę, potrafią nieraz wymyślać tony niestworzonych rzeczy do wymiany a przyczyna staje się zupełnie inna. A o dobrego, kompetentnego i uczciwego mechanika nawet w tak dużym mieście jakim jest Kraków jest ciężko. Tym bardziej,że wymiana przegubów przy nieuszkodzonej gumowej osłonie to trochę loteria, może być to a może nie, a koszt spory. Bo jak dobrze wyczytałem w Megance IphII wymieniane są całe półosie?? Tak czy siak spróbuję się samemu przyjrzeć, czy coś nie ociera, może w oponie, nadkolu itd....

 

Dodano: 28 lip 2013 - 17:57

Po jednym dniu stukania przy skręcie, objawy ustąpiły całkowicie samoistnie, tak więc zakładam, że to raczej nie przegub? gdyby to była wina przegubu raczej odgłos byłby na stałe. Zobaczymy czy sytuacja się powtórzy. Wczoraj zrobione ponad 300km-cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!