Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiennych faz rozrządu koło ciąg dalszy


jaro12

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem taką sytuację, jadę sobie normalnie dojeżdżam do świateł na luzie – obroty „zafalowały” silnik zgasł, odpaliłem ponownie bez problemu – zapaliła się pomarańczowa lampka check engine i service, auto już nie gasło, obroty były ok. tylko silnik był troszkę głośniejszy taki bardziej basowy przy przyspieszaniu, pojechałem do mojego znajomego magika mechanika na kompie wyszły dwa błędy – sygnał czujnika zmiennych faz rozrządu i coś z zębami wałka rozrządu…….wykasowaliśmy błędy wyczyściliśmy czujnik położenia wału korbowego, czujnik zmiennych faz rozrządu i przepustnicę, przyuczyliśmy czujnik (elektrozawór)itd…..pomogło na 50 km, auto chodziło ciszej, ale po 50km - „zafalowały” obroty silnik zgasł, odpaliłem ponownie bez problemu – zapaliła się pomarańczowa lampka check engine i service, dalej tak jeżdżę z zapalonym check engine i auto nie gaśnie, błędy pojawiły się te same, spalanie w normie, przyspiesza normalnie, tylko jest troszkę głośniejszy…rano odpala normalnie, nic nie hałasuje i normalnie na obroty wchodzi…….jutro jeszcze zmienię olej może coś pomoże…….

 

Silnik 1.6 16V przebieg 42 000 km,

Domyślam się z innych postów, że powoli daje o sobie znać koło faz rozrządu, ale kurna

 

–czy można jakoś to sprawdzić na 100% czy to jest to pechowe koło

-i jaki jest najlepszy sposób, żeby sprawdzić czy czujniki są sprawne….

 

Wkurzyłbym się gdybym zmienił koło faz a okazało się, że jednak czujnik był walnięty….

 

 

Dzięki

 

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie ma "testów" na sprawdzenie. W ASO powiedzieli mi, że muszą to usłyszeć, wtedy będą wiedzieć.

 

Z drugiej strony, to co piszesz jest dla mnie nowością. Moje auto M II ph I 1,6 16V czasami rzęzi przy odpalaniu, a ze 2 razy po zafalowaniu obrotów w trakcie odpalania zgasło. nigdy nie miałem zaś problemów w trakcie jazdy.

 

Daj znać jak dojdziesz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapobiegawczo to można przy okazji wymiany koła faz rozrządu wszystkie czujniki wymienić tylko kto mi za to zapłaci :)

 

wymienię jeszcze dzisiaj olej i zobaczymy, lampka świeci się dalej, ale autko jeździ normalnie tylko trochę głośniej silnik pracuje..........tak jak opisywałem...

 

dam znać jak dojdę co się stało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

w mojej drugiej megi II grandtour 1,6 jak walnęł ko.ło zmiennych faz to to autko zrobiło się tak wołowate że zjazd ze skrzyżowania lub ruszenie spod świateł to maluchy mnie brały -

najgorzej to było na dwójce bo od 1800 obr w górę to była wieczność

No oczywiście na gwarancji więc ASO

i świece wymienili, olej - a jakże.

przestroili kompa,

przestroili kompa

przestroili kompa

tak z 3 dni

auto zastępcze dali

aż wreszcie wymienili to koło i samochód zaczął ponownie jeździć

podobno (stwierdzenie ASO) to jakaś wadliwa produkcja z początku montażu megan II?

teraz podobno zmieniono dostawcę kół zmiennych faz....

Ale w ASO tyle głupot gadają że.....

szkoda gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniłem i jest tak samo - lampka się pali ale auto chodzi normalnie.....nic mu nie dolega........

 

w aso to faktycznie gadają głupoty - jak spytałem czy po diagnostyce silnika będą w stanie wykluczyć czy padł czujnik czy koło faz rozrządu to mi powiedzieli, że tak ale i tak jeśli wymienia się koło to trzeba założyć nowy czujnik :) - bo tak zaleca producent............czyli nie potrafią powiedzieć co padło............... :)

 

[ Dodano: 2008-02-22, 15:44 ]

No i się wyjaśniło - przejechałem ze świecącym się check engine 8 000 km no i w końcu trzeba to było zrobić bo muszę pojechać autem w dłuuugą trase....auto chodziło cały czas normalnie - wszyscy mechanicy obstawiali albo koło zmiennych faz albo czujnik zmiennych faz....i coś mnie ruszyło pojechałem do ASO Dyszkiewicz pod Konstancinem bo kiedyś gadałem tam z takim kumatym mechanikiem i ten Pan dalej tam pracuje i jak się okazało jest bardzo kumaty - padnięty był czujnik który podaje sygnał na zmienne koło faz rozrządu - on jest widoczny jak się odkręci pierwszą cewkę od prawej strony (stojąć naprzeciwko silnika) taki mały czarny....koszt 264 PLN i po sprawie - auto śmiga i już nic się nie świeci - troche kasy zaoszczędziłem bo czujnik zmiennych faz kosztuje 550 PLN a wymiana koła to sami wiecie...

 

no i trochę się nawróciłem do ASO - tak naprawdę wszystko zależy od osoby i jej wiedzy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!