Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zmiennych faz rozrządu koło ciąg dalszy


jaro12

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem taką sytuację, jadę sobie normalnie dojeżdżam do świateł na luzie – obroty „zafalowały” silnik zgasł, odpaliłem ponownie bez problemu – zapaliła się pomarańczowa lampka check engine i service, auto już nie gasło, obroty były ok. tylko silnik był troszkę głośniejszy taki bardziej basowy przy przyspieszaniu, pojechałem do mojego znajomego magika mechanika na kompie wyszły dwa błędy – sygnał czujnika zmiennych faz rozrządu i coś z zębami wałka rozrządu…….wykasowaliśmy błędy wyczyściliśmy czujnik położenia wału korbowego, czujnik zmiennych faz rozrządu i przepustnicę, przyuczyliśmy czujnik (elektrozawór)itd…..pomogło na 50 km, auto chodziło ciszej, ale po 50km - „zafalowały” obroty silnik zgasł, odpaliłem ponownie bez problemu – zapaliła się pomarańczowa lampka check engine i service, dalej tak jeżdżę z zapalonym check engine i auto nie gaśnie, błędy pojawiły się te same, spalanie w normie, przyspiesza normalnie, tylko jest troszkę głośniejszy…rano odpala normalnie, nic nie hałasuje i normalnie na obroty wchodzi…….jutro jeszcze zmienię olej może coś pomoże…….

 

Silnik 1.6 16V przebieg 42 000 km,

Domyślam się z innych postów, że powoli daje o sobie znać koło faz rozrządu, ale kurna

 

–czy można jakoś to sprawdzić na 100% czy to jest to pechowe koło

-i jaki jest najlepszy sposób, żeby sprawdzić czy czujniki są sprawne….

 

Wkurzyłbym się gdybym zmienił koło faz a okazało się, że jednak czujnik był walnięty….

 

 

Dzięki

 

Jaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie ma "testów" na sprawdzenie. W ASO powiedzieli mi, że muszą to usłyszeć, wtedy będą wiedzieć.

 

Z drugiej strony, to co piszesz jest dla mnie nowością. Moje auto M II ph I 1,6 16V czasami rzęzi przy odpalaniu, a ze 2 razy po zafalowaniu obrotów w trakcie odpalania zgasło. nigdy nie miałem zaś problemów w trakcie jazdy.

 

Daj znać jak dojdziesz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapobiegawczo to można przy okazji wymiany koła faz rozrządu wszystkie czujniki wymienić tylko kto mi za to zapłaci :)

 

wymienię jeszcze dzisiaj olej i zobaczymy, lampka świeci się dalej, ale autko jeździ normalnie tylko trochę głośniej silnik pracuje..........tak jak opisywałem...

 

dam znać jak dojdę co się stało.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

w mojej drugiej megi II grandtour 1,6 jak walnęł ko.ło zmiennych faz to to autko zrobiło się tak wołowate że zjazd ze skrzyżowania lub ruszenie spod świateł to maluchy mnie brały -

najgorzej to było na dwójce bo od 1800 obr w górę to była wieczność

No oczywiście na gwarancji więc ASO

i świece wymienili, olej - a jakże.

przestroili kompa,

przestroili kompa

przestroili kompa

tak z 3 dni

auto zastępcze dali

aż wreszcie wymienili to koło i samochód zaczął ponownie jeździć

podobno (stwierdzenie ASO) to jakaś wadliwa produkcja z początku montażu megan II?

teraz podobno zmieniono dostawcę kół zmiennych faz....

Ale w ASO tyle głupot gadają że.....

szkoda gadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymieniłem i jest tak samo - lampka się pali ale auto chodzi normalnie.....nic mu nie dolega........

 

w aso to faktycznie gadają głupoty - jak spytałem czy po diagnostyce silnika będą w stanie wykluczyć czy padł czujnik czy koło faz rozrządu to mi powiedzieli, że tak ale i tak jeśli wymienia się koło to trzeba założyć nowy czujnik :) - bo tak zaleca producent............czyli nie potrafią powiedzieć co padło............... :)

 

[ Dodano: 2008-02-22, 15:44 ]

No i się wyjaśniło - przejechałem ze świecącym się check engine 8 000 km no i w końcu trzeba to było zrobić bo muszę pojechać autem w dłuuugą trase....auto chodziło cały czas normalnie - wszyscy mechanicy obstawiali albo koło zmiennych faz albo czujnik zmiennych faz....i coś mnie ruszyło pojechałem do ASO Dyszkiewicz pod Konstancinem bo kiedyś gadałem tam z takim kumatym mechanikiem i ten Pan dalej tam pracuje i jak się okazało jest bardzo kumaty - padnięty był czujnik który podaje sygnał na zmienne koło faz rozrządu - on jest widoczny jak się odkręci pierwszą cewkę od prawej strony (stojąć naprzeciwko silnika) taki mały czarny....koszt 264 PLN i po sprawie - auto śmiga i już nic się nie świeci - troche kasy zaoszczędziłem bo czujnik zmiennych faz kosztuje 550 PLN a wymiana koła to sami wiecie...

 

no i trochę się nawróciłem do ASO - tak naprawdę wszystko zależy od osoby i jej wiedzy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!