Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pękł pasek rozrzadu - megane 2.0 ben 1996r.


mieto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moje auto to renault megane I z 1996r. Dwa dni temu wracając z pracy auto nagle zgasło. Zjechałem na pobocze i próbowałem je odpalić jednak nie miało chęci współpracy ze mną. Nie było innej opcji jak zaciągnąć auto do mechanika. Mechanik sprawdził ciśnienie na zaworach i stwierdził ze tylko na jednym jest. Jak sie okazało pękł pasek rozrządu. Chciałbym abyście powiedzieli jakie mogą być skutki takiej imprezy. Z tego co udało mi się wyczytać z forum to wiem że jest to silnik kolizyjny i na 100% do roboty:

- głowica,

- zawory,

- rozrząd,

1.Czy mam się na coś jeszcze przygotować?

2. Czy przy takiej akcji wymienia sie tez olej filrty i płyn chłdniczy?

3. Jakie mogą byc koszty takiej naprawy?

4.Jest sens naprawiać stary silnik czy lepiej używke kupić? Patrzyłem na alledrogo :) to koszt rzędu 800-1000 zł + założenie nowego rozrządu. całośc pewnie wyjdzie z 1500 zł.

5. Ile za takie auto można dostać na szrocie? Moze lepiej go zezłomowac i tyle ?

 

Dzieki za wszystkie sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zawory do wymiany, jak zawory to i można założyć nowe gumki zaworowe (nie są specjalnie drogie), szlif głowicy, uszczelka pod głowicą, kompletny rozrząd, płyn chłodzący, olej i filtr oleju. Części w granicy 500 zł*, szlif ok 150 zł* no i rozłożenie i złożenie silnika ok 350 zł*.

Tego typu części używanych się nie kupuje bo mogą być jeszcze gorszym stanie niż to co masz.

Złomować się nie opłaca bo dostaniesz z 1000 zł za całość.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

* podane ceny są orientacyjnymi w mojej okolicy.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info rozrząd już zakupiony łącznie z pompą wody. Czy po założeniu nowego paska (bez naprawy silnika) jest mozliwość że auto będzie działac ? Ile może trwac taka naprawa silnika przy założeniu że będą do wymiany zawory?

Edytowane przez mieto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpliwe ale cuda się zdarzają :)

Naprawa może potrwać kilka godzin pod warunkiem, że wszystko jest zakupione co powinno być i że nie ma większych szkód, np. jakiś większych rys.

Wszystko zależy od mechanika i ile ma czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ty tam jeszcze chcesz uszkodzić? już nie ma co jak padł podczas jazdy. Kiedyś robiłem lanosa 1,5 16v i tam poszedł rozrząd. Głowica była cała, no może jeden zawór lekko się nie domykał bo minimalnie przeciekał podczas próby olejowej. Zawory się tylko odbiły na aluminiowym tłoku. Blok poszedł do wywalenia bo brał olej, ale głowica była całą. Dalej jeździ w tym samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, super ale u mnie zostały 1 zawór z 16, wszystko wyszło po zdjęciu głowicy. Fakt w benzynie, w dieslu zawory mogą być mocniejsze, co nie znaczy, że silnik będzie miał nadal taką samą sprawność jak przed awarią. Te silniki są kolizyjne i nie ma opcji, żeby przy zerwaniu paska zawory się nie pogięły, to tylko kwestia ile się ich uszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko rozebrał bym na początek tylko rozrząd i założył nowy pasek. Potem pokręcił bym wałem kilka obrotów żeby zobaczyć czy chodzi tak jak trzeba - bez świec. Jak nic nie przeszkadza w obracaniu i zawory się wysuwają z głowicy na odpowiednią wysokość to sprawdził bym kompresję. Kompresja ok - jazda próbna, kompresja nie ok - ściąganie głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Oto dniagnoza mechanika :lol:. Trzy zawory do wymiany. (zdecydowałem się na wymianę kompletu)

Części które kupiłem.

1. Kompletny rozrząd: 2 rolki, pasek, pompa wody

2. Komplet zaworów, uszczelka pod głowice, uszczelka pod kolektor, uszczelniacze zaworów, 2 uszczelniacze wału (lub coś w tym rodzaju)

3. Olej + filtr oleju.

4. Płyn chłodniczy.

 

Cena wszytskich części to około 750 zł z tym że 0 "chińszczyzny".

Cena robocizny (w tym wszystkie mecyje z głowicą itd.): około 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że dobrze zrobiłeś,przynajmniej będziesz wiedział jaki masz silnik w aucie.Kupując używany silnik nigdy nie ma pewności na co się trafi,chyba że silnik jest w aucie i można pomierzyć kompresję i posłuchać jak pracuje.Też robiłem z silnikiem po pęknięciu paska ale w Clio, poszły trzy zawory,auto jeździ nadal bardzo ładnie.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem :lol: do wczorajszej rozmowy z mechanikiem. Pojnformował mnie że wszystko poskładał już w sobote, wymienił rozrząd itd. ale nie może odpalić auta i walczy z tym juz 2 dni. Lekko mi ręce opadły, tymbardziej ze dziś mija równo trzy tygodnie od pęknięcia paska i zaprowadzenia auta do mechanika. Macie może jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immobilajzer raczej nie wchodzi w gre bo o to odrazu zapytałem, powidział że otwierał auto kluczykiem i dioda nie mruga przy odpalaniu. Myślałem też że skrzynia źle ustawiona bo to automat i jak nie jest na pozycji P (Parking) to auta nie idzie opalićale, to też było odpowiednio ustawione. Auto podobno kręci ale nie odpala. Jest jeszcze jedno podejrzenie padające na złe podłaczenie gazu przy przepustnicy bo mechanik nie pamieta jak było wcześniej i nie jest pewny czy dobrze gaz doprowadził czy coś w tym rodzaju. Tylko wydaje mi się że auto powinno w takiej sytuacji palić normalnie na benzynie.

Edytowane przez mieto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!