Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pęcherze powietrza w paliwie


ctxplan1968

Rekomendowane odpowiedzi

Gruszka jest między zbiornikiem a filtrem, więc paliwo powinna zaciągnąć. Jeżeli jest uszkodzony zaworek to nic z pompowania nie wyjdzie. Wstaw zaworek i podpompuj, może filtra nie będzie trzeba ruszać, chociaż w tym roku już kilka miałem przypadków, gdzie wymiana filtra okazała się rozwiązaniem problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

w tym roku już kilka miałem przypadków, gdzie wymiana filtra okazała się rozwiązaniem problemu.

Jakiej firmy filtry zostały zastosowane w powyższych przypadkach?

 

Dodano: 06 lip 2017 - 11:29

Też cofa mi się paliwo w przewodach, chociaż problemu z zapalaniem nie mam, ale denerwujące jest to powietrze w przewodach.

Ten sposób z trójnikiem... A czy nie szkodliwe jest zaślepianie powrotu w pompie?

Skoro paliwo uporczywie się cofa, to może odpowietrznik w baku ma jakąś wadę w tych modelach?

Wie ktoś jak się dostać do tego odpowietrznika, można go jakimś drutem przepchać? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry. Z góry przepraszam za odgrzewanie tematu.

Przeczytałem cały wątek. Wykonałem bajpas powrotu. Po przejechaniu kilkuset metrów ładnie się układ odpowietrzył, ale właśnie pojawił się kłopot z wyrzucaniem błędu podczas przyspieszania. Tego wcześniej nie było. 

https://youtu.be/6yeTZgjewgc

 

Zastanawiam się czy to nie kwestia zbyt małej średnicy przewodu łączącego przewody powrotu z przewodem zwrotnym do zbiornika paliwa. 

Edytowane przez Grusiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Grusiak napisał:

Po przejechaniu kilkuset metrów ładnie się układ odpowietrzył, ale właśnie pojawił się kłopot z wyrzucaniem błędu podczas przyspieszania. Tego wcześniej nie było. 

Zastosuj metodę kolegi aniewa;

  -  masz podane nawet zdjęcia jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Grusiak napisał:

astanawiam się czy to nie kwestia zbyt małej średnicy przewodu łączącego przewody powrotu z przewodem zwrotnym do zbiornika paliwa

To nie ma znaczenia, tym przewodem praktycznie nic nie powinno lecieć, kilkadziesiąt mililitrów na minutę. Na filmie widać, że wtryskiwacz od koła zamachowego zbyt dużo paliwa puszcza przelewem. Zrób próbę przelewową wtrysków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał:

To nie ma znaczenia, tym przewodem praktycznie nic nie powinno lecieć, kilkadziesiąt mililitrów na minutę. Na filmie widać, że wtryskiwacz od koła zamachowego zbyt dużo paliwa puszcza przelewem. Zrób próbę przelewową wtrysków. 

Szczerze powiem, ze nie wiem czy mam jeszcze na to siłę :)

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Zastosuj metodę kolegi aniewa;

  -  masz podane nawet zdjęcia jak to zrobić.

Schemat podłączenia znam i wykonałem :)
Nadal jednak leci niewielkie powietrze z przewodu od filtra do pompy oraz przy przyspieszaniu na desce wyskakuje komunikat awarii układu wtryskowego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grusiak napisał:

- Nadal jednak leci niewielkie powietrze z przewodu od filtra do pompy,

- oraz przy przyspieszaniu na desce wyskakuje komunikat awarii układu wtryskowego.

Doprowadzenie koniecznie do stanu braku pęcherzy powietrza;

     -  nowe przewody silikonowe,

    -   opaski metalowe zaciskowe,

Filtr paliwa do wymiany,

Filtr powietrza do kontroli,

Czyszczenie egr-u,

Próba przelewowa wtryskiwaczy,

Udrożnienie zapchanego katalizatora ;

  - konieczność wielokrotnego przegonieniu auta na wysokich obrotach na odcinku ok; 100 km,

 -  tankowanie na sprawdzonych stacjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By pozbyć się całkowicie pęcherzy wymień przewód zaznaczony strzałką na gumowy paliwowy o średnicy 8 mm, zaciśnij go opaskami. To najtańsza opcja i kilkanaście minut roboty.

Przechwytywanie.thumb.JPG.d3d04489fe60de0101bcea3b1f64ac3a.JPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko na nim może zassać powietrze albo na króćcu przy filtrze albo przy pompie. Jak to zrobisz to podwoisz wartość samochodu. :D Trochę nisko go cenisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. W moim przypadku stało się zupełnie inaczej.

Diagnoza uszkodzeń powinna zostać wykonana inaczej. 

Zdecydowałem się zrobić komplet, aby się przekonać co jest problemem.

 

Było powietrze w powrocie wtrysków.

Czytałem, rozkminiałem i zrobiłem bajpas. Nadal było paskudnie i było powietrze w głównym zasilającym.

Wkurzyłem się i wymieniłem wszystkie przewody na igielitowe, aby min widzieć, gdzie powietrze.

Okazało się, że była nieszczelność między przewodami a szybkozłączkami.

Później była nieszczelność na wymienionej nowej gruszce.

Dodatkowo zamontowałem między pompą a filtrem paliwa zaworek zwrotny.

Układ był zapowietrzony okrutnie. Praca silnika na biegu jałowym nic nie dawała. Pracował ok 15 minut i nic. dopiero jazda testowa, obciążenie silnika dynamicznym przyspieszeniem pomogło.

https://www.youtube.com/watch?v=nrRVkxiQTL8

Ta nieszczelność przewodów mnie bardzo zmyliła i dlatego też wykonałem bajpas.

Teraz po wymianie przewodów oraz zamontowaniu zaworka, nie ma również powietrza w powrocie wtrysków i można by wrócić do oryginału, ale to zawsze 200zł + reszta przewodów tj przelewowe, powrotny z pompy do filtra itd.

https://youtu.be/DVVpARCiLGM

Nie wygląda to jeszcze zbyt estetycznie, ale wczoraj ok 21:00 skończyłem :)

Podsumowując. Cała ta walka pokazała, że nie zawsze problemem są wtryski. 
tak naprawę należałoby od razu zacząć od wymiany przewodów i dopiero reszta diagnostyki.

Auto nabrało wigoru.
Dzięki wszystkim za pomoc :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!