Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Huk Dym Wata


Megan92

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Wszyscy! Zaciekawiła mnie pewna sytuacja: Dzisiaj wracam sobie grzecznie Sceniczkiem do domciu, jak każdy w kolumnie samochodów. Przede mną jechał Passat i Seicento. Wjeżdżaliśmy pod górkę i usłyszałem głośny huk (podobny do wystrzelenia opony),zauważyłem przede mną pełno czarnego dymu oraz chwile później pojawiła się na jezdni taki ciąg czarnego jakiegoś materiału. Prawdopodobnie waty.Sądzę, że to od Passata. Może wiecie co mogło się stać i czemu tak się stało? I powiem że nikt się nie zatrzymał i jechali dalej... Jak gdyby nigdy nic...

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jechałem do i z Danii oraz z Danii do Niemczech i z powrotem, codziennie spotykałem na poboczu Passaty. Albo czekające na lawetę na awaryjnych, albo wciąganych na lawety, albo jadące na lawetach. Codziennie był taki widok przez 3 miesiące, jak tam byłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

codziennie spotykałem na poboczu Passaty

to zdanie na forum VW Passata brzmiało by: "codziennie spotykałem na poboczu Renówki" (lub jak kto woli Meganki, Laguny, czy ogólnie Francuzy) :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne w tym było to, że były to właśnie passaty. Nie golfy, mazdy, fordy. Tylko passaty. W drodze powrotnej do Polski je liczyliśmy. Podczas 1000 km podróży, minęliśmy ich 12, z czego 2 w Polsce.

Fajnie to wyglądało jak jeździliśmy. Jak z daleka było widać awaryjne na poboczu, pierwsza myśl "pewnie passat". Jak dojeżdżaliśmy, awaryjne były na passacie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu ASO VW słychać, że silniki 2,0 tdi są wyjątkowo nie udane, ale jak wejdziesz na ich forum to gdziesz tam, piszą, że bez awaryjne i wogóle... mucha nie siada...

Nigdy Paskiem nie jeździłem ale kolega miał taiego od nowości i właśńie zamienił na A6 bo już nie miał siły go dalej serwisować i naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też czytałem o naprawdę niemałych problemach z 2.0TDI: kłopoty są już po 100-120 tyś. pękanie, osiadanie głowicy, uszkodzenia na 3-cim i 4-tym cylindrze, uszkodzenia pomp olejowych, oprócz tego pompowtryskiwacze(cewka w pompowtrysk.), turbo, dwumasa. Po 2007 podobno jest poprawa ze strony producenta.

Toyoty też mają kapryśne diesle, jeśli dobrze pamiętam, zwłaszcza 116 konny D4D.

Tak więc "dym, huk, wata" (a może i czarny i siwy dym) pasuje do wielu marek a Renault zasługuje na plus w kwestii komfortu i wyglądu

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym się różni 1,9tdi od 2,0tdi w wieśwagenach? NICZYM!! Tylko są rozwiercone cylindry i wieksze tłoki. Korpus osłabiony bo rozwiercony, głowice nie wytrzymują bo nie są przystosowane do tej pojemności.Niby tylko 0,1cm3 a jaka różnica...

 

Co do wytrzymałości diesli to chyba tylko Mercedesa silniki do lat 1999. Wcześniejsze silniki były bardzo wytrzymałe. A dźwięk silnika mercedesa "OM617" poprostu powalał z nóg. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wytrzymałości diesli to chyba tylko Mercedesa silniki do lat 1999

O tak. Super te stare ale później to już tak sobie. Mam sąsiada co ma takiego merca z wczesnych lat 90-tych. Śmiga nim codziennie. Klima, bajery, ABS itd. Miodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale trend producentów aut idzie silnie w stronę gadżetów, wysilonych, udziwinionych jednostek napędowych, a sprawa niezawodności idzie na dalszy plan lub wogóle nie jest brana pod uwagę. Strach zmieniać auto na coś nowszego. Ogólnie jest tak ze wszystkim, producenci, koncerny znacznie skracają okres życia produktu, często sztucznie i z bezwględną premedytacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa niezawodności idzie na dalszy plan lub wogóle nie jest brana pod uwagę.

Ta, zatrudniają inżynierów po to żeby policzyli konstrukcję elementów w taki sposób, aby ulegały uszkodzeniu krótko po upływie gwarancji. Nie dotyczy to tylko samochodów, ale praktycznie wszystkiego i ten trend się nasila.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to bierze już irytacja, chiałbym zapłacić więcej i mieć spokój, pewność, że dane urządzenie będzie pracować jak należy. Ale obecnie nawet płacąc więcej za znaną markę dostajemy często to co u chińskiej konkurencji. Przykład: Pralka Electrolux, wcale nie była tania, pierwsza awaria zaraz po upływie gwarancji - sam sobie poradziłem, problem z elektrozaworem. Telewizor Samsung (też nie był najtańszy), pierwsza awaria: rok po gwarancji, sam sobie naprawiłem.

Teraz kupiłem switcha zarządzalnego 24xGbps, producent deklaruje MTBF na poziomie >20 lat i dożywotnią gwarancję (czyli 5 lat po zakończeniu produkcji modelu), zobaczymy ile wytrzyma...

 

A opinia odnośnie 2.0TDi w Passatach jest po prostu fatalna, nazwijmy rzeczy po imieniu.

Edytowane przez Krzychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!