Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brudzące się lusterka zewnętrzne


Rekomendowane odpowiedzi

W weekend zrobiłem moim pojazdem trasę ok. 1000 km, z czego 500 km po autostradzie w nieciekawych warunkach pogodowych. Zauważyłem, że przy większych prędkościach brudna woda z jezdni skutecznie brudzi lusterka zewnętrzne oraz boczne szybki, przez które widać lusterka. Skutkowało to tym, że musiałem zatrzymywać się częściej niż planowałem i czyścić lusterka i szybki (dobra widoczność to podstawa, szczególnie przy dynamicznej jeździe ze zmianami pasa ruchu). Czy ktoś zauważył podobną przypadłość i czy ma ktoś może jakiś patent, żeby tego uniknąć? Myślałem o jakimś małym spoilerku, czy czymś podobnym, co zmieni przepływ powietrza wokół lusterek. Może ktoś w necie widział coś takiego, bo ja niestety nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim sceniolu jest podobnie i też się brudzą. Koła jak fabryka nakazała, szczególnie teraz, bo mam fabryczne stalówki

Nic podobnego do owiewek czy spojlerów nie widziałem i obawiam się, że nikt tego nie produkuje, bo jak by nie było, może to odfrunąć.

Chyba jedynie dobudowa spryskiwaczy lusterek została albo zrywki jak na kaskach żużlowców. :lol:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest raczej normalne zjawisko, jak jest mokro i brudno. W kilku różnych samochodach zaobserwowałem to samo. Ten brud bardziej pochodzi z przedniej szyby, z której ściągają go wycieraczki, niż spod kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten brud bardziej pochodzi z przedniej szyby

Możesz mieć rację, ale nie ważne skąd brud pochodzi, tylko gdzie osiada. Teraz wożę w kabinie płyn do szyb, rolkę papierowych ręczników i przecieram lusterka podczas każdego postoju. Tylko pasowałoby się zatrzymywać co 5 km. Strasznie mnie to wkurza - oby do wiosny.

Edytowane przez Yetiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jestem trochę przewrażliwiony, ale po prostu nie chciałbym komuś zajechać drogi przez to, że nie zauważyłem go w brudnych lusterkach. Kilka chwil jazdy za ciężarówką potrafi skutecznie zachlapać auto, że w lusterkach widać tylko rozmazane cienie. Doceniam teraz obowiązek jazdy na światłach, bo jak coś się zbliża z tyłu, to przynajmniej światła jakoś się odbijają w lusterkach.

Na forum subaru też opisywany był ten problem i radzili pokryć lusterka jakimś płynem (nanocośtam) aby woda słabiej przywierała do lusterek. Czy ktoś stosował coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czytaj o hydrofobizacji szyb w aucie - skoro mówisz, ze jesteś przewrażliwiony, to będzie idealne rozwiązanie dla Ciebie :lol:

 

..a co do widoczności, to ja tez doceniam, ze mamy obowiązek jazdy całą dobę na światłach, bo ostatnio poruszam się po Niemczech i stwierdzam, że większości aut wręcz nie widać, gdy nie mają włączonych świateł.

Edytowane przez Jaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urok tego modelu a to co idzie na boczną trójkątna szybę to efekt pracy przednich wycieraczek i odpowiedniego ustawienia do wiatru (nie przy każdej sytuacji się pojawia). Niezależnie czy masz katalogowe opony czy nie (ja letnie katalogowe mam na dystansach po 20 mm. na stronę i żadnej różnicy nie widzę chyba ze taką że w zimie jakieś bardziej zasolone są). Za to na brudne lusterka jest szybkie, proste i co ciekawe fabryczne rozwiązanie. Włącz ogrzewanie tylnej szyby to zaczną też grzać lusterka, idealnie nie będzie ale dużo lepiej niż z mokrym. Rok temu zdechł mi wkład w lewym lusterku i ten czas jak jeździłem bez podgrzewania źle wspominam. A lusterka czyścić trzeba, boczne szyby też, zależy tylko jak bardzo wkurza Ciebie zabrudzenie szyb.

 

baciuś pojeździsz troche tatowozem to sie zorientujesz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja psikam płynem w stylu niewidzialna wycieraczka co jakiś czas i jest znacznie lepiej.

Dodam tylko, że płyn z Niemiec dłużej się utrzymuje niż taki sam z PL.

Ogrzewanie też jest dobrym rozwiązaniem. :lol:

Czasem też to praktykuję.

Z innych aut dużo syfu zawija.

Z naszych kół, wbrew pozorom, też tak wysoko trochę leci.

Normalne zjawisko na naszych brudnych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś sprawdzony płyn "niewidzialna wycieraczka", proszę o podanie nazwy, bo jest kilka na rynku. Brat kiedyś czymś takim potraktował przednią szybę w swoim aucie i był bardzo niezadowolony, ale nie pamięta nazwy tego specyfiku, więc nie wiem czego się wystrzegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!