Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

teraz mam dwa... wymienił i nic :lol: temprtatura [CENZURA] jak francuzi przed niemcami w czsie II wojny :] chyba wymienię jeszcze licznik i jeszcze raz czujnik, a na końcu auto :)

 

Na forum cenzuralnie się wysławiamy.

Określenie narodowości też wypada odpowiednio napisać.

Forum to nie jakiś komunikator. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

tatnio dzieje mi się podobnie. Czyściłem wtyczki jbc.

Raz działa dobrze i jak się nagrzeje, to pokazuje ponad 3 kreski, czasem wiesza się równo na 3 kreskach, bywa, że spada do 2 i co jakiś czas podskakuje albo jeszcze opada.

Co ciekawe, na ciepłym silniku, włączam zapłon, pokazuje 3 kreski, uruchamiam silnik i spada pół kreski np.

Czasem gdy stoję na światłach czy na parkingu z włączonym silnikiem, wskaźnik nie idzie miarowo, tylko skokami, podskakuje do góry.

Zdarza się, że działa normalnie.

Nie wiem czy ma to wpływ, na wentylator, boję się, żeby silnik się nie zagotował.

Gdzie szukać usterki ?

Na brązowej wtyczce, białej, w termostacie, w odpowietrzeniu.

Na weekend spróbuję odpowietrzyć układ, może wymienię przy okazji płyn, zobaczymy. Denerwuje mnie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam ,podczepię się pod temat, aby nie robić zbędnego zamieszania.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Od momentu jak mam megankę cały czas zwracam uwagę na temperaturę i nie mogę tego rozgryźć (k7m 75km).

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Prawdopodobnie silnik nie chce się dogrzać - Ciągła jazda 50km temperatura utrzymuje się na 2kresce (+- 1mm), jadąc w wybitnych korkach przez 1,5 godziny maksymalna temperatura, to 3 kreska nawet w letnich upałach 30 stopni, za żadne skarby nie poszło to wyżej. Jeżdżąc normalnie po mieście, niezależnie od przebytej drogi temperatura trzyma 2 kreskę, wzrasta dopiero w korkach i na dłuższym postoju, a po ruszeniu zaraz spada.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Niby wszystko fajnie, ale dlaczego nawet na 50km trasie silnik szybko zagrzewa się do poziomu 2 kreski, a potem już nie, a w korkach zanotowany max to 3 kreska? Termostat w korkach wydaje się działać - temperatura lekko wachluje w okolicy 3 kreski, a do tego nigdy nie zauważyłem żeby włączył mi się wentylator(chyba, że go nie słyszę)

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Na moją logikę w takich korkach powinno lecieć już do 4 kreski i uruchamiać wentylator, a w moich rękach takiej temperatury jeszcze nie pokazał.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Raz mi wyparował płyn chłodniczy - dosłownie zeżarło cały zbiorniczek, po uzupełnieniu i ujechaniu kolejnych kilkuset kilometrów na samym początku zjadło z 1cm płynu, a później już prawdopodobnie zupełnie nic. Gdyby silnik w korkach skakał do 4 kreski i włączał wentylator to bym podejrzewał termostat, ale żeby nie nagrzewał się nawet w wielkich korkach?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa niby jest prosta, ale zastanawia mnie jakim cudem nawet w 30 stopniach i ogromnym korku silnik się nie zagrzewa do momentu włączenia wentylatora(3 kreska i nic dalej). Tak, jak teraz chodzi, to wentylator jest mi nawet niepotrzebny, bo nawet w najgorszych warunkach latem i tak się nie włącza. Czyżby chłodzenie u mnie było aż tak wydajne? Zazwyczaj latem w korku termostat i tak jest całkowicie otwarty, a silnik się przegrzewa i włącza się wentylator, u mnie próżno szukać takiej sytuacji.. :(

Dochodzi do tego też fakt, że do tej 2 kreski nagrzewa się bardzo szybko, tak jakby termostat otwierał się za szybko, ale znów wyklucza taką sytuację fakt, że w korku temperatura delikatnie wachluje na poziomie 3 kreski (plus/minus 1mm). Jest to na tyle zagmatwane, że nie mogę tego rozgryźć, ale za to udało mi się znaleźć miejsce wycieku płynu chłodniczego, więc termostat i tak wymienię, bo muszę pościągać przewody i założyć nowe opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Miałem podobne objawy z szalejącą wskazówką, raz nawet zjechałem na cpn bo mi skoczyła na ful i tak została :mad:. Po sprawdzeniu że wentylator się załącza jeździłem dalej wymieniając po kolei :?: : Termostat, czujnik i opornicę na chłodnicy. Niestety nic to nie dało wskazówka pokazywała co chciała ;) . Usterkę odkryłem przez przypadek, zauważyłem że uchwyt do wyciągania silnika dziwnie drży podczas pracy silnika :mrgreen: . Po sprawdzeniu okazało się że jest do niego przykręcona masa z nadwozia ! Dokręciłem śrubkę klucz13 i wskazówka przestała pokazywać dziwne temperatury ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas się męczę z falującą. Ostatnio sprawdzałem masę silnika i trzyma jak opętany, więc wykluczyłem błąd elektryczny oraz wyczyściłem czujniki od strony gdzie płyn jest. Papier 400 i do błyszczącego. Nie wiem czy to coś dało, ale warto spróbować. I mam pytanie: Czy może być prawdopodobieństwo, że pompa wody nie pompuje z powodu urwania się wałka, który przekazuję siłę obrotową do części pompującej?

A może ze względu na nową chłodnicę i poprostu za szybko chłodzi płyn w teraźniejsze warunki metrologiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprawnej pompy to raczej byś nie "ujechał" bo silnik by się grzał.Czy winna nowa chłodnica?Ja na początku grudnia zamontowałem nową chłodnicę(poprzednia ciekła).W ubiegłym tygodniu "zrobiłem" kilkadziesiąt kilometrów i na takim odcinku ok.50 km. gdzie jechałem bez zatrzymywania to wskazówka "stała" w jednym miejscu.Gdy wjechałem do miasta (światła,jazda na jedynce)wskazówka lekko się podniosła.Po przejechaniu miasta i ok.2 km. trasy wróciła z powrotem na poprzednią pozycje.Z kolei w ciągniku(czujnik elektryczny) mam tak że jak orzę to wskazówka cały czas faluje w zakresie ok. 10 *C.Na takim odcinku pola ok.400 metrów potrafi wykonać cały cykl.Możliwe że to zależy od charakterystyki pracy termostatu.

A może "bezwładność"czujnika który bardzo szybko reaguje na zmianę tęmperatury?

Edytowane przez tekmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś sprawdzałem rezystancję czujnika jak silnik się rozgrzewał. Wyniki badania zgadzają się z teorią z książki SAM. ( Przepraszam za takie zdania, studia techniczne :) ) Kiedyś czytałem, że jeden kolega z forum miał termostat z dziurą przepływową i mu już wskazówka stała w jednym miejscu po nagrzaniu. MOże to jest rozwiązanie, bo powoli w dużym obiegu temperatura wzrasta i nie ma po otwarciu termostatu takiego "szoku" termicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!