Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przepraszam za otwarcie nowego tematu ale nie uzyskałem odpowiedzi w żadnym z poprzednich. Problem rozwiązywało już 3 mechaników i żaden sobie z tym nie poradził. Moja megane miała już zakładane 4 różne termostay i to od takich za 30zł po takie za 120zł... problem ten sam. Falująca temperatura. Wymieniany był czujnik również przez każdego z nich. W czasie jazdy temperatura dochodzi do trzeciej kreski i opada poniżej drugiej, a następnie sytuacja się powtarza. Na postoju temperatura wzrasta powoli i jest stablina wentylator załącza się kiedy wskazówka jest 3mm nad trzecią kreską po czym wskazówka opada ok 1mm poniżej 3 kreski. Ostatni z tych mechaników zakrył mi 1/2 chłodnicy (te rozwiązanie w ogóle nie wchodzi w grę) ale nic to nie dało po przejechaniu 40km wskazówka się stabilizuje na niespełna 2 i 1/2 kreski ale to nadal za niska temperatura. Dodam jeszcze, że u mojego kuzyna w megane temperatura nawet przy -10 jest stabilna ok 2mm nad trzecią kreską. W aucie niedawno wymieniałem silnik (na poprzednim było to samo)wymieniłem również chłodnicę, pompę wody, rozrząd i układ był cały płukany dwa razy. PROSZĘ O POMOC !

 

Po przejechaniu 3km kiedy osiąga prawidłową temperaturę:

Film:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=nyEwJlUCCZM#t=00s

Poprawiłem link do filmiku.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak to podstawowa sprawa i mechanicy też to robili. Dziś sprawdzałem jeden z termostatów, który był założony i działa poprawnie w wrzącej niemal wodzie otwiera się prawidłowo, a kiedy woda stygnie się zamyka. Przeczytałem wszystko chyba co się da na ten temat i ręce opadają. Dam auto do czwartego mechanika żeby sprawdził ale jeżeli ktoś coś wie lub uporał się z takim zjawiskiem to proszę o dodatkową poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat ma temp. otwarcia 89` nie sprawdzałem z termometrem jeszcze ale woda już się prawie gotowała, a jeżeli otwierał by się zbyt późno to dochodziło by do przegrzania. Dziwne, że 4 różne termostaty zachowują się tak samo.

Edytowane przez Juma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik ale czujnik był wymieniany. Mechanicy opisywali to dokładnie tak jak na forum jeżeli chodzi o odpowietrzanie. Może kolejnemu się uda... cudów nie ma przecież przy tym... a jednak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Wskazówka podnosi się do trzeciej kreski i spada do 2,5 kreski. Wymieniłem trzy termostaty i nic. Układ odpowietrzałem przy okazji wymiany płynu chłodzącego. Jak było przed, tak jest i po. Po jakimś czasie powtórzyłem odpowietrzanie (zgodnie z procedurą z forum). Problem występuje nadal.

Tak w ogóle to miałe problem ze skaczącą wskazówką temperatury. Ale jak problem sam się pojawił, tak sam znikł. Jest opisany w tym temacie, wraz z filmikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. u mnie problem z niestabilną temp. pojawił się w momencie, jak założyłam gaz. Czyli zapowietrzyli mi układ, jak cieli

przewody od wody... i być może silnik wcale smoczynnie nie chce się odpowietrzyć, albo się zbuntował na ten gaz :)

wcześniej temp. była stabilna i równiniótko sie utrzymywała na godz 9.00. wymianiałam już

termostat, czujnik temp. płyn chłodniczy, jeżdziłam z otwartym zbiorniczkiem po wybojach...itp. Stwierdziłam ewidentnie, że jest układ zapowietrzony,ale

mechanicy rozkładali ręce, że tego silnika sie nie odpowietrza.

Też zauważyłam, że termostat "prcuje" stabilniej(jesli można tak rzec), jak poziom płynu jest pod MAX wskazanie w zbiorniczku.

Dziwne rzeczy, ale ja już się nie denerwuje nawet... :lol:

Oraz po moich obserwacjach widać, że płyn sie rozrzerza dość znacąco na gorącym, a na zimnym opada - za bardzo jak na moje oko.

a może nadal gdzieś w układzie "stoi" balonik powietrza...i tak pracuje(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.Boy widziałem filmik i w twoim wypadku myślę, że to nie jest termostat bo wskazówka wzrasta i maleje jak oszalała. Wymieniłbym czujnik i tak na nowy w twoim wypadku. :lol:

 

Prezes też już tak myślałem :) zaczęło się na petrygo i płyn też był zmieniany na zupełnie inny.

Edytowane przez Juma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jeszcze.

Jak dodajesz gazu lub zwiększasz obciążenie silnika to wskazówka się podnosi?

Jak jedziesz bez gazu, np. zjeżdżając z górki to wskazówka opada?

Czy w obu przypadkach stoi w miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!