Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

teraz mam dwa... wymienił i nic :lol: temprtatura [CENZURA] jak francuzi przed niemcami w czsie II wojny :] chyba wymienię jeszcze licznik i jeszcze raz czujnik, a na końcu auto :)

 

Na forum cenzuralnie się wysławiamy.

Określenie narodowości też wypada odpowiednio napisać.

Forum to nie jakiś komunikator. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

tatnio dzieje mi się podobnie. Czyściłem wtyczki jbc.

Raz działa dobrze i jak się nagrzeje, to pokazuje ponad 3 kreski, czasem wiesza się równo na 3 kreskach, bywa, że spada do 2 i co jakiś czas podskakuje albo jeszcze opada.

Co ciekawe, na ciepłym silniku, włączam zapłon, pokazuje 3 kreski, uruchamiam silnik i spada pół kreski np.

Czasem gdy stoję na światłach czy na parkingu z włączonym silnikiem, wskaźnik nie idzie miarowo, tylko skokami, podskakuje do góry.

Zdarza się, że działa normalnie.

Nie wiem czy ma to wpływ, na wentylator, boję się, żeby silnik się nie zagotował.

Gdzie szukać usterki ?

Na brązowej wtyczce, białej, w termostacie, w odpowietrzeniu.

Na weekend spróbuję odpowietrzyć układ, może wymienię przy okazji płyn, zobaczymy. Denerwuje mnie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Witam ,podczepię się pod temat, aby nie robić zbędnego zamieszania.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Od momentu jak mam megankę cały czas zwracam uwagę na temperaturę i nie mogę tego rozgryźć (k7m 75km).

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Prawdopodobnie silnik nie chce się dogrzać - Ciągła jazda 50km temperatura utrzymuje się na 2kresce (+- 1mm), jadąc w wybitnych korkach przez 1,5 godziny maksymalna temperatura, to 3 kreska nawet w letnich upałach 30 stopni, za żadne skarby nie poszło to wyżej. Jeżdżąc normalnie po mieście, niezależnie od przebytej drogi temperatura trzyma 2 kreskę, wzrasta dopiero w korkach i na dłuższym postoju, a po ruszeniu zaraz spada.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Niby wszystko fajnie, ale dlaczego nawet na 50km trasie silnik szybko zagrzewa się do poziomu 2 kreski, a potem już nie, a w korkach zanotowany max to 3 kreska? Termostat w korkach wydaje się działać - temperatura lekko wachluje w okolicy 3 kreski, a do tego nigdy nie zauważyłem żeby włączył mi się wentylator(chyba, że go nie słyszę)

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Na moją logikę w takich korkach powinno lecieć już do 4 kreski i uruchamiać wentylator, a w moich rękach takiej temperatury jeszcze nie pokazał.

X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>X<>

Raz mi wyparował płyn chłodniczy - dosłownie zeżarło cały zbiorniczek, po uzupełnieniu i ujechaniu kolejnych kilkuset kilometrów na samym początku zjadło z 1cm płynu, a później już prawdopodobnie zupełnie nic. Gdyby silnik w korkach skakał do 4 kreski i włączał wentylator to bym podejrzewał termostat, ale żeby nie nagrzewał się nawet w wielkich korkach?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa niby jest prosta, ale zastanawia mnie jakim cudem nawet w 30 stopniach i ogromnym korku silnik się nie zagrzewa do momentu włączenia wentylatora(3 kreska i nic dalej). Tak, jak teraz chodzi, to wentylator jest mi nawet niepotrzebny, bo nawet w najgorszych warunkach latem i tak się nie włącza. Czyżby chłodzenie u mnie było aż tak wydajne? Zazwyczaj latem w korku termostat i tak jest całkowicie otwarty, a silnik się przegrzewa i włącza się wentylator, u mnie próżno szukać takiej sytuacji.. :(

Dochodzi do tego też fakt, że do tej 2 kreski nagrzewa się bardzo szybko, tak jakby termostat otwierał się za szybko, ale znów wyklucza taką sytuację fakt, że w korku temperatura delikatnie wachluje na poziomie 3 kreski (plus/minus 1mm). Jest to na tyle zagmatwane, że nie mogę tego rozgryźć, ale za to udało mi się znaleźć miejsce wycieku płynu chłodniczego, więc termostat i tak wymienię, bo muszę pościągać przewody i założyć nowe opaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Miałem podobne objawy z szalejącą wskazówką, raz nawet zjechałem na cpn bo mi skoczyła na ful i tak została :mad:. Po sprawdzeniu że wentylator się załącza jeździłem dalej wymieniając po kolei :?: : Termostat, czujnik i opornicę na chłodnicy. Niestety nic to nie dało wskazówka pokazywała co chciała ;) . Usterkę odkryłem przez przypadek, zauważyłem że uchwyt do wyciągania silnika dziwnie drży podczas pracy silnika :mrgreen: . Po sprawdzeniu okazało się że jest do niego przykręcona masa z nadwozia ! Dokręciłem śrubkę klucz13 i wskazówka przestała pokazywać dziwne temperatury ;):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały czas się męczę z falującą. Ostatnio sprawdzałem masę silnika i trzyma jak opętany, więc wykluczyłem błąd elektryczny oraz wyczyściłem czujniki od strony gdzie płyn jest. Papier 400 i do błyszczącego. Nie wiem czy to coś dało, ale warto spróbować. I mam pytanie: Czy może być prawdopodobieństwo, że pompa wody nie pompuje z powodu urwania się wałka, który przekazuję siłę obrotową do części pompującej?

A może ze względu na nową chłodnicę i poprostu za szybko chłodzi płyn w teraźniejsze warunki metrologiczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprawnej pompy to raczej byś nie "ujechał" bo silnik by się grzał.Czy winna nowa chłodnica?Ja na początku grudnia zamontowałem nową chłodnicę(poprzednia ciekła).W ubiegłym tygodniu "zrobiłem" kilkadziesiąt kilometrów i na takim odcinku ok.50 km. gdzie jechałem bez zatrzymywania to wskazówka "stała" w jednym miejscu.Gdy wjechałem do miasta (światła,jazda na jedynce)wskazówka lekko się podniosła.Po przejechaniu miasta i ok.2 km. trasy wróciła z powrotem na poprzednią pozycje.Z kolei w ciągniku(czujnik elektryczny) mam tak że jak orzę to wskazówka cały czas faluje w zakresie ok. 10 *C.Na takim odcinku pola ok.400 metrów potrafi wykonać cały cykl.Możliwe że to zależy od charakterystyki pracy termostatu.

A może "bezwładność"czujnika który bardzo szybko reaguje na zmianę tęmperatury?

Edytowane przez tekmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś sprawdzałem rezystancję czujnika jak silnik się rozgrzewał. Wyniki badania zgadzają się z teorią z książki SAM. ( Przepraszam za takie zdania, studia techniczne :) ) Kiedyś czytałem, że jeden kolega z forum miał termostat z dziurą przepływową i mu już wskazówka stała w jednym miejscu po nagrzaniu. MOże to jest rozwiązanie, bo powoli w dużym obiegu temperatura wzrasta i nie ma po otwarciu termostatu takiego "szoku" termicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!