Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Termostat otwiera się stopniowo aby nie nastąpił właśnie szok termiczny. Nagła zmiana temperatury groziła by uszkodzeniem silnika i chłodnicy. Jeżeli termostat otwiera się nagle, oznacza to jego uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich obserwacji oraz napraw stwierdzam:

1. gdy wskazówka od temp podnosi się oraz znacząco rozszerza się płyn(na gorącym poziom wyższy o np.3 cm), to jest to zapowietrzenie układu. Zwykła książkowa procedura

nie załatwia sprawy w silniku K4M. Należy samochód unieść lewym przodem do góry(lewarek,spora górka itp.) i przeprowadzić procedurę odpowietrzenia.

2. gdy w aucie jest inst. LPG oraz układ jest zapowietrzony, to w wynkiu rozprężania, a potem stygnięcia auta dostaje się powietrze

do układu poprzez mikronieszczelności. dzieje się to tak, jeśli mamy nieszczelną instalację gazową wpietą w układ chłodzenia. należy uszczelnić wszystko

dokładnie, założyć węże przeznaczone do cieczy chłodzącej. nawet jeśli "na oko" nie widać wycieków płynu chodzącego, a po jakimś

czasie w zbiorniczku ubywa go, to oznacza nieszczelny układ chłodzenia, w który ingerowali gazownicy. Najlepiej zalożyć oryginalne obejmy

"morsowe"- nie wiem, jak się nazywają(?) oraz dokupić gdzieś węże profilowane w całości ze zmiennymi średnicami na króćce wodny(jeden kawałek-nie kombinowany na łączniki).

Lokalizacja mikronieszcelności-odparowany płyn zauważymy dotykając białą szmatą lub chusteczką każdy wąż, parownik itp.dokładnie i z cierpliwością.

Wynikiem tej usterki jest zauważalne pogdrzewanie auta, pond 89 st, po czym zauważamy, ze termostat w końcu się otwiera, gdy ciśnienie w układzie wzrasta znacząco od wysokiej temp.

Nie pomagają tu żadne wymiany termostatów ani czujników temp na oryginalne.

Oczywiście taka nieszczelność może zdarzyć się w aucie bez inst. LPG. gwarantuję stabilizację temperatury po uprzednim odpowietrzeniu auta zgodnie z pkt1. z wykorzystaniem przechyłu samochodu.

3.gdy podczas jazdy zauważamy, że wskazówka od temp. "tańczy", podskakuje, waha się itp, jest to brak styku na którejś kostce lub sam czujnik jest wadliwy. Czujnki temp kupione

do ok 50 zł moga być wadliwe, pomimo, że są nowe. W czujnikach trójpinowych w K4M pomaga rozebranie kostki dochodzącej do tego czujnika,

dokładne wyczyszczenie, popsikanie itp. Oczywiście są inne opcje braku styku.

Termostat puszcza ciecz chłodzącą powoli i skok temperatury nie jest tak gwałtowny, jak napisał Kreciq. Ta usterka wyklucza wadliwy termostat.

 

Może komuś pomogą moje doświadczenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat puszcza ciecz chłodzącą powoli i skok temperatury nie jest tak gwałtowny, jak napisał Kreciq.

Droga forumowiczko, proszę przeczytaj mój post wyżej jeszcze raz, a zwłaszcza pierwsze zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem test termostatów:

http://megane.com.pl/topic/46674-testowanie-termostatow/page__p__345269#entry345269

No to jeśli termostat zaczyna sie otwierać dopiero przy 93*C to jest źle. Powinien otwierać się wcześniej.

Edytowane przez Megan92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich jeszcze obserwacji wynika, że dostające się powietrze do węży skupia się przy termostacie. Może być to niewielki bąbelek powietrza, który zakłóca prawidłową pracę termostatu. Gdy wsadzimy do "garnka" zdemotowany teromstat, to okazuje się, że pracuje w sposób prawidłowy, zachowując parametry otwarcia, a w samochodzie, ten sam, już nie.

Ciecz chłodząca może miec nawet 95 i > stopni, a termostat wcale się nie otwiera, bo babelek powietrza nie osiąga jeszcze temp. granicznej otwarcia termostatu.

No i teraz, czy nie bedzie małego szoku, gdy ciecz ma 99 st, a babelek dopiero 89? termostat zrobi: ciach, gwałtownie - jak wrzucony do wrzątku, nagle.

Oczywiście inną charakterystyke pracy ma oryginał a inną zamiennik.

a co na to mówi mechanik: "termostat śmieć, do wymiany"

Drugi kupiony oryginalny, stwierdza: "oj, jaki pech, trafiła pani na uszkodzony termostat"

Trzeci komentarz: "tego silnika się nie odpowietrza, a tak w ogóle, to silnik do remontu i cały samochód na szrot. proszę kupić normalny wóz, a nie bedzie problemów".

Rachunek dla BABY po akcjach: suma ok 500. a wystarczyło: trochę czasu , wąż profilowany 20 zł, obejma "morsowa" x 2 szt. z odzysku 0 zł, robota 0 zł, kawa dla znajomej za zatykanie króćców palcem podczas wymiany węża 10 zł.

dlatego cenne uwagi formumowiczów mogą wiele podpowiedzieć i oszczędzić podrażniania nerwów.

Jeśli ktoś nie ma serca do megi, to rzeczywiście inna marka pozostaje... :)

Oczywiście nie jest to jedyna recepta na te dolegliwości. to mój przypadek.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sensacja! W moim Sceniczku przestała falować temperatura. Odpowietrzyłem go jak radzili z górką lub podnośnikiem. Na samym początku jak jest zimny i się rozgrzewa to podejdzie temperatura do trzeciej kreski, termostat się otwiera, temperatura spadnie do drugiej. I jak wskazówka znowu się podnosi to już stoi w miejscu pomiędzy drugą a trzecią z malutką oscylacją.

Co do bąbelka powietrza bym się zgodził, gdyby był tak wielki, że odizolowałby całą część miedzianą od wody. To wtedy tak. Jeśli to jest taki malutki, że termostat jest pod wodą to nic nie robi.Właśnie najlepiej do takich bąbelków mieć termostat z dziurką, co spowoduje, że bąbelek wyleci przewodem za termostatem do zbiornika. Dlatego sam już naprawiam "Czerwoną strzałę", bo mechanikom nie ufam. Meganki PHI są proste budową i można własnoręcznie je naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zaczynam od nowa. Jeśli temperatura otoczenia jest powyżej 7 stopni na plusie to u mnie temperatura silnika na początku raz spadnie, wróci i nie faluje. Ale jak jest już poniżej 5 stopni i zimniej to temperatura zaczyna falować. Ja już nie mam pomysłów. Wymienić termostat na nowy? Czy bawić się w dziurki na termostatcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!