Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Paliwo nie dochodzi do filtra


Leliv57

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukałem ale nie znalazłem tematu podobnego do mojego problemu.

Otóż dzisiaj po zatankowaniu do pełna ( a może to tylko zbieżność zdażeń)przejechałem może 10 km. przy tem ok. -8 stopni

silnik zaczął szarpać i zgasł. Po ponownym uruchomieniu przejechał paręstet metrów i znowu gasł. I tak dojechałem do domu małymi skokami. W domu podniosłem maskę i zauważyłem , że ręczna pompka (ta gumowa) jest taka jak by ktoś zrobił w niej próżnię. Zapadła się w sobie. Po odczekaniu paru minut pompka wróciła do zwykłego wyglądu i auto odpaliło. A le po paru minutach znowu gasło i pompka była zapadnięta w sobie. Co to może być, czy w paliwie woda zamarzła i zatkała dopływ w zbiorniku. Czy też parafina się zkrystalizowała . A może zdjąć przewód paliwowy przed tą pompką i dmuchnąć sprężonym powietrzem w stronę zbiornika to odrzuci zabrudzenie. Proszę o Wasze sugestie bo auto potrzebne do dojazdów do pracy.

Edytowane przez Leliv57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś przytkało przewód paliwowy pomiędzy zbiornikiem i gruszką. To może być nawet i w samym zbiorniku na króćcu zasysającym. Dmuchnięcie przez przewód do zbiornika może problem rozwiązać. Pamiętaj jednak by klapkę wlewu wcisnąć, by wytworzone nadciśnienie w zbiorniku nie spowodowało wycieku paliwa wężykiem, jak sprężone powietrze wyłączysz. Niby nic ale szkoda paliwa i zalania komory silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie wypaliłem paliwa do końca. Jak tankowałem do pełna miałem w zbiorniku ok 40 litrów. Dolałem 20 z małym kawałkiem. No faktycznie dość dziwny zbieg okoliczności. Może g.....je mieli paliwo nie całkiem zimowe i parafina zatkała siatkę w zbiorniku. Jutro zabieram się za to od rana to po południu coś będę mógł napisać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba problem tkwi w dostarczaniu powietrza do zbiornika w miejsce zużytego paliwa. W zbiorniku wytwarza się podciśnienie. Tak na szybko to lekko podeprzyj korek wlewowy by powietrze swobodnie dopłynęło do zbiornika. Przy pełym zbiorniku nie ma poduszki powietrznej i mały ubytek paliwa może powodować występowanie podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat można zamknąć problem znaleziony i rozwiązany. Okazało się że w pompce ręcznej [gruszce] zamarzł zaworek zwrotny w pozycji zamkniętej i nie pozwolił napływać paliwo ze zbiornika do filtra i dalej. Podgrzałem opalarką i zaczął pracować. Oczywiście przedmuchałem cały odcinek zazilania paliwa i do zbiornika zalałem Xeramic. Dziękuję za podpowiedzi. Życzę szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!