Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy TCe130KM - nowy silnik


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

W necie już są informacje nt nowego benzynowego silnika: TCe 130 KM, nie jest to znany 1.4, ale - podrasowane, już dostępne 1.2 TCe.

Ze 115 KM do 130, max moment wzrósł 205Nm (1600 - 4500 rpm).

Dostał sytem S&S - zużycie w mieście dla Grand Scenic < 8 litrów /100 km.

Będzie w Scenic/GrandScenic Ad2013 (III phIII?) i pewnie w megankach

 

Aktualnie to chyba najmocniejszy silnik w kategorii 1.0 - 1.2 /1.0 litrowy, 3 cylindrowy EcoBoost Forda ma 125KM, (ma napędzać nowe Mondeo!).

 

Chyba się starzeję - nie nadążam za tym downsizingiem. Myślałem, że te 130 Kóni z 1.4 to już było wysilenie... a tu takie coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a skąd te info wzięliście ? Trochę dziwne aby dwa silniki o tej samej mocy ale innej pojemności oferować. Chyba że Renault powoli wycofuje 1,4 Tce ze względu na jego paliwożerność a zastępuje owym 1,2 i serwuje w odmianie 115 oraz 130 KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba że Renault powoli wycofuje 1,4 Tce ze względu na jego paliwożerność?

 

Podejrzewam, że 1.2 140 też będzie porównywalnie paliwożerny. Jeśli silnik ma wydatkować X momentu i Y mocy to musi w tym celu spalić Z paliwa - można mieć zyski na wydajności spalania i np. zmniejszaniu oporów wewnątrz silnika, ale 1.4 jest już pod tym względem podejrzewam całkiem przyzwoity i nie uda się ugrać wiele samymi optymalizacjami tego typu.

 

Pojemność w silnikach doładowanych ma umiarkowany wpływ na spalanie w porównaniu z wolnossącymi. Wolnossący silnik musi mieć dużą pojemność aby dużo powietrza zassał na jednym wdechu. A jak już zassie dużo powietrza, to komputer wstrzyknie dużo paliwa, stąd większe spalanie (i większe bum) niż w małym silniku. W turbodoładowanych jednostkach powietrza do cylindrów naleci tyle, na ile będzie ustawiona sprężarka i pojemność jest drugorzędna - jeśli nadmuchamy tam tyle powietrza, ile zasysa wolnossące 2.0, to spali tyle paliwa, ile spaliłby 2.0. Jedyny sposób na oszczędność, to jazda tak, żeby nie pompować tak dużo powietrza do tych cylindrów, także de facto turlanie się przy niskim zapotrzebowaniu na moc, tj. niska prędkość, małe obroty, muskany pedał gazu - w ten sposób można nakręcić fajne wyniki spalania do broszur, a przy normalnej jeździe, o ile nie stosujemy konkretnego ecodrivingu, będzie zawód.

 

TCe 115 co prawda różni się od 1.4 nie tylko pojemnością ale też np. rodzajem wtrysku, także coś tam się może uda zmniejszyć, ale nie ma co się nastawiać na dramatycznie lepsze spalanie.

 

Wycofanie 1.4 TCe byłoby dziwnym zagraniem. Te silniki są na rynku dopiero 5 lat czy jakoś tak? Nie są archaiczne, nie są bublami w stylu 2.0 IDE, jakoś nikt na nie nie narzeka, więc czemu je zmieniać? Może ujednolicanie linii produkcyjnych czy jakieś kwestie logistyczne, nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jeszcze 1.4tsi 160KM. Ciekawe tylko ile to pojeździ.

1.4 TSI - miały swoje technologiczne wpadki, ale jeżdżą już od 2007 roku (te mocniejsze wersje, 122/125 km weszły rok później).

I dalej są sprzedawane.

Wystarczy poszukać po mobile.eu - ile i jakie duże przeloty mają.

Problemy z łańcuchem rozwiązali 100% - przechodzą na paski rozrządu z wymianą ok. 200 tys km/ 10 lat.

 

Mimo to trudno się oswoić z myślą że taki "pyrtek" popycha 1.5 tony.

 

Dodano: 23 mar 2013 - 22:56

TCe 115 co prawda różni się od 1.4 nie tylko pojemnością ale też np. rodzajem wtrysku, także coś tam się może uda zmniejszyć, ale nie ma co się nastawiać na dramatycznie lepsze spalanie.

 

Wycofanie 1.4 TCe byłoby dziwnym zagraniem. Te silniki są na rynku dopiero 5 lat czy jakoś tak? Nie są archaiczne, nie są bublami w stylu 2.0 IDE, jakoś nikt na nie nie narzeka, więc czemu je zmieniać? Może ujednolicanie linii produkcyjnych czy jakieś kwestie logistyczne, nie wiem...

 

1.2 mają bezpośredni wtrysk benzyny - to coś daje jeśli chodzi o oszczędność paliwa (miałem doświadczenie z TSI i stąd wiem), ale jest kłopot z LPG jak ktoś lubi.

 

1.4 TCe - chwalone osiągi i ganione zużycie paliwa:

- moim zdaniem dostał zbyt krótką skrzynię - 5,6 bieg mogłyby być dłuższe.

- układ S&S - rozsądnie skalibrowany (turbo) pomógłby oszczędzić paliwo w mieście.

Cóż, odchodzi do lamusa od 2013.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ogólnej stronie Renault jest informacja o planowanej na kwiecień zmianie silnika. 1,4TCe ma zostać zastąpiony jednostką Energy TCe 130 o pojemności 1,2. http://www.renault.com/en/innovation/gamme-mecanique/pages/energy-tce-130.aspx

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to inaczej rozumiem, w kwietniu ma wejść do sprzedaży 1.2 TCe 130, który przejmuje pozycję 1.4 TCe 130, ale nie znaczy to, że 1.4 od razu wyleci ze sprzedaży. Na tej samej zasadzie był opisywany TCe 115, że zastępuje 1.6 110, a sprzedają oba równolegle już chyba od roku.

 

Przynajmniej mam taką nadzieję, w połowie roku będę kupował nowe auto i przymierzałem się do MIII 1.4, do tego 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i start-stopem jakoś nie jestem przekonany :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd info że odchodzi? Przecież mamy już 2013 i wciąż są oferowane "antyczne" 1.6 16V, a co dopiero 1.4 TCe.

 

Antyczny czy nie, sporo osób jednak kupując benzynę woli silniki wolnossące, a nie downsizing i uturbione.

Sam będę mieć przy zmianie auta nie lada problem aby znaleźć coś interesującego, nowego z silnikiem wolnossącym.

Teraz akurat miałem okazję kilka salonów odwiedzić to szczerze mówiąc mało już takich ofert. Wszystko idzie w coraz mniejsze pojemności uturbione.

 

Ale wycofywanie 1.4 tce to conajmniej dziwne posunięcie. Chociaż miałem ostatnio okazję dłużej pojeździć Meganką z tym silnikiem i w sumie to nie rozumiem tych zachwytów nad tą jednostką. Przy tym samym stylu jazdy spalał mi więcej niż 1.6. A zdecydowanie lepszej dynamiki nie oferuje. Fakt, ciągnie od niższych obrotów, ale jakoś do mnie to nie przemawia.

 

1.4 TSI miał wpadki na początku. Teraz jest to dość solidna jednostka. Podobno od 2010 już tak problematyczne nie są. Ale z drugiej strony Volkswagen zapowiedział, że powróci do pasków w tym silniku zamiast łańcucha. Więc problem nadal jest obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!