Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

OBRĘCZE KÓŁ Z LEKKICH STOPÓW (ALUFELGI)


Mistic

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takowe pytanie: czy dynamika auta będzie mniejsza na felgach 16 cali (zamiast 15 cali) przy zachowaniu tej samej średnicy zewnętrznej? Będzie większa bezwładność większej felgi, czy coś takiego? Mam obecnie seryjne felgi 15 i się zastanawiam nad 16, a znowu nie chciałbym z auta zrobić muła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dynamikę ma wpływ masa rotowana która jest położona jak najdalej od środka koła, przy czym masa zestawu koło + opona ma wpływ na masę nieresorowaną, a więc na przyczepność, oraz zużycie zawieszenia/amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam pytanie odnośnie założenia felgi z Clio sport 172 phII do Megane I phII Hatchback. Są to felgi 16x7 z ET48, z oponami 195/45. Mam więc wątpliwości co do obcierania o nadkole (głównie tył), bo jak sprawdzałem ile jest miejsca za seryjnym kołem (14x5,5 175/65) to wygląda to naprawdę kiepsko. Wyliczyłem nawet sobie, że felga którą chcę założyć będzie wystawać o 7.1 mm z zewnętrznej strony i o 31.1 mm!! po wewnętrznej stronie w stosunku do seryjnego koła. Co o tym sądzicie? Niżej są fotki z tymi felgami w coupe.

p1030728.jpg

p1030731d.jpg

p1030726.jpg

dsc04862l.jpg

 

I z dystansami o ile dobrze wyczytałem 10mm przód 20mm tył

 

img0174ut.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja na razie luźno myślę nad jakąś zmianą felg na większe, tylko nie wiem czy będzie to warte zachodu. Z jednej strony większe felgi fajnie by wyglądały, ale z drugiej strony średnie to w użytkowaniu... Może ktoś z was ma "17 w megi I ph II htb, chętnie bym zobaczył jak to wygląda i dowiedział jak się sprawuje, wtedy wchodziłby w grę rozmiar 215/40/R17, tylko, że laczki drogie... Ew. myślałem coś jeszcze na "16, wówczas najprawdopodobniej skłaniałbym się ku 195/50/R16.

 

Ogółem rzecz biorąc obecnie "15 do jazdy nie są złe, z tym, że same felgi wydają się małe, choć same w sobie są ładne, przy "17 i niskim profilu wizualnie pewnie jest fajnie, tylko te nasze dziury...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Mam megane 2001 rok, 1.6 16V i zamierzam kupić aluski 16 cali, jakie rozmiarowo wybrac felgi (jakie ET i szerokość) i jakie rozmiary opon mogę na to włożyć?

Oryginalnie mam stalówki 15 cali i opony 185/60/15.

 

z góry dzięki za podpowiedź.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciałem zapytać jakie alufelgi oraz opony polecacie mi założyć do Megane ph1 97 rok , 75 KM.

Mój budżet to około 1500 zł - 1600 zł .Chodzi mi o to jakie firmy są godne uwagi, ,oraz czy warto bawić się w kupno używanych felg. Do tego muszę również zakupić opony w miarę dobrej klasy .Do tej pory miałem alu 13 i opony 175/70.

 

 

Pozdrawiam

 

mcyork :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto nie za szybkie, więc opona nie szersza niż 195, profil nie mniejszy niż 45, i średnica nie większa niż 16 cali. Tak mi się wydaje. Ja mam kupione większe felgi z mniejszym profilem i szersze opony, ale przeraża mnie perspektywa jeżdżenia na tym po naszych dziurawych drogach. Dlatego nie popełnij podobnego błędu co ja i bierz 15tki lub 16tki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem 17 z oponami 215/45 w scenic'u. Jeśli nie masz kolein (np przed światłami) w mieście, w którym się mieszkasz, a chcesz mieć ładnie wyglądające auto możesz się skusić. Auto prowadziło się bardzo dobrze w trasie i w mieście na zakrętach również można poszaleć. Dziury niestety czuć trochę bardziej i trzeba wolniej wjeżdżać pod krawężniki. Ja zrezygnowałem niestety ze względu na konieczność wymiany opon. Obecnie same felgi (AZEV) leżą w garażu i czekają na lepsze czasy lub chętnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi Panowie :mrgreen: Co do wielkości to już zdecydowałem że będą to 15 stki. Teraz tylko problem czy jest sens kupna używek ? . Puki co szukam coś w stylu firmy Borbet , Dezent ,Aluett , jescze rozważam kupno oryginalnych felg renault , ponieważ posiadają one z tego co widziałem zabezpieczenie przed kradzieżą w postaci dekielków na kluczyk. Korzystając z okazji spytam się o to jakie polecacie opony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, że lepiej kupić używane np Borbety czy Dezenty, niż chińskie gówno za podobną cenę. Felgi Renault też się dobrze prezentują i w małym rozmiarze kosztują nawet w porządku :-D Ja za 17'tki Wolfrace zapłaciłem 900zł, co uważam za okazję :-D

 

a Za 15-tki z nowymi oponami wyjdzie Ci około 1000zł może troszkę więcej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!