Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zapomniałem jeszcze napisać, że gdyby według tego schematu nie działało to należy odwrotnie podłączyć przewodu od pinów 42 i 43 do cewki PK bistabilnego.

Tu poprawka, to co na czerwono w okręgu:

post-2372-0-29440300-1364166821_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.... Na przekaźniku jest nawet oznaczone gdzie ma być + by go ze spoczynkowej w drugą pozycję przełączyć. Wystarczy tylko krótki impuls, taki jak do siłowników zamka jest dostarczany. By powrócił do poprzedniej pozycji wystarczy impuls o odwrotnej polaryzacji.

Dlatego polecam te przekaźniki, bo do takich zabawek zasilanych równolegle z siłownikami zamków, (sterowanie z karty) nadają się idealne. Jak trzeba większej mocy na stykach, to wystarczy za nim zabudować już jakikolwiek, nawet zwykły samochodowy, jaki masz przy grzałce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Więc tak podgrzewacz zamontowany według opisów dostawiłem do tego diodę potwierdzającą działanie i przycisk wyłączający układ. Idąc tym tropem wpadłem na jeszcze jeden genialny pomysł przekaźnik ten spiłem również ze światłami pozycyjnym samochodu i teraz razem z otwarciem samochodu zapalają się światła pozycyjne a po zamknięciu gasną zaraz za tym przekaźnikiem dałem kolejny przekaźnik mono stabilny który rozłącza światła postojowe po pojawieniu się zapłonu a potem resztą zajmuje się czujnik zmierzchu. Co do szczegółów wykonania materiałów itp oraz zdjęć to inną razo postaram się coś dołożyć jak będę dysponował trochę większą ilością czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc tym tropem wpadłem na jeszcze jeden genialny pomysł przekaźnik ten spiłem również ze światłami pozycyjnym samochodu i teraz razem z otwarciem samochodu zapalają się światła pozycyjne a po zamknięciu gasną

Jakoś nie czuję jakie to ma mieć zastosowanie w praktyce, poza dodatkowym wysysaniem prądu z aku... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko dwie diody led 1W czyli jakieś 700mA co dla aku samochodowego jest jakoś smieszną wartością, a dla mnie to informacja czy oby przypadkiem mój samochód pod blokiem nie stoji otwarty. (suma sumarum aku nie cierpi a ja mam bajer tak to można nazwać w uproszczeniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dla mnie to informacja czy oby przypadkiem mój samochód pod blokiem nie stoji otwarty.

Teraz rozumiem znaczenie tego podłączenia...

U mnie takim widocznym z daleka sygnałem są lusterka zewnętrzne. Jak otwarte, to auto też, jak poskładane, to auto zamknięte.

 

Dodano: 19 kwi 2013 - 13:32

To tylko dwie diody led 1W

+ 2 żarówki tylne i rejestracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwiecej z tego interesu pobierają postojówki tylne tam siedzą zwykle żarówki bo inne nie mogą (szkoda) reszta to led więc dla aku nie jest to potężne obciążenie. A informacja fajna. Muszę tylko do tego wymyślić jakiś układ ewentualnie przekaźnik który w przypadku nie zamknięcia drzwi będzie rozłączał układ powiemcmy by było to jak naj bliżej fabryki po 20 min tak jak oświetlenie wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie radia też tak jest odłączane.... można same postojówki zamiast z aku to z tego czasowego zasilać...

Można też, jeśli to tylko ma do sygnalizacji służyć podłączyć to tak jak masz teraz, a pomiędzy miejsce łączenia do postojówek i resztę fabrycznej instalacji wstawić zaporowo diody. Będą wówczas tylko przednie świecić. Można tylko jedną postojówkę w ten sposób podłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem to w taki sposób rozwiązać ale jest kilka problemów. Chciałem to podłączyć pod oświetlenie wnętrza ale jest problem w postaci takiej że sterowanie odbywa się na obu biegunach na + oraz - więc musiał bym podłączać i masę w reflektorze z oświetlenia co mogło by zakłócić pracę lamp w trybie standardowym a raczej na pewno by ją zakłuciło. Radio natomiast ma wewnętrzny układ który je wyłącza po określonym czasie a dochodzi tam + stały z aku. Funkcja wyłącznika czasowego jest realizowana przez radio z magistrali CAN otrzymuje informacje o tym czy silnik pracuje czy nie oraz informację o prędkości z czujników ABS z jaką porusza się samochód i na tej podstawie aktywuje lub dezaktywuje wyłącznik czasowy oraz steruje głośnością radia.

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może tak być jak piszesz, nie polemizuję z tym, bo to logiczne... tyle tylko, że szybkość auta do radia jest potrzebna, by ewentualnie głośność zwiększać jak szybkość przekroczy ustalony zakres. To tak na marginesie, dla wyjaśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tak w tym kontekście piszę, że prędkość tam jest po to by radio mogło zwiększyć głośność.

Dlatego mam zamiar wstwić tam taki przekaźnik który w razie konieczności rozłączy układ i auk odetchnie z ulgą :angry: hehe

 

 

P.S. Doprecyzowałem swój post wyżej tak by był zrozumiały bo faktycznie mógł być trochę pokręcony, tak by w przyszłości ktoś mógł bez problemu korzystać.

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!