Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Potrzebuje porady i liczę na waszą pomoc. Chodzi o podgrzewacz paliwa. Mam zamontowany w samochodzie podgrzewacz paliwa i działa on dopiero po uruchomieniu zapłonu na przekaźnik ląduje + po zapłonie i podgrzewacz pracuje. Lecz jak udowodniła mi to zima te rozwiązanie jest nie wytaczające ponieważ podgrzewacz nie ma aż takiej mocy ani sprawności aby w kilka sekund rozgrzać paliwo do żądanej temperatury. Nom i chciał bym to zrobić w taki sposób by po otwarciu samochodu z pilota grzałka się włączała a po zamknięciu grzałka się wyłączała. Układ oprzeć na przekaźniku bistabilnym a plus wziąść z elektrozamka w drzwiach. Do tego dołożyć drugi przekaźnik monostabilny który był by zasilany z plusa po zapłonie żeby odciąć sterowania na przekaźnik nr.1 bistabilny, żeby w momencie jazdy gdy włączy się funkcja auto zamykania drzwi po przekroczeniu 10km/h nie wyłączyła mi grzałki i tak samo jak ja z przycisku w kabinie np. otworze drzwi żeby grzałka również się nie wyłączyła. Nie wiem tylko jak działa elektor zamek w drzwiach bo wiem, że idą tam 3 przewody i czy to jest plus, masa i zezwolenie na działanie czy jest może plus i minus a trzeci to czujnik zamknięcia zamka i drzwi a otwarcie i zamknięcia zamka polega na podaniu napięcia odwrotnie z polaryzowanego przez UCH. Czy ktoś ma wiedzę jak to działa i jest mi w stanie podpowiedzieć. Może ktoś ma jakiś inny pomysł jak to rozwiązać by grzałka włączała się w momencie otwarcia samochodu i wyłączała w monecie zamknięcia samochodu ewentualnie wyłączenie mogło by też następować w monecie wyłączenie silnika. Proszę was bardzo o pomoc zakładam nowy temat bo szukajka nic modrego w tej kwestii mi nie powiedziała a wiem, że są ludzie na tym forum co mają głowę do takich rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podobnej zasadzie u mnie w sceniolu zrobiłem składanie lusterek. Też jest przekaźnik bistabilny i dwa mono, by się nie składały jak samoblokowanie zadziała i do tego by mieć nad nimi kontrole w czasie jazdy, a są w automacie. Manual leży sobie w downloadzie jako "automat składania lusterek scenic II"

Do blokady zamków przednich drzwi biegną 2 przewody, przez które naprzemiennie podawany jest krótki impuls, poniżej 0,5s. Dlatego też z niego korzysta przekaźnik bistabilny spolaryzowany. Przy zamykaniu przełącza się z początkowej pozycji w drugą, a przy zamykaniu i zmianie polaryzacji wraca do początkowej.

Nie wiem jaki prąd potrzebujesz do tego podgrzewacza dlatego proponuje by drugi przekaźnik ten mono podmienić na coś z mocniejszymi stykami i przez nie przepuścić już plus z aku. do zasilania podgrzewacza.

Kolejny mono może znowu być malutki, bo to on będzie odcinał zasilanie cewki bistabilnego jak auto będzie w czasie ruchu, (włączony zapłon) by samozamykanie nie przełączyło bistabilego.

Przydałby sie też przełącznik, by w razie potrzeby, albo latem układ całkowicie odłączyć. Przykładowe sytuacje: jesteś na zlocie meganek i scenioli, auto jest otwarte, bo oglądających kilku, nie masz zamiaru nigdzie jechać.. Jesteś w plenerze by ze znajomymi grillem się nacieszyć, auto otwarte bo robi jako przewoźny zestaw audio... Ładna pogoda, postanowiłeś auto wykąpać i wypucować, też potrzebne by zamki były otwarte, a silnik zgaszony....

Reasumując: masz wszystko potrzebne w tym manualu (poza tym mocniejszym przekaźnikiem), masz schemat, masz opisany sposób działania i miejsca podłączeń. Nie mam nic przeciwko, byś układ dla swoich potrzeb przystosował. Nie musisz tego jednak w drzwiach budować, bo dostęp do kabelków z przełącznika lusterek jest Ci zbędny.

Tak więc miłej lektury i owocnych przemyśleń.

Temat mnie zaciekawił i będę podglądał jaki postęp prac.

A tak przy okazji- co to za podgrzewacz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą manual dawno przestudiowałem i na nim właśnie oparłem swój cały pomysł dziękuje za wsparcie :!: Problem leżał tylko właśnie w zasilaniu elektorzamka jak to wygląda bo tam jeszcze nie grzebałem. Mimo tego, że boczki w mojej megi mam rozpracowane co do centymetra. Już wiem części zamówione i w drodze do mnie jak tylko dojdą to zabiorę się za robotę i postaram się też stworzyć jakiś manual może komuś się w przyszłości przyda.

 

Co do podgrzewacza to kupiłem z portalu aukcyjnego nie będę robił reklamy Podgrzewacz jeśli chodzi o podgrzewacz powiem Ci, że bardzo polecam na pewno nie jest to jakaś chińska tandeta jak większość tego typu rzeczy. Widać to po samym produkcie kable dołączone do zestawu są naprawdę porządne i dobrze wykonane podając przykład jak kupiłem światłą do jazdy dziennej (nie kupowałem tych za 30 zł z allegro tylko dobre już światła za które trzeba było trochę zapłacić to i tak po otwarciu pudełka pierwsze co zrobiłem to wyniosłem całą instalacje na śmietnik. Tu nie miałem takich obaw by tą instalacje włożyć do samochodu

 

Co do Manualnego wyłącznika bezpieczeństwa w sumie nie wiem czy będzie potrzebny bo według producenta i sprzedawcy jest tak termostat który sumarycznie i tak będzie sterował cały czas tą imprezką i załączał się dopiero gdy na zewnątrz będzie temperatura poniżej 10*C lub gdy paliwo będzie miało około 2*C więc raczej w latem podgrzewacz mimo otwarcia przekaźników i tak się nie włączy, a z drugiej strony tak i tak muszę się przebijać przez scianke grodziową :notacrook: (ehh strasznie tego nie lubię) więc czy będzie to jeden czy dwa kabelki to żadna różnica i ładnie gdzieś w komponować przełącznik od podgrzewacza gdzieś koło regulacji świateł i natężenia mam tam jeszcze trochę miejsca bo ESP nie mam, a przełącznik od tempomatu jest w ogóle w innym miejscu.

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebijasz się tylko z jednym przewodem przez przegrodę, plusem za stykami przekaźnika bistabilnego, który będzie sterował cewka przekaźnika przy podgrzewaczu. Widzę ,że ten już jest w zestawie z grzałką.

A wyłącznik zabudowujesz przed przekaźnikiem bistabilnym, na jednym z przewodów do sterowania jego cewką. Jak go przełączysz, to układ jest martwy, bo z zamków impuls do przekaźnika nie dotrze i go nie wysteruje.

Poniżej 10 stopni auto też czasami należy umyć i wyłącznik się przyda. Nie byłby potrzebny gdyby sterowanie było z zapłonu, Ty jednak chcesz to mieć uzależnione od zamków... a te nie zawsze są zablokowane jak auto jest na postoju.

Cały układ w tym wypadku będzie mniejszy jak pudełko zapałek i nawet cały za panelem z przełącznikami przy lewym kolanie się zmieści.

Jak znajdę trochę czasu to może jeszcze dziś pobawie się nad schematem albo już zaprojektowaną w EAGLE płytką...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem nad takim sposobem instalacji Przekaźnik nr.1 bistabilny sterowany z centralnego zamka drugi przekaźnik monostabilny na przewodzie sterującym przekaźnikiem bistabilnym sterowanym plusem po zapłonie. i wole to wszystko wpakować pod maskę do skrzynki z bezpiecznikami obok aku. przełącznik manulany chcę wstawić gdzieś na plusie z akumulatora przed przekaźnikiem bistabilnym w razie gdyby zaszła konieczność odcięcia układu kompletnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym układzie musisz pod maskę ciągnąc przynajmniej 2 przewody od UCH albo kostki na słupku A do cewki bistabilnego. Ja bym już na jednym z nich wstawił wyłącznik i zabudował go w panelu po lewej. W ten sposób do odcięcia nie musisz maski otwierać, a działanie jest takie same. Jak nie zadziała bistabilny, to nie załączy monostabilnego przy grzałce, który to podaje stały plus z aku do niej. Ten sam przewód może mieć ponowne miejsce przerwania obwodu przez drugi mono, ten który będzie włączony równocześnie z zapłonem, by samoblokowanie zamków nie przestawiło bistabilnego. Uzyskujesz przez to ten sam efekt, a jest to wygodniejsze i bardziej ergonomiczne, a ponadto masz całość odłączoną.

Można się jeszcze pokusić o zabudowę przełącznika z własną czerwoną diodą, takiego bistabilnego jak ten z blokady tylnych zamków i szyb, jaki jest w panelu na drzwiach.

W ten sposób nadal twierdzę, że zabudowa w środku i tylko jeden plusowy do komory jest lepszym rozwiązaniem. Wszystkie potrzebne przewody i potencjały masz w kabinie, praktycznie w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tu mnie przekonałeś ten przycisk z czerwono diodo też fajny patent tylko powiec mi dwie rzeczy czy ten przycisk jest stały czyli przełączam i trzyma czy jest chwilowy dwa gdzie dorwać taki przycisk a i jeszcze jedno jesteś mi w stanie powiedzieć które kable w wiązce w słupku są od elektrozamka albo jak je zlokalizować nie dobierając się do UCH bo nie za bardzo chcę mi się dobierać do UCH dwa ten przycisk gdzie go dorwać samego bez całego sterownika szyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przycisk jest właśnie bistabilny (tak jak ten przekaźnik) przełączasz mechanicznie i tak trzyma. Co do kabli do zamia, ja się wpinałem w złącze na słupku, możesz zrobić to tak samo ale na przewodach jeszcze w środku. Prawdopodobnie w megance będą na tych samych numerach pinów jak miałem w sceniolu.

Co do przycisku to można jeszcze pomyśleć nad takim do odłączania fabrycznych czujników cofania ten jednak nie jest bistabilny.

Gdzie kupić???? Nie będę podpowiadał zapytam tylko czy za 10 zł może byc??

http://moto.allegro.pl/przelacznik-blokady-szyb-scenic-ii-1-5-dci-07-i3088834250.html

Przydałby się jednak taki z kostką i kawałkami przewodów...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze drogo :!::notacrook: hehe

znalazłem taniej od laguny 2 Link

Kostka i przewody nie potrzebne mam źródło do konektorów które bez problemu obsłużą te styki

Potem usiądę i rozrysuje schemat i dam tutaj do jeszcze go prze analizujemy. Hmm wydaje mi się, że to powinny być te same piny ja chcę się wpiąć w kostkę od strony kabiny. Tylko nie mam schematów elektrycznych do MII ph1 i niestety ni hoho nie wiem które to piny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim manualu są opisane i wskazane te piny. ich numery to 42 i 43.

Schematów szukaj w downloadzie. wybierasz ten który jest ostatnim przed data produkcji Twojego auta. Tak VISU wypuszczali. Najpierw schemat i potem według niego auta składali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jedno drugie to funkcjonuje pod Windowsem ja nie znam widowsa i go nie mam mam Mac OS wiem, że w ASO mają takie schematy pod Mac OS ale nie wiem czy tu na forum są tak owe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok moment sprawdzę.

 

Dodano: 24 mar 2013 - 17:38

Dzieki Przemo jednak działa sorka to coś innego było co ściągałem i tylko pod Win było. Koniec OT wracamy do tematu.

 

Są to te same piny jak u Cebie 42 oraz 43 mam tylko pytanie i teraz możesz mi wyjaśnić czy muszę się w te dwa piny muszę się w piąć czy tylko w jeden w którym idzie impuls +12V i podłączyć go do przekaźnika bistabilego czy muszę wpiąć się w dwa piny jeśli w dwa to jak je podłączyć do przekaźnika bistabilnego. Przekaźnik który zakupiłem to Link jest on dość duży bo na grzałkę tą idzie jakieś 12A na samym początku potem spada to do 3A-4A więc przekaźnik też musi to wytrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przekaźnikiem możesz mieć problemy to zrobić....

Myślałem nad zastosowaniem takich przekaźników jak pokazałeś ale niestety one nie spełniają 100% moich potrzeb. Są sterowane zawsze albo plusem albo minusem i taki potencjał zawsze musi na ten sam przewód trafić...

Dlatego zastosowałem te opisane i linkowane.

W tych pinach 42, 43 jest podawane zasilanie zamiennie. Przy zamykaniu w jednym jest + a w drugim -, przy otwieraniu odwrotnie.

Podłączasz się do obydwu i te przewody, (jeden z nich) przez wyłącznik, ten z Laguny przykładowo i styki bierne przekaźnika dodatkowego mono, podłączasz do spolaryzowanej cewki przekaźnika bistabilnego.

Na jego styki czynne podłączasz stały plus, powiedzmy z zasilania bezpieczników i prowadzisz do komory, do wysoko prądowego przekaźnika jaki masz z grzałką. Dlatego ten bistabilny przekaźnik może być mały i inaczej sterowany, bo tylko cewkę tego pod maską zasila. Ten pod maską już podłączasz do plusa z aku, przez przewody jakie posiada i załączony do kompletu bezpiecznik.

Mały przekaźnik dodatkowy, który swoimi stykami w pozycji czynnej przecina zasilanie do bistabilnego, podłączasz do plusa po zapłonie i masy. Koniec kombinacji z tym układem.

Szybki szkic na kolanie

post-2372-0-64710700-1364157880_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki Już wiem o co chodzi właśnie na kolanie wykonałem podobny szkic nom dobra identyczny. Wolno chwilo usiąde i zrobię konkretny szkic. Tak jak wspominałem części w drodzę i myśle że po świętach zabiore się za robotę. Z zakupem nowego przekaźnikiem bistabilnym nowym nie będzie problemu AVT jest w Warszawie więc kupię na miejscu. Manual też będzie może komuś też się coś takiego za marzy i się zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!