Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło , pomocy !


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Megnaowców :!:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Miałem problem ze sprzęgłem , klekotało niemiłosiernie czy zimne czy ciepłe , postanowiłem wymienić . Jak zobaczyłem stare, to rzeczywiście się przeżegnałem, bo wyglądało jak wrak - mówie ok , fajnie że pieniądze nie wyrzocone w błoto . Mechanik skasował całego okrągłego tauzena (1000 zł = 750 sprzęgło kompletne + 300 robocizna ) odebrałem , słucham cichy metaliczny klekot , ale nadal gryzie moje ucho , po strzale ze sprzęgła minimalnie większy . Mechanik mówi, że musi sie uleżeć i będzie OK - mówie spoko .

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Od ostatnich 3 dni gdy wyjeżdzam z garażu słysze znowu pier*dolony klekot . Po raz kolejny załamałem ręce , niecały miesiąc temu sprzęgło wymienione , tauzen wysypał się z portfela jak zboże z przyczepy . Gdy sprzęgło się rozgrzeje , nie słychać nic , wszystko jest idealnie , nawet po strzale - no ale dobija to człowieka . Oczywiście wszystko jest na postoju , przy wciśniętym sprzęgle cisza - wyciśnięte kletot . Szprzęgło nie wytrzymuje chyba miesiąca , prawda ? I teraz pytanie do was , co to może być ? Jaka przyczyna , jak to wyleczyć ? I nie uwierzę w to, że cichutki metaliczny dzwięk ma to do siebie w tych silnikach ponieważ słysze jak chodza inne dizelki w megankach i nie słychać nic , poza pracą silnika.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

PS. Przepraszam za składnie i w ogóle za taki bulwers , ale zrozumcie mnie :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A więc samochód :

Renault Megane 2 ph1

Silnik 1.5 dCI , 82 KM

Rocznik 2003

 

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest sprzegło samonastawne, moze mechanik źle zamontował?

 

Ja metaliczny odgłos miałem przed wymianą wysprzeglika, ale to stuknal 3-4 razy i pedał wpadł w podłoge :<

Edytowane przez Dyma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Momentu zakupu i wymiany przez mechanika nie widziałem , ale stare otrzymałem kompletne . Na pytanie dlaczego tak znowu napie*dala , mechanik odpowidział : On nie wie, wszystko było dobrze zamontowane i nic mi tu nie poradzi... Chyba znowu pojade do chłopaków z Morzewa bo to jednak uczciwi ludzie są i znają się na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jestem jakiś miesiąc po wymianie sprzęgła. Na zimnym silniku i biegu jałowym słychać tak jakby ''dzwonienie'' w silniku,ale gdy nacisnę sprzęgło to te ''dzwonienie'' ucicha.Na rozgrzanym silniku już tak nie ma. Może ktoś wie o co chodzi?

Edytowane przez damian_opole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damian_opole ja mam tą samą sytuacje .

 

Są 2 możłiwości :


  •  
  • Mechanik , polecaił sobie w ch**a i zamiast zrobić jak fachowiec , założył Ci "używkę którą miał na stanie" .
  • Sprzęgło marnej jakości

 

To dzwonienie dokładnie dobiega ze sprężynek na sprzęgle , gdy wciskasz pedał sprzęgła , sprzęło głowne jest wciśniętne i nie ma możliwości drgań, gdy wypuszczasz pedał sprzęgła - jest ono luźne drgania i wibracje silnika powodują dzownienie sprężynek .

 

Dlaczego tak się dzieje na zimnym silniku ?

Wracamy do leckji fizyki , metal zimny jest skurczony - metal ciepły rozszerza się i nasze owe sprężynki również , wypełniają wolną przestrzeń i nie doprowadzają do dzwonienia. Samochodzik od tego nie umrze możesz śmiało polatać . Jeśli jednak dzwonienie Cię dręczy jedź do mechanika , kup za własne pieniądze dobrej jakości sprzęgło i oddaj auto na wymiane. Jeżeli sytuacja się powtórzy gwarancja i wymiane masz juz za darmo :)

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!