Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka silnika 1.9 dci


konrad_28

Rekomendowane odpowiedzi

witam. właśnie wymieniłem poduszkę w silniku górną w scenicu 1.9 dci bo była zerwana po wymianie jest jeszcze gorzej . czy jest jeszcze inny powód trzęsienia się samochodu ?

Powiem Ci jak jest u mnie po wymianie.

Pierwszy raz wymieniałem sam, kupiłem poduszkę tzw. zamiennik za 130 zł. wymieniłem i wszystko było bardzo ładnie do momentu próbnej jazdy, zaczęły się głośne stuki od strony pasażera, myślałem że jest żle wyregulowana, więc na drugi dzień pojechałem do warsztatu gdzie robią tylko renault. Po konsultacji z mechanikiem okazało się że nowa poduszka zamiennik jest po prostu za bardzo siadnięta i łapa opiera się o gumę która znajduje się z boku poduszki, co powoduje dziwne wibracjie i stuki podczas jazdy.

Na miejscu wymienili mi ta poduszkę na oryginalną renault na pierwszy montaż, identyczna jak moja stara wszystkie numery i znaki, koszt 300 zł. ( byłem zdziwiony bo poduszka sasica kosztuje ok 360 zł, a tu sie okazuje że oryginał tańszy) wymiana gratis i rok gwarancji i nastał błogi spokój ;)

A jaka poduszkę Ty zakładałeś, jeżeli nie znajdziesz tańszej mogę podjechać do kolesi i załatwić Ci taka poduszkę, naprawdę nie opłaca się zakładać zamienników, przekonałem się sam na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sznurek akurat wpływu nie ma na zachowanie poduszki. U mnie on teraz wisi luźno, to jest chyba zabezpieczenie w razie zerwania poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 % oryginał, nr. fabryczny, oznakowanie renault itp. identyczna jak zdemontowana stara poduszka, sam byłem mile zaskoczony że oryginał jest tańszy np. od SASICA, ale goście zajmują się tylko marką renault więc pewnie mają dojścia i duże zniżki na częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A tak apropo to ile jest wogóle poduszek w Scenicu; 3 czy 4???

Jedna ta najdroższa po stronie pasażera, druga z prawej strony pod akumulatorem, trzecia to łącznik w kształcie ósemki i słyszałem jeszcze że jest jakaś poduszka skrzyni, czy występuje coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

Ok. dzięki, czyli jest 3 poduszki.

Moje pytanie wzięło się dlatego że wymieniłem już 2; górną os strony pasażera (oryginał renault) i tą w kształcie ósemki (firmy Corteco) i dolegliwości o których pisałem wyżej ustąpiły komfort jazdy znacznie się poprawił, zmiana biegów odbywa się płynnie lecz po pewnym czasie doszedł nowy ''mankament''. Mianowicie przy zapalaniu i gaszeniu auta lewarek dość mocno się odchyla przód-tył i w końcowej fazie słychać głuche puk,puk. Nie jest to wina napewno tego łącznika w kształcie ósemki gdyż zakładałem inny i objaw również występował.

Czy odpowiedzialna za to może być ta poduszka którą nie wymieniłem; ta pod akumulatorem, bo wydaje mi się że takie zachowanie lewarka i te stuki mają związek jedynie z zawieszeniem silnika.

 

Proszę dokształcić się z regulaminu forum i zasad cytowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal masz do wymiany jak to ładnie nazwaliście ósemkę.

To jest poduszka reakcyjna, która jest odpowiedzialna za niwelowanie bezwładności silnika w czasie ruszania i hamowania. Niestety zamienniki nadają się tylko do benzyniaków, do diesli już nie koniecznie. Czego przykładem są zamienne poduszki od strony rozrządu, które nie wytrzymują nawet jednej jazdy próbnej. Jedyną poduszkę którą można zamienić na tańszą, to tylko tą nad skrzynią biegów. Niestety ona jest najtrwalsza i nie ma wpływu na drgania silnika. Wymiana dobrej na dobrą nic nie da.

Reasumując.

 

Poduszka od rozrządu jest olejowa i w momencie kiedy ucieka z niej olej, wygląda dalej jak nowa, ale jest miękka jak prezerwatywa i nie spełnia swojego zadania. Musi być wymieniona TYLKO na oryginał !!!!

Poduszka reakcyjna też musi być odpowiedniej klasy i też zalecany jest oryginał.

Poduszkę od strony skrzyni biegów wymienia się tylko wtedy, kiedy następuje jej uszkodzenie.

 

To tyle.

Mam nadzieję, że jakoś naświetliłem sprawę jasno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dranas, czy aby na pewno ta poduszka jest olejowa? Ja mam w garażu zerwaną oryginalną poduszkę silnika (tą przy rozrządzie) i tam nie ma miejsca na jakikolwiek olej. Sama guma. No chyba że ja źle rozumiem definicję poduszki olejowej. Wspomniałeś już o niej kilkukrotnie, ale myślałem że odnosi się do Scenica II i że tam jest inaczej. Więc jak to jest z tymi poduszkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie trzeba to zrobię zdjęcie tej rozerwanej poduszki i wstawię jakoś po weekendzie bo teraz nie mam do niej dostępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!