Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 1.6 2.0 (135KM) 2.0 (165KM) LPG


AndrewW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

rozważam zakup Scenica II z silnikiem benzynowym i chciałbym do niego założyć LPG (rocznik 2004-06). W związku z tym pytania:

- który z tych trzech silników najlepiej znosi LPG?

- 2.0 pewnie spali trochę więcej od 1.6. Czy różnica jest duża?

- kiedyś miałem Bravo 1.4 z LPG (monowtrysk) i tam np. czułem, że po przełączeniu na gaz jest słabszy. Czy w silnikach Scenica (instalacja sekwencyjna) też to czuć?

- czy te silniki mają jakieś typowe bolączki (KZFR)?

- czy są jakieś przeciwwskazania co do wersji 165KM, czy psuje się w niej coś więcej w porównaniu do 135KM? Jakieś specyficzne rozwiązania techniczne zastosowane w tych silnikach, które mogą podwyższyć koszt eksploatacji (nie biorąc pod uwagę spalania)?

- czy turbina w 2.0 165KM jest awaryjna?

- jak długo trwa jazda w zimie do przełaczenia się na gaz?

- gdzie montować butlę (czy jest możliwość w miejscu koła zapasowego)? Słyszałem, że podłoga jest z tworzywa i trzeba robić wzmocnienia...

- krótko: który silnik wybrać, aby eksploatacja na LPG była przyjemna i bezproblemowa (na pewno więcej radości z jazdy da 2.0, ale jeśli ma być bardziej awaryjny od 1.6...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.zestawienie turbo+ gaz to raczej się wyklucza.Najczęściej do gazu polecane są najprostsze silniki.

2.Przyjemność eksploatacji-wszystko zależy od tego jakie auto znajdziesz i od gazownika.Przy starannym i fachowym montażu nie powinno być większej różnicy w osiągach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie silniki 16V w renówkach dobrze znoszą gaz. Oczywiście jak jest dobrze dobrany i założony. Turbo też dobrze jeździ z gazem.

W 1.6 16V masz KZFR i jest awaryjne - poczytaj na forum, sporo jest o tym informacji. 2.0 16V 140KM też ma KZFR, ale są o wiele mniej problemowe. 2.0T pali niewiele więcej co zwykłe 2.0, ale chyba ma dwumasę.

Gdybym miał wybierać z tych silników, brałbym 2.0T bo:

-pali niewiele więcej niż 2.0

-jest szybsze niż 2.0

-1.6 ma wadliwe KZFR

-jak przyciśniesz 1.6 to spali tyle co 2.0T a szybciej nie pojedzie.

Jak szukałem Laguny dla siebie to brałem pod uwagę albo diesla albo benzynę 2.0T + gaz, ale znaleźć zadbaną lagunę z tym silnikiem w normalnych pieniądzach i sprowadzoną to nie lada wyzwanie. Po kilku miesiącach poszukiwań kupiłem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia z użytkowania 1.6 16V i 2.0T mogę stanowczo powiedzieć (po raz kolejny) że można się mocno zdziwić spalaniem tych silników. 1.6 pod moją nogą spalał średnio 9,6l/100 km. po mieście (bez codziennego stania w dużych korkach) a 2.0 na analogicznych trasach potrzebuje 10,3-10,6 l/100 km. Oczywiście jak utkwisz w wielkich korkach wypije więcej ale nie zdarzyło mi się przekroczyć 11,5 l. Inna sprawa w warunkach ekstremalnych czyli w śnieżycy gdzie wszyscy człapali się do 25 km/h wypił mi 17l/100 km... Różnica w komforcie jazdy jest nieporównywalna a koszty serwisu nie są większe od utrzymania 1.6 16V. 2.0 przyjechałem już 54000 km. od zakupu i mając teraz 127500 przebiegu dwumasa (o ile jest) nie daje znać o sobie i liczę że tak będzie dalej. W 1.6 zmieniałem już KZFR (przy okazji wymiany rozrządu) bo trochę już dawało o sobie znać (obecnie 94000 km.), w 2.0 nic takiego się nie dzieje a przebieg o ponad 30000 km. większy.

 

Podane spalanie jest wynikiem na benzynie bo do gazu nie mam jakoś przekonania-moje doświadczenia z gazem nie były najlepsze ale warto posłuchać meganecoupe02 który ma za sobą doświadczenia z zagazowanym 2.0 16V i nie pamiętam żeby narzekał ale to oczywiście zależy od kultury technicznej serwisu i instalatora gazu.... że o podejściu właściciela nie wspomnę.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już 5 lat posiadaczem zwykłego (nie uturbionego) 2.0 z LPG. Kupiłem go z przebiegiem 140 tys. km, zaraz założyłem gaz - teraz mam prawie 250tys. km

Przez ten cały czas tylko lałem LPG i tyle i jeździłem na serwis co 15 tys km.

Ja montowałem gaz w ASO Renault - żadnego wzmocnienie podłogi bagażnika nie robili - choć jak jeździłem do innych monterów na zwiady przed montażem - to niektórzy coś tam marudzili o montażu jakiegoś kosza metalowego pod zbiornik.

2.0 oczywiście ma koło dwumasowe - jak wiele innych w tej pojemności benzynowych silników. Oczywiście nie można porównywać kultury pracy benzyny do diesla - więc i awaryjność jest niska. Nie co w dieslach.

Mój spala wg wyświetlacza teraz 11,1 l/100km - gazu około 13l/100km. W trasie (np. do Chorwacji) ok. 10,0 l/100km (gazu ok. 11,5) - ale się nie oszczędzam i jadę licznikowe (tempomat) 150 (Czechy/Austria) lub 160 (Austria/Chorwacja).

Ten silnik idealnie znosi gaz - ma nawet specjalnie przygotowywane "wypustki" do wywiercenia otworów pod dysze.

KZFR wymieniałem przy ok. 160 tys km - jest tańsze i wytrzymalsze niż do 1.6

W normalną zimę - taką jak teraz - przełącza się hmmm... trudno napisać, po kilometrze-dwóch? To zależy jak długo go odśnieżam (na czas odśnieżania już go zapalam by się grzał). W tym roku kolega mnie prosił o sprawdzenie kiedy zagrzeje się na maks (5 kresek na wyświetlaczu) i przy minus 19'C temperaturę max osiągnął po 6,7km jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!