Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

UWAGA! I stało sie -rozrząd


Rekomendowane odpowiedzi

kurde coś mi z cechami nie gra.Na wale mam ok.Ale ta z wałka rozrządu nie gra jak dam na 12 godz. ceche to zawór jest wciśniety a nie może bo ma być na przejściu albo klin jest zerwany na wałku albo sam nie wiem. Pompe mam Bosch i nie ma tam znaku dla Boscha czy lucasa tylko cecha.Malo tego kręcąc silnikiem kręcił jak wsciekły jakby brak oporu.A z tym powietrzem to nic nie czuć.

Edytowane przez mariusz325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo tego kręcąc silnikiem kręcił jak wsciekły jakby brak oporu.

Tu masz odpowiedź, zrzucaj głowicę i patrz co tam masz porobione.

Naprawiaj to co masz, nie kombinuj, możesz kupić jeszcze większego śruta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, w Fiacie 125 rozrząd był na łańcuszku, później była montowana jednostka z Poloneza, a tam silnik jest bezkolizyjny, ale mogę się mylić.

Przerabiałem Poloneza w zeszłym roku pasek kosztował 17 zł, cała wymiana zajęła jakieś 1,5 godz, większość na znalezienie klucza do odkręcenia śruby na wale. Pacjent przeżył i ma się dobrze. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie koniecznie Przemo. Silnik był fiatowski ale rozrząd był przerobiony od poloneza na pasek. Tak hybryda. :P I fiata miałem ze wzmocnionym tylnim zawieszeniem, czyli 3 pióra zamiast 2. Podobno była to wersja skandynawska.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego wiem że ten 1,9 DTI jest troszkę mozolny do rozbierania i ściągnięcia głowicy, ale uwierz że warto, ściągnij i daj głowice do sprawdzenia, zrobienia i mycia, złożysz samemu a będziesz wiedział że głowica zrobiona i długo pojeździsz. W tym stanie uwierz że naprawdę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie koniecznie Przemo.

Możliwe, nie będę się spierał, jak się pozbyłem swojego F124, zresztą z łezką w oku, przestałem się tym interesować.

Jakbym miał miejsce to pewnie dale byłby w "rodzinie" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem dużego fiata i też miał pasek. Ale to mój tata coś sam przerobił (chyba z poloneza). To były czasu gazety MOTOR, w której publikowali rózne modernizacja. Coś tam też kombinowane miałem z obudową filtra powietrza - inne mocowanie tej klapy (że niby są inne zawirowaia powietrza i takie tam). Z perspektywy czasu - można się tylko uśmiać.

Mariusz325 - nie ma sensu, abys dalej kombinował czy masz czy nie masz pokrzywione zawory - MASZ NA 100% - co próbuję Ci uświadomić od początku. Chciałem Ci oszczędzić nadziei i zmarnowanego czasu. Tymbardziej, gdy teraz napisałeś, że rozrusznik kręci bez oporu (czyli nie ma sprężania) - dokładnie tak jak u mnie. Pomyśl - czy szybciej (nawet nie grając hihihih) wygrałbyś w totolotka - czy wyszedł z przestawionym rozrządem z prostymi zaworami??

Poprostu - planuj już robotę związaną ze ściąganiem i robieniem głowicy - a nie łudź się, iż mimo wszystkich okoliczności wskazujących na pokrzywienie zaworów - akurat Tobie się nie pokrzywiły.

Mariusz325 - mam jeszcze do Ciebie pytanie związane z całą sytuacją. Jak spadł Ci pasek - musiało się zaświecić ładowanie. Czy zauwazyłeś komunikat o braku ładowania? Czy zgasiłeś natychmiast silnik - dająć sobie szansę, by pasek się nie wkręcił w rozrząd? Czy poprostu jechałeś dalje myśląc: "aaaa to tylko ładowanie..". Ciekawi mnie to - bo akurat moja sytuacja zdarzyła się mojej żonie w trakcie jazdy - a wiadomo kobiety do garnków a nie za kierownicę :P - i ciekawi mnie czy gdyby mi się to stało, a nie żonie - czy zdążyłbym szybko wyłączyć silnik ratując się przed naprawą głowicy? Czy miałeś jakieś "sygnały", które gdybyś prawidłowo odczytał - pozwoliłyby Ci uniknąć tak poważnej awarii? Bo ciągle mnie gryzie - gdybym ja wtedy jechał....... to miałbym 2,5 klocka w kieszeni.

Bo nie ukrywam - po tym incydencie - pod koniec ubiegłego roku zaczęły tracić mi się szczotki w alternatorze. Więc jak tylko mi się zaświeciło ładowanie - zaraz hamulec i STOP silnik. Ale to szczotki - a nie spadnięty pasek wieloklinowy. Ale teraz na kontrolke ładowania jestem mocno wyczulony gdy sobie poczytałem czym to zawsze grozi.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to było w tym samym momencie, coś strzeliło, silnik zawarczał, zaczął przygasać, kontrolka od ładowania się nie zaświeciła, stanąłem na skrzyżowaniu i silnik zgasł.

Chciałem zapalić ale z pod maski, przy kręceniu zaczęły wydobywać się dźwięki jakby coś obijało się o maskę i silnik zapalał, ale po 1-2 sek gasł.

Teraz to bym od razu wiedział, wtedy myślałem, że się tylko pasek akcesorii zerwał. :P

Potem doszedłem co się stało. Jakaś gadzina wlazła mi pod maskę, zrzuciła przewody w plastikowej koszulce do pochłaniacza par.

Rurka spadła na pasek i tarła o niego, aż pasek się wystrzępił, gdzieś jakaś nitka zaczepiła się o któreś kółko i gotowe. Z pomiędzy koła pasowego i rolki napędu paska mechanik wydłubał 1,5-metrową nitkę.

Moja wina bo tego nie zauważyłem na czas. ;) Nie miałem też takiej świadomości jak obecnie. Zawsze jeździłem autami, w których zerwanie paska akumulatora, praktycznie nie powodowało żadnych uszkodzeń. Pasek był zawsze w bagażniku, założenie parę minut i jedziesz dalej.

Cóż, człowiek uczy się całe życie, czasami ta nauka kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zauwazyłeś komunikat o braku ładowania? Czy zgasiłeś natychmiast silnik -

tak oświeciła sie kontrolka a po chwili sam zgasł i nie byłbyś w stanie nic zrobić.Uwierz mi kolego już tyle sie na roobiłem przy tych ,,klamorach'' że już nie mam sił a jeździć czymś trzeba.Fakt renówki nie przerabiałem akurat i chyba przyszedł czas teraz.Naj gorsze że nie mam tyś cholernych torksów i jak już widze jakieś klucze typu 16 czy 18 to już mi sie odechciewa tej roboty. :P

U mnie to było w tym samym momencie, coś strzeliło, silnik zawarczał

u mnie właśnie nie zawarczał tylko zgasł normalnie,jakbyś kluczem zgasił

 

Dziś nic nie robie bo właśnie wróciłem z pracy i szukam wszystkiego co związane z głowicą w scenicu na necie.

 

Gdzieś też znalazłem zawory i prowadnice i nie były to wielkie koszta.Chyba coś zawór koło 15 zł. i prowadnica 8 zł.

Dodam jeszcze że motor przed awarią mimo zepsutej przepływki na prawde dobrze chodził,nie kopciłi palił z pół obrota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie byłbyś w stanie nic zrobić.

Dobrze wiedzieć (już się nie będę nad żoną znęcał :P ), z drugiej strony szkoda, że nic się da zrobić - a konsekwencje takiepoważne. Dlatego kiedyś mi w ASO powiedzieli, że u nich przy każdej zmianie rozrządu wymeniają pasek wieloklinowy i rolkę napinającą ten pasek, a w ASO XXXXXX - tego nie robią i mają o 400,00 taniej wymianę rozrządu, a kienci się plują, że u nich tak drogo i jadą do tamtych.

Ja miałem torxy a i tak miałem niezły problem. Jednej śruby od głowicy nie dało się odkręcić. W końcu torx się ześlizgnął. Potem było jeszcze kilka prób, aż głowka śruby całkowice się obrobiła. Trochę byłem przerażony co teraz, ale tata bardziej doświadczony dał sobie z tym radę - dospawał do łba śruby rurę, dru i poszło. (w wielkim skrócie, bo najpierw trzeba było jechać po spawarkę X-naście kilometrów, potem dopasowanie rurrki, potem pierwsze kilka spawów puściło, bo rurka była ocynkowana (akurat taka pod ręką), więc zeszkrobanie ocynku, zeszlifowanie, znów spawanie - i ponad pół dnia roboczego zmarnowanego na jedną śrubę grrrrr).

Koszty nie były duże - ale jak przeliczyłem takie zawory, uszczelniacze razy 16... ziarnko do ziarka i mi się uzbierała kwota 2200,00.

Złożyło się na to:

- naprawa głowicy w warsztacie (wymiana wszyskich 16 zaworów, prowadnic, uszczelniaczy): 1150,00 (robiłem w jakims warsztacie w Tarnowskich Górach)

- klej do śrub, jakiś środek czyszczący, "uszczelka w płynie": 45,00

- uszczelki (zimeringi) wałków rozrządu (kupione w ASO): 138,00

- uszczelka kolektorów ssących i wydechowych, rury wydechowej, głowicy, oringi (4szt) kolektora ssącego, komplet śrub głowicy, rozrząd (napinacz i inne rolki), pompa wody, pasek rozrządu: 880,00

razem: 2213,00

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rolkę napinającą

a czy ta może być wina że pasek zjeżdża (zsówa sie)z koła na zewnątrz?bo wczoraj mi pasek zaczął zjeżżać właśnie

Mariusz weź włącz sobie sprawdzanie pisowni, piszesz masakrycznie, w każdym Twoim poście 2-3 orty, aż oczy bolą :P

Jak nie wiesz jak to zrobić to się odezwij na GG.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, jak wymieniałem u siebie rozrząd zaproponowano mi za kwotę blisko 1200zł wymianę paska wielorowkowego plus rolki. Pomyślałem sobie, że po co i czemu tak drogo? Wymieniłem u zaprzyjaźnionego mechanika dużo taniej, a później i pasek, i wyszło taniej. Ale to chyba dobra szkoła aby wymienić i to w środku i to co na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!