Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie zapala - komunikat "ryzyko awarii silnika"


Optima

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy Fluence 1.6 + LPG. Przebieg 30 tys. km

LPG montowane w ASO.

Ostatnio kilkakrotnie pojawił się następujący problem. Podczas próby zapalenia silnika zaświeca się kontrolka Check Engine (pomarańczowa ikona silnika), czrwony napis STOP oraz komunikat na wyświetlaczu: "Grozi awarią silnika".

Rozrusznik kręci normalnie ale silnik nie zapala ani na chwilę.

Przy pierwszym takim zdarzeniu właściciel postanowił zaholować Fluenca do ASO. W trakcie holowania postanowił spróbować go zapalić "na pych". Włączył zapłon, wrzucił bieg, puścił lekko sprzęgło i... autko normalnie zapaliło.

Był spokój na kilka tygodni. Raz się to znów zdarzyło, ale za którąś próbą odpalenia nagle załapał.

Jednak znów po kilku dniach nie dało się go zapalić. Wtedy właściciel postawił doholować go z tym błędem do ASO aby mogli zdiagnozować usterkę. Nic nie wykryki, skasowali tylko błędy i auto jeździło znów przez jakiś czas normalnie... do dzisiaj.

Dziś znów popsuło krwi gdy rano mieliśmy jechać: czerwony STOP i znów komunikat "Grozi awarią silnika" Wielokrotne próby odpalenia nie dały rezultatu. Holowanie nie ćwiczyliśmy.

Dodam jeszcze iż wizyta wtedy w ASO nic nie dała. Wg nich żadnych błędów nie było tylko jakieś drobne niby wyskakiwanie zapłonów, ale to nie powinno być winą za zaistniałą sytuację. Fluence jest już po gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli wypada zapłon to woziłbym się za świece. Mam też silnik 1.6 16V w LPG i tam świece co 15k km to minimum. Nie duży koszt bo w 60,00 PLN się idzie zamknąć. Przy okazji wymiany, sprawdzić cewki a najbardziej tą, na której było najwięcej wpadniętych zapłonów. Zamienić ją miejscem z inną i sprawdzić czy wypadnięcie się przeniosło wraz z cewką. Może sa luźne kostki i komputer nie widzi cewki i dlatego nie chce palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za radą z innego forum - wymieniony został czujnik położenia wału (102,00 brutto). Po wymianie komunikat nadal był wyświetlony, ale po zakręceniu rozrusznikiem - zapalił. Póxniej przez kolejne kilka dni za każdym razem zapała, komunikat juz się nie wyświetlał, do czasu... ściągnięcia klem z akumulatora. Po podłączeniu akumulatora - komunkat znów sie wyświetlił, ale samochód zapalił i komunikat zniknął.

Jeżeli się po czasie okaże, że wymiana czujnika to tylko zbieg okoliczności - dopisze tutaj. Na razie można uznać, iż winą był owy czujnik. Tym bardziej iż zmierzona opornośc starego i nowego była bardzo różna. Przed wymianą była jeszcze próba z wyczyszczeniem tego czujnika - ale nic nie dała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam fluence benzyna (bez LPG), miałem podobnie, kręcił rozrusznik ale nie zapalał albo z trudem. Wyświetlał się (przebieg maiaem 23 tys km, 1,2 roku)- skontroluj układ wtrysku paliwa-. Pojechałem do ASO. Powiedzieli że wyczyszczą przepustnicę i będzie ok. Tak zrobili, teraz(od 3 mcy) żadnego kłopotu. I jeszce uwaga, nigdy nie zapalaj auta z katalizatore na pych lub hol bo bardzo łatwo możesz rozwalić katalizator a to już tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem jeszcze tej teorii??

Chodzi o to, że paliwo może dostać się do katalizator i zrobić bum :lol:

W praktyce parę razy byłem zmuszony odpalić auta z katalizatorem(różne) na pych i jakoś się nic się nie stało.

Przypuszczam, że przy sprawnym układzie zapłonowym ilość przerzuconego do katalizatora paliwa jest nieznaczna, a katalizator zimy, więc szybciej wydmucha to paliwo dalej. Nie mniej benzyna w katalizatorze może doprowadzić do uszkodzenia złoża katalitycznego i tego bym się bardziej obawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!