Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju Scenic II, 2.0 16V


duchrysia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie ! Z okazji wymiany oleju zobaczyłem, że dół silnika jest mocno wyciepany olejem. Na pierwszy rzut oka wyglądało to na wyciek w okolicy połączenia skrzyni biegów z silnikiem. Bardziej szczegółowe oględziny doprowadziły do totalnej konfuzji... Nie wiadomo czy cieknie z uszczelki miski olejowej, uszczelniacza wału czy z uszczelniacza półosi. Byłem na wstępnych konsultacjach u 2 mechaników i diagnoza taka sama, czyli wyciek z uszczelniacza wału lub/i miski olejowej. Nie bardzo chce mi się strzelać bo wymiana uszczelki miski to koszt rzędu 220 - 450zł, zaś uszczelniacza wału od 800 do 1300zł! Dlatego potrzebuję w miarę jednoznacznej diagnozy.

Umyłem dzisiaj silnik i za dzień lub dwa pojadę znowu na oględziny - może będzie lepiej widać skąd jest wyciek... Tymczasem może ktoś z Kolegów podpowie co podejrzewa na podstawie załączonych zdjęć. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie sugeste.

Pozdrawiam

Tomek

 

post-30845-0-73452300-1365441103_thumb.jpg post-30845-0-83980400-1365441118_thumb.jpg post-30845-0-43589300-1365441134_thumb.jpg post-30845-0-60433300-1365441147_thumb.jpg post-30845-0-79515900-1365441161_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzę, ale obstawiał bym na połączenie blok-skrzynia biegów. Nie koniecznie może lać na uszczelniaczu wału, możliwe, że leje na uszczelniaczu wałka sprzęgłowego lub z wysprzęglika. Zaznaczam, że mogę się mylić.

Na Twoim miejscu dokładnie bym to wymył i wytarł do czysta.

Sprawdził olej silnikowy w skrzyni i poziom płynu hamulcowego. Sprawdził czujnik ciśnienia oleju, czy nie przecieka i zobaczył na górze silnika czy nie leje z pod chłodniczki oleju, ten element w którym jest zamontowany termostat i z tyłu silnika, z pod kolektora ssącego, tam jest odstojnik oleju i czasami lubi sobie pocieknąć.

Potem dzień dwa pojeździć i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Po umyciu silnika i przejechaniu ok. 20 km sytuacja wyglada jak na zdjęciu. Niestety trochę za mało pojeździłem i w sumie prawie nie było widać żadnego wycieku. To co zauważyliśmy z mechanikiem jest zaznaczone na czerwono. I nie wygląda to różowo ;-) Postanowiłem na początek zacząć od wymiany uszczelki miski olejowej. Robote mechanik wykonał i pozostaje mi jedynie czekać na efekty. Jak się sytuacja wyklaruje to dam znać. Tymczasem pozdrawiam i chętnie poczytam opinie Kolegów na temat dolegliwości mojego Szczeniaka.

 

Do Kolegi P_r_z_e_m_o:

Bardzo dziekuję za wskazówki. Wycieki z górnej części silnika nie występują na 100%. Poziom oleju silnikowego nieco spadł - co raczej nie dziwi. Oleju w skrzyni nie sprawdzałem ale z uwagi na to, że cieknący olej to olej silnikowy (zapach, kolor, ubytek) nie ma co się czepiać skrzyni. To samo z płynem hamulcowym. Tak więc mam chyba tylko 3 opcje do wyboru, uszczelka miski, uszczelniacz wału, ewentualnie i to i to.

Dodam jeszcze, że jeden z mechaników z którymi rozmawiałem powiedział, że w tym silniku wyciek z pod uszczelki miski jest bardzo prawdopodobny bo do miski jest przykręcony dolny wspornik całego silnika. Wskutek telepania silnika ryzyko rozszczelnienia na misce jest wieksze niż w silnikach w których do miski nic nie jest przyczepione. Argumentacja mi sie podoba bo zawsze w przypadkach jakiejs awarii zadaję sobie pytanie "dlaczego"?

 

Pozdrawiam

 

Tomek

post-30845-0-34427200-1365624224_thumb.jpg

Edytowane przez duchrysia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyte ładnie masz, zagrzej go troszkę na wyższych obrotach na postoju co powietrze Ci tego nie rozdmucha po całym silniku, wyglada na olej silnikowy, uszczelka pod miską lub zimering na wale, oby to pierwsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak na razie po wymianie uszczelki miski olejowej dalszego wycieku nie widać. Chyba jednak byla to wina tej uszczelki. Koszt z robocizną 200 zl więc idzie wytrzymać. Na wszelki wypadek splunąłem przez lewe ramię żeby jutro lub za tydzień się nie rozczarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze. U mnie też jest troche wycieku ale mój mechanik twierdzi, że tyle może być i też stawiamy na uszczelkę miski. Zresztą w lagunie też tak miałem. Ważne, że nie znaczy terenu. A jak mówi diagnosta na SKP u mnie we wsi "silnik się Panu poci,nooo...to znaczy, że olej jest" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A jam z kolei inny problem dotyczący wycieku, tym razem na górze silnika. Jest trochę oleju na lewej (patrząc w kierunku przodu) części kolektora dolotowego - od tej strony gdzie jest termostat. Wygląda to na rozszczelnienie pokrywy zaworów.

 

Aby się do tego dostać na pierwszy rzut oka widać że trzeba zdemontować plastiki nad szybą, przepustnicę, cewki zapłonowe, plastikową część kolektora dolotowego. I tutaj pytanie o ewentualne niespodzianki: czy trzeba na coś uważać? Czy do uszczelnienie pokrywy wystarczy tylko silikon odporny na wyższą temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma pokrywy zaworów w rozumieniu jak sobie wyobrażasz.

Robota jest grubsza niż w zwykłym silniku/samnochodzie.

Pokrywa ta jednocześnie mocuje wałki rozrządu.

By ją zdemontować koniecznym jest demonotwanie całego rorządu wraz z kołami zębatymi wałków rozrządu (w tym KZFR). Teoretycznie dało by się pokrywę wyjąć bez demontażu kół zębatych, ale mają taki jakby kołnierz i on haczy. Ja długo się mocowałem i nie dałe rady, potem kolega spróbował - no tak nie jego auto więc użył za dużo siły i.. wyciągnął, ale trochę uszczerbił pokrywę. Na szczęście nie cieknie. Potem do składania i tak odkręcałem koła dla wygody.

Zresztą bez demontażu kół zębatych wałków rozrządu trudno będzie Ci prawidłowo zamontować zemieringi tych wałków - chyba nawet się nie da...

Roboty trochę jest - ja teraz to w lipcu przerabiałem bo ciekło mi na rozrząd - okazało się, że przy ostatnim demontażu pokrywy zaworów ziemring się podwinął i on ciekł.

Teraz od lipca - silnik suchy.

Silikon raczej nie jest zalecany, ale można. Preparat zalecany przez Renault jest do bardzo dobrze spasowanych części. Nie wiem czy silikon nie byłby za "gruby".

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne uwagi. Przyglądałem się tej mojej pokrywie na tyle ile była odkryta i się zastanawiam czy czasem wyciek nie jest umiejscowiony gdzie indziej. Czy czasami do tej pokrywy nie jest coś jeszcze przykręcone w okolicy przepustnicy i stamtąd nie ma wycieków (słynna odma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę, bo przeczytałem prawie wszystkie tematy.

Mam wyciek oleju w górnej, tylnej części silnika od strony rozrządu.

Cieknie jakby spod tego ucha do wyjmowania silnika. Pasek raczej suchy.

Najpierw myślałem, że to nieszczelność elektromagnesu faz, ale tam jest sucho.

Zdemontowałem plastikowy kolektor dolotowy, ale pod nim nic nie było widać.

W tamtym roku zmieniane było koło zmiennych faz, ale po wymianie nic nie ciekło.

Zawór odmy ( grzybek ) czyściłem - i dalej jest wyciek.

Zał. zdjęcia - może ktoś podpowie, bo nie mam pomysłu.

post-64993-0-12682600-1421676524_thumb.jpg

post-64993-0-71947700-1421676536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!