Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania drążka zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

prosze o podpowiedź w kwestii, którą opisuję poniżej.

W dniu wczorajszym zauważyłem a właściwie usłyszałem sporo głośniejsze niż zwykle drganie drążka zmiany biegów w swoim Scenicu III 1,5 dci z przebiegiem ok. 48 tys.. Auto salonowe, nie bite i niestety minęła gwarancja. Drganie jest słyszalne w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach i na postoju, i jest jakby cykliczne i wprawia w rezonas chyba obudowę drążka, tą gdzie jest czytnik karty. Kiedy lekko przycisnę lewarek palcem do przodu lub do tyłu drganie ustaje. Nie słychac tego w czasie jazdy. Może ktoś z Was miał podobny przypadek, proszę o nakierowanie na przyczynę. Wiem, że w dislu drganie na luzie jest dopuszczalne, ale jest ono głosniejsze niż zwykle (choć uszu nie urywa),bo zwróciłem na to uwagę.

Edytowane przez arktur66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik i delikatne drgania lewarka szczególnie kiedy silnik jest zimny występują, natomiast nie bardzo słyszę dźwięki tego drgania na biegu jałowym, jak i w czasie jazdy. U mnie np. swego czasu słychać było drgający joystick nawigacji, który wystarczyło po prosu lekko przekręcić. Może któraś z poduszek jest do wymiany?

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam stary temat. Mam takie same objawy jak powyżej. Niestety u mnie drży często na postoju i dość głośno. Pomaga tylko trzymanie gałki zmiany biegów ręką. Czy może ktoś już uporał się z tym tematem lub wie co może być przyczyną?

 

P.S. Mechanik zdiagnozował uszkodzoną poduszkę dolną silnika.

Edytowane przez gres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat w swojej M III. Podmienione linki zmiany biegów, lewarek zmiany biegów, kolejno wszystkie poduszki bez poprawy. W międzyczasie drgania zaczęły narastać i już przenosić się na karoserie. Diagnoza serwisu dwumas do wymiany. Po zdemontowaniu skrzyni okazało się, że koło miało bardzo duże luzy. Po wymianie kompletu koła + sprzęgło + łożysko problem ustąpił. Auto miało niski przebieg - 60 tys. Próbowałem lecz niestety bez skutku powalczyć z Renault o choćby częściowy zwrot kosztów naprawy. W internecie można poczytać że chyba Renault miało problemy z tymi kołami ale oczywiście nic oficjalnego nie wiadomo. Dodam, że chodzi o silnik 1.5 dci k9k 832.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!