Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi F9Q 732 - COMMON RAIL i głośna praca


tomlasz

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie do wszystkich właścicieli tego silnika !

czy wasz silnik potrafi zmienić sposób pracy w zależności od warunków np. temperatury ?

 

mam wrażenie, że mój Common Rail, który dotychczas pracował miękko i bez typowego dla diesla "klekotu" zaczął ostatnio pracować twardo i właśnie z tych charakterystycznym dieslowski klekotem.

 

nie świeci się żadna kontrolka, auto pali przy temp. -3 do -5 stopni na dotyk (po pierwszym grzaniu), nie jest słabsze, nie kopci, zbiera się jak należy, ale zaczęło pracować jakby głośniej.

 

Możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami , doświardczeniami i sugestiami, co to może być ?

 

dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dopiero 12000km ale jak sie zastanowic to to ostatnio ponizej 0stC jest taki troche klekot ale w srodku cicho wiec podloga i w droge.

zobaczymy jak zima i co na wiosne

mam jeszcze 15 mies.gwarancji

jezeli bedzie cos nie tak to renault polska nie popuszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
acha no i raz po raz wlewam dodatek do ropki.

 

a jakie dodatki lejesz do Paliwa ?

mi jeden z serwisantów RENAULT powiedział, że jak miałby lac cokolwiek to tylko

Liqui Moly...

 

znalazłem w ofercie Liqui Moly taki dodatek DIESEL SYSTEMPFLEGE, jako jedyny, na którym jest napisane :Do silników Common-Rail i z pompowtryskiwaczami"...

 

... kupiłem i wlałem :mrgreen:

 

P.S.

jeden efekt jest na pewno !

od pewnego czasu nie mam (a na pewno nie tak często) problemu z falującymi obrotami !

Praktycznie problem zanikł !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomlasz, ile kosztowal ten zloty srodek?patrzylem sie na strone tej firmy,ale cen nie podaja.naprawde pomoglo?

mam wrażenie, że mój Common Rail, który dotychczas pracował miękko i bez typowego dla diesla "klekotu" zaczął ostatnio pracować twardo i właśnie z tych charakterystycznym dieslowski klekotem.
moj tez klekocze jak jest zimny,ale jak to mowia:ten typ tak ma :mrgreen: .Jak sie nagrzeje troszeczke to jest ok,na pewno mniej klekocze niz jakis VW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tankuje bp ultimate i dolewam dosłownie kieliszek kleen-flo na pełen bak.Litr tego cudeńka to ok 40zl na Allegro,naprawde polecam.Natomiast nie polecam marketowych dodatków,jak z reszta marketowych płynów do spryskiwaczy,olejów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój też bardzo reaguje na zmianę temperatury - tyle, że najprzyjemniej chodzi przy temperaturze otoczenia ok. 0 do +5 st C i wtedy jak zaczyna się rozgrzewać - wskazówka temp płynu zaczyna dobijać do swojego stałego położenia

później zaczyna być słychać takie klekotanie - trochę jakby zużyty popychacz (nie śmiejcie się - nie wiem jak to określić) i podobnie jest cały czas jak jest cieplej na dworze - wg mnie wtedy chodzi głośniej i mniej przyjemnie

dziwne co?

może ten cudny środek by pomógł, hmmm...

ale w ogóle to mało pali, zbiera się normalnie (tylko głośny wg mnie jest)- może jakiś przegrzany - bo to włoch, he, he

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

moja megi też zaczela bardziej klekotać jak spadło poniżej zera. Dziś jak wyjeżdzałem bylo -8 , zapalila bez pudła, poklekotała na wolnych obrotach, jak sie rozdrzala to klekot zniknął. Zatankuje wkrotce v-powera to dam znac czy ma to u mnie wplyw na klekot przy mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!