Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujniki cofania megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Włączasz zapłon i mierzysz napięcie względem masy....

Oczywiście zastosowana nazwa: "plus po zapłonie" jest skrótem myślowym, bo to nie taki potencjał jak na wszystkich zółtych przewodach, gdzie jest taki plus obligatoryjnie po włączeniu zapłonu.

Tu mogą to być przewody innego koloru i plus pojawia się po spełnieniu jeszcze dodatkowych warunków, o których decyduje już UCH. Niemniej jednak, bez włączonego zapłonu plusa na tych przewodach może nie być, albo będzie śladowy, czy nawet masa bocznikowana wstecznie przez podłączone do przewodów elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jakakolwiek śruba z masą, a MZ dlatego, że wszystkie punkty masowe w aucie mają swoje indywidualne nazwy.

MZ to śruba masowa tylnego pasa z lewej strony

P3.PDF

I szkic z boku, na przykładzie sceniola II

S21.PDF

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest tylko jedna 16sto pinowa kostka do modułu z której dwa piny idą do brzęczka ( piny 2 i 6) i pięć pinów do kostki R2 z czego z kostki R2 dwa idą do włącznika załączania ich piny (5 i 12). Pin 3 masa montowany razem z masą tylnej lewej lampy. Pin 1 i 4 łączysz przed skówami z tymi przewodami co są już wsadzone w kostce R2 w piny 14 i 37. Pin 8 z modułu idzie do gniazda diagnostycznego.

 

Dodano: 27 gru 2014 - 09:59

No i oryginalne czujniki cofania i cała instalacja założona zgodnie i identycznie ze schematem zajęło mi to 5h. Wyprowadziłem również przycisk włączania i wyłączania czujników. Zabawy nie mało szczególnie przy kostkach R2 ale efekt końcowy rewelacyjny. Odrazu inaczej cofa się autem :)

Dziękuję za pomoc z materiałami użytkownikowi : GOJGIEN

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam kolegów  mam pytanko czy ktoś orientuje się gdzie i jak powinny wyglądać czujniki parkowania w Mii phii HB chciałbym dołożyć ale wszystko co znalazłem w necie to kombi i cc z góry dzięki za pomoc 

Edytowane przez Damian199285
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup na popularnym serwisie uniwersalne koszt w granicach 50zł do tego spraya pod kolor auta w mieszalni aby je pomalować i zamontujesz , chyba ze montujesz w czarny element zderzaka ktory nie jest lakierowany ale tam malo miejsca bedzie za nim , wszystko masz w zestawie czujniki,moduł,wiertło,, moduł podłączysz do przewodu z koski lampy tył od strony kierowcy a masę do czarnego tez z kostki albo do obudowy auta i będzie działać.

Przerabiałem temat w m2 jakieś 2 lata temu , działają do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw uniwersalny z którego nie jestem zadowolony dlatego pytam bo te zamienniki to takie sobie wszystkie a oryginał to ORYGINAŁ a podrzucisz jakieś foto gdzie montowałeś i jakie to czujniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!