Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewki - wymiana sprawdzanie


Lapa

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ podobno cewki w w M II padają często chetnie zapoznałbym się z info jak rozpoznać która cewka padła, jak się do nich dostać, jak podmieniać i na jakie? (słyszałem, że BERU są OK)

 

Jak macie jakieś doświadczenia to podzielcie się proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze danielossss.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś informacje??? Najchetniej poczytałbym o praktycznej stronie wymiany cewek tzn co zdjąć jak sprawdzić jak wymienić może jakieś fotki???

 

Tak przy okazji to może zacząć jakić taki Do it yourself wątek gdzie byłyby instrukcje co jak zrobić.

 

Na forum było już np o wymianie filtra pyłkowego w MII (każdy kto to robił wie ile z tym zabawy) mozna byłoby to pozbierać w jedno miejsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wymontowanie cewki jest dość proste (w przeciwieństwie do innych rzeczy). Najpierw trzeba energicznym ruchem zdjąć plastikową pokrywę silnika. Gdy to zrobisz ukażą Ci się 4 cewki do których podłączone są przewody. Aby zdemontować cewkę trzeba odłączyć od niej przewód i odkręcić jedną śrubę, która znajduje się tuż przy cewce, później wyciągasz ją ręką. Jednym z widocznych objawów uszkodzenia będą pęknięcia i czarne wycieki na jasnobrązowym plastiku nad gumą. Niestety najczęściej padają cewki Sagem. Najlepiej wymieniać na Beru lub Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli nie masz problemów z silnikiem to nie ruszaj.

Jeśli coś się dzieje to i podejrzewasz, że są to cewki to pop prostu

podmieniasz.

Ja jednak woziłem się z tym tematem, padła cewka Sagem

Wymieniłem na Beru i dalej kiszka. Myślałem nowe cewki d.d. a potem okazało się, że i świece były nie takie jak powinny.

Bawiłem się trochę uszkodzoną cewką.

Pomiar rezystancji uzwojenia n.n. jak i w.n. nic złego nie wykazał.

Na obudowie znalazłem jednak wypalony czarny punkt (przebicie).

Zastosowałem wiec w pełni profesjonalną metodę oględzin (młotek i kowadło) i faktycznie po sekcji okazało się, że pacjent zmarł. Cewka pomimo pozytywnych pom. rezystancji uzwojeń po nagrzaniu przebijała do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i padły kolejne 2 Sagemy, na szczęście ostatnie - 2 miesiące po poprzednich. Jak zauwazyłem ich żywotność nie była oszałamiająca bo mam 45.500 km. oczywiście kupiłem Denso używane za 130 zł para.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam akurat sagemy i padaja jak głupie. Chcę natomiast powiedzieć o czym nikt tutaj nie wspomniał że cewki są połączone szeregowo 1 z 4 i 2 z 3, ja próbowałem wymieniać tylko uszkodzone ale na dłuższą metę się nie opłaca. Powinno się zmieniać cewki parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie padł sagem 2 miesiące temu, wymieniłem na baer a tydzień temu padła kolejna stara cewka sagema; niestety nie miałem czasu by coś zamówi z allegro po ok 100zł więc za 2 razy więcej kupiłem w BHMD Beru :-| chyba kupie już cos na zapas bo u mojego znajomego cewki padały już 6 razy.co za syf...szkoda gadac :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!