Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewki - wymiana sprawdzanie


Lapa

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ podobno cewki w w M II padają często chetnie zapoznałbym się z info jak rozpoznać która cewka padła, jak się do nich dostać, jak podmieniać i na jakie? (słyszałem, że BERU są OK)

 

Jak macie jakieś doświadczenia to podzielcie się proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze danielossss.

 

Może ktoś jeszcze ma jakieś informacje??? Najchetniej poczytałbym o praktycznej stronie wymiany cewek tzn co zdjąć jak sprawdzić jak wymienić może jakieś fotki???

 

Tak przy okazji to może zacząć jakić taki Do it yourself wątek gdzie byłyby instrukcje co jak zrobić.

 

Na forum było już np o wymianie filtra pyłkowego w MII (każdy kto to robił wie ile z tym zabawy) mozna byłoby to pozbierać w jedno miejsce!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat wymontowanie cewki jest dość proste (w przeciwieństwie do innych rzeczy). Najpierw trzeba energicznym ruchem zdjąć plastikową pokrywę silnika. Gdy to zrobisz ukażą Ci się 4 cewki do których podłączone są przewody. Aby zdemontować cewkę trzeba odłączyć od niej przewód i odkręcić jedną śrubę, która znajduje się tuż przy cewce, później wyciągasz ją ręką. Jednym z widocznych objawów uszkodzenia będą pęknięcia i czarne wycieki na jasnobrązowym plastiku nad gumą. Niestety najczęściej padają cewki Sagem. Najlepiej wymieniać na Beru lub Denso.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli nie masz problemów z silnikiem to nie ruszaj.

Jeśli coś się dzieje to i podejrzewasz, że są to cewki to pop prostu

podmieniasz.

Ja jednak woziłem się z tym tematem, padła cewka Sagem

Wymieniłem na Beru i dalej kiszka. Myślałem nowe cewki d.d. a potem okazało się, że i świece były nie takie jak powinny.

Bawiłem się trochę uszkodzoną cewką.

Pomiar rezystancji uzwojenia n.n. jak i w.n. nic złego nie wykazał.

Na obudowie znalazłem jednak wypalony czarny punkt (przebicie).

Zastosowałem wiec w pełni profesjonalną metodę oględzin (młotek i kowadło) i faktycznie po sekcji okazało się, że pacjent zmarł. Cewka pomimo pozytywnych pom. rezystancji uzwojeń po nagrzaniu przebijała do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i padły kolejne 2 Sagemy, na szczęście ostatnie - 2 miesiące po poprzednich. Jak zauwazyłem ich żywotność nie była oszałamiająca bo mam 45.500 km. oczywiście kupiłem Denso używane za 130 zł para.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam akurat sagemy i padaja jak głupie. Chcę natomiast powiedzieć o czym nikt tutaj nie wspomniał że cewki są połączone szeregowo 1 z 4 i 2 z 3, ja próbowałem wymieniać tylko uszkodzone ale na dłuższą metę się nie opłaca. Powinno się zmieniać cewki parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie padł sagem 2 miesiące temu, wymieniłem na baer a tydzień temu padła kolejna stara cewka sagema; niestety nie miałem czasu by coś zamówi z allegro po ok 100zł więc za 2 razy więcej kupiłem w BHMD Beru :-| chyba kupie już cos na zapas bo u mojego znajomego cewki padały już 6 razy.co za syf...szkoda gadac :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!