Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cewki - wymiana sprawdzanie


Lapa

Rekomendowane odpowiedzi

Po tym ze jak wczesniej juz pisałem nie rowno mi pracuje i wrocilo szarpanie przy przyspieszaniu na 2 i 3. oprócz tego zdemontowałem wszystki i na jednej było kilka tlustych plam i z szarej koncówka (ta co nachodzi na świece )zrobiła sie brązowa. mam fotki.Pisałem juz do Ciebie na maila przez to forum bo chciałem Ci je przesłac abys obejrzał to sam ale pisząc prze formu nie mam mozliwości załączenia fotek. Dlatego jak mozesz to prosiłbym o kontakt na maila [email protected] zebym mogl przesła Ci fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego GRZECHUB jak cewki moga pracowac parami znasz chciaz zasade działania silnika 4 sówowego z 2 wałkami rozrzadu chyba nie wiec nie pisz głupot uzytkownikom tego forum jak masz duzo kasy mozesz se wymienic 4 bo pracuja 2 x 2 pary :-)

przepraszam ale nie mogłem sie powstrzymać co za głupoty :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumie ze jezeli wstawie jednberu a pozostaBe bd Denso to nie bdzie to miaBo zadnych nastpstw??

 

[ Dodano: 2007-04-11, 21:14 ]

oto fotki cewek wymontowanychz mojego woza:

 

czy ta z lewej moze byc walnieta czy te przebarwienia sa niegrozne??

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99f187b606a5c33a.html

 

a tak wygladaly swiece ta po prawej stronie byla pod przebarwiona cewka:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1eac169609af4e75.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz po przebarwieniu raczej nikt nie zdiagnozuje cewki, można zmierzyć rezystancję ich uzwojeń i porównać z danymi z książki obsługi.

co do świec wyglądają ok ale tylko 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego serwisant. Można prosić o wyjaśnienie tematu? Chętnie dowiem się dlaczego cewki nie mogą pracować parami. Trochę mnie to dziwi, skoro komputer podaje impuls (pewnie masę) dla cewki 1 i 4 jednocześnie (u mnie jest to pin nr 1) i tak samo 2 i 3 (pin 32). Zatem cewki jednak pracują parami.

NA początku piszesz, że parami nie mogą pracować, a na końcu że pracują parami 2x2. Może się zdecydujesz.

 

Jeżeli zarzucasz komuś głupoty, to może sam sklecisz dwa zdania z sensem, aby wyjaśnić, a nie zagmatwać.

Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buson, na pewno świece masz do wymiany, jedna miała przebicie. Prawdopodobnie współpracowała ona z tą przebarwioną cewką. Ponieważ świeca przebijała na masę (głowicę) przez kapturek tej cewki to mogło to spowodować jego przebarwienie. Same zwoje w cewce są wyżej (w plastiku nad kapturkiem) więc nie powinno to zaszkodzić cewce. Ja obstawiam, że cewki masz wszystkie sprawne.

 

P.S. Buson, odpisałem tutaj więc w mailu już nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz je wymienilem ale jak mi sie nie udalo wymienic pozostalych to wkrcilem stara spowrotem. Ale z tego co widzialem to ona byla ok, takze nie spodziewalbym sie cudow po tym jak ja wymienie. Jezeli twoje przypuszczenia sa sluszne,czyli cewki sa ok to musze szukac innej przyczyny.

 

Czy takie same objawy (szarpanie przy przyspieszaniu na 2 i 3, nierowna praca silnika na biegu jalowym) nie wystepuja rowniez przy padnietej sondzie lambda???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodziłam się i w ten sposób mam nowe cewki z roczną gwarancją. Wiem, że pewnie dla facetów to nic wielkiego, ale ja jestem z siebie dumna, że się z nimi pokłóciłam i wygrałam :-)

 

Witam! Jak już tu ktoś pisał, niestety wiele nie wygrałaś, gdyż dalej wozisz Sagemy. Mi też tak "wymienili" wszystkie cewki jak jeszcze jeździłem do ASO ha ha ha :-(

Z czasem, wymieniłem wszystkie Sagemy na Beru. Sagemy padały elegancko po kolei, nagle czujesz spadek mocy i jedziesz traktorem... Za Beru płaciłem 200 zł w sklepie w Gdyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety rozwiązania techniczne mogą przysparzać problemy zwłaszcza gdy są mniej lub bardziej skomplikowane. Idea szeregowego wyzwalania zapłonów w świecach zapłonowych dla cewek WN jest znaną od dość dawna. Opierajac się na dwóch schematach dla silnika K4M 700 (akurat takie mam pod ręką ), z końcówki 32 kompa A32 wyzwalane są szeregowo dwa uzwojenia pierwotne cewki I i IV. (Z wyjścia 1 dwa szeregowo połaczone uzwojenia pierwotne cewki II i III. Z 32 odchodzi br (brown) z IV do I biegnie przewód og (orange). Z I do plusa przez przekaźnik leci br.) Kolejność zapłonów (firing order) jest jako 1-3-4-2. Nawet jeśli zapłon wykonywany jest dla I i IV w tym samym czasie to do zapłonu mieszanki może dojść tylko w cylindrze 1 lub 4 (silnika czterocylindrowego :-P ) tylko w tym w którym jest sprężona mieszanka !!! . W drugim cylindrze z pary następuje dopiero suw ssania (pobierania mieszanki)

O ile usterka cewki (lub świecy) polega na obniżeniu energii zapłonu dla obsługiwanej świecy (częściowe zwarcie uzwojenia, ulot itp ) to sprawdzenie czy równomierność pracy silnika pogorszy się przez odpięcie przewodu sterującego tej właśnie cewki jest działaniem szkodliwym dla silnika - powodujemy przejście do pracy tylko na dwóch pozostałych z drugiej pary cylindrach. Czyli praca jako super traktor. I to tyle. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!