Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jest to mój pierwszy temat na forum, więc przepraszam jeśli wybrałem zły dział i proszę o przeniesienie.

Może przejdę już do mojego problemu.. Od razu powiem, że szukałem na forum czegoś podobnego, ale niestety nie znalazłem, bo nie wiem jak nazywa się dokładnie ta kontrolka, która boli mój samochód dlatego też postanowiłem założyć nowy temat... Co jakiś czas samochód mi dość mocno szarpnie i zapalają się dwie kontrolki, a po chwili gasną, jest to kontrolka z napisem "stop" oraz kontrolka z jak by taką skrzynią czy czymś i w niej mały napis "stop". Znalazłem na forum instrukcję oraz w niej tą kontrolkę i opis jej. Wgląda ona dokładnie tak jak na zdjęciu

hosting_zdjec_1368223614__aaa.png

Nie wiem dlaczego ona może się zapalać, bo z chłodzeniem wszystko jest okej, a czy coś mogło się stać z wtryskiem to nie wiem, bo samochód ładnie pali i wszystko pięknie działa. Może powiecie mi gdzie szukać podobnego problemu, albo jak nazywa się tak kontrolka by znaleźć odpowiedni temat, bądź doradźcie co zrobić, bo na prawdę nie mam pojęcia.

Dodam jeszcze, że czasami też gdy jadę na ludzie zapalają się te kontrolki i wtedy spadają obroty i samochód gaśnie, a dodam, że elektryk wyczyścił silniczek korkowy oraz przepustnicę, a komputer nie ma błędów..

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem bardzo podobny problem, naszukałem sie i okazał się bardzo błachy. Winne były świece. Załozono inny model niż zalecany do tego silnika, póki były "nowe" silnik pracował normalnie, ale po 4-5tys od wymiany zaczeły się takie problemy. Po zmianie świec wyszystko wróciło do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rozumiem, warto spróbować już się tak wcześniej zastanawiałem nad wymianą świec bądź kabli, ale wolałem najpierw spytać na forum by nie kupować czegoś nie potrzebnie, a jeśli można wiedzieć jakie świece polecasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie znajdę tą lekturkę? Wczesaniej jeździłem cinquecento i tam wszystko sam robiłem, ale z tego co się orientuje to ten silnik ma normalne świece iskrowe, tylko wtopiłem z tymi kablami, bo tam faktycznie nie ma kabli nw, tylko bezpośrednio na świece zakłada się cewki ;p

To panowie jakie polecacie świece, bo jutro planuje je wymienić i sprawdzić jaki będzie efekt, bo przy okazji muszę klemy wyczyścić, bo są tak zawalone, że to też może stanowić mały problem ;p

 

PS: jaki polecacie klucz do odkręcenaia tych świec? Bo dziś z ciekawośći ściągnąłem cewki i te świece są strasznie głęboko :P

Edytowane przez Asior37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekture znajdziesz na forum :)

świece to bodaj NGK BKR6EZ - zerknij tu http://megane.com.pl/topic/1935-jakie-swiece-stosujecie-w-swoich-silnikach/page__p__19171__hl__bkr6ez__fromsearch__1#entry19171

co do klucza to polecam normalną nasadkę do wymiany świec (w środku jest gumka która trzyma świece i przy wyjmowaniu i przy wkładaniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi w sklpie powiedzieli to do mojego motorka jest NGK BKR5EZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo, miałeś rację.. W skepie się pomylili, w każdym razie kupiłem te świece co poleciłeś, były w nim świece BOSCH Super plus, ogólnie nie wyglądały strasznie i wymieniłem na te NGK.

Niestety problem nie znikł, silniczek i przepustnica wyczyszczona, świece wymienione, a samochód dalej czasami spada z obrotów na ludzie i gaśnie i jak napisałem wyzej zapalają się dwie kontrolki. Macie może jakieś inne pomysły? ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. a jak sprawdzić czy cewki są uszkodzone czy nie?

bo szczerze nowe cewki trochę kosztują i wolał bym to najpierw sprawdzić a dopiero potem wymieniać niż kupować w ciemno..

Edytowane przez Asior37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze: nie wiem :lol: kiedy problem jest permanentny można odpinać je po kolei, przy odpięciu trefnej - nie będzie różnicy w pracy silnika.

Co do ceny to one już nie są takie drogie, ja dwie cewki i jeden wtryskiwacz w zeszłym roku kupiłem razem za 100zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To całkiem tanio, tylko tak rozmawiałem ze znajomym starym mechanikiem i mówił, że przy problemach z cefkami były by spore skoki obrotów, znaczy wieksze niż ja mam, bo mi w zasadzie obroty nie skaczą tylko czasami na wolnych obroty spadną do zera i gaśnie, ale dzieje się to bardzo sporadycznie.. Zastanawiam się nad wymianą silniczka korkowego, no ale sam nie wiem ;p

Szkoda mi trochę wydawać kasę w ciemno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!