Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk (popiskiwanie)


Damiano1990

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie najbardziej słychać na zimnym po nocy, choć później też, ale już mniej wyraźnie. Dobrze kombinuję z odkręcaniem bo tak ze zdjęć mi się wydaje, jak nie to nie będę tej końcówki kupował.

 

Dodano: 18 lis 2013 - 19:21

Obejrzałem altka i okazało się że nie mam sprzęgła a piszczą i buczą łożyska. Rolka napinacza jest cicha, przynajmniej tak mi się wydaje :D ale chciałbym przy okazji ją wymienić tylko nie wiem czy da się ją odkręcić. Wie ktoś czy to czarne na rolce to może coś jakby dekielek a pod nim śruba jest czy ten model jest nierozbieralny.

 

Dodano: 19 lis 2013 - 10:58

Dziś wyciągłem alternator, smutna godzina, połowe przodu musiałem rozebrać, silnika nie przesuwałem. Na rolce napinacza jest dekielek :) a pod nim śruba torx 40 ale tak małpa trzyma że nie dałem rady jej odkręcić na aucie :). Gwint tam chyba jest "normalny"? Napinacza wolałbym nie wyciągać bo nie wiem czy uda się potem założyć.

 

Dodano: 19 lis 2013 - 21:21

Lepsze klucze i rolka odkęcona. Mam pytanie odnośnie paska, zdjęty pasek to 6PK1199 8200821813 są takie w sprzedaży, ale 6PK1200 lub 6PK1203 wiecie czym się różnią?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo, założyłem że będą identyczne skoro ten sam nr mają. Mogę założyć ten o 1mm dłuższy? Na obecnym pasku napinacz był naciągniety o pół obrotu od końcowej blokady.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski nie mają tego samego nr, różnią się właśnie długością, choć wszystkie mają sześć rowków.

1 mm nie robi różnicy, napinacz sobie z tym poradzi nawet z 4 mm nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytałem na forum, że po wymianie powodem pisków był też odwrotnie założony pasek, a po odwróceniu było ok. Jest jakiś patent jak rozpoznać jak go założyć? Druga sprawa, czy wg Was ten komutator nadaje się do wymiany?

thumb_hosting_zdjec_1385063323__cam00193.jpg

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mogę zrozumieć o co chodziło. Chyba nie ma takich "talentów" co na drugą stronę go wywyjali :), a to czy będzie się obracał w jedną czy drugą stronę to chyba nie ma znaczenia, w końcu to nie opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku są strzałki oznaczające kierunek w którą stronę ma pasek się kręcić. I jeżeli założył w odwrotną stronę te strzałki niż miały być to mogły być takie hece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, nie oglądałem dokładnie wszyskich oznaczeń, możliwe że są strzałki, na starym nie było, chyba że się wytarły. Uwaga dla zmieniających rolkę napinacza - kupiłem rolkę niby wszystkie wymiary ok, ale okazało się że lekko obciera. Po dokładnych oględzinach wyszło że łożysko jest ździebko węższe przez co rolka siedzi głębiej i obciera o napinacz.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku są strzałki oznaczające kierunek w którą stronę ma pasek się kręcić

Możliwe, wymieniłem już dwa paski, a obecny też parę razy zrzucałem, ale żadnych strzałek nie wiedziałem.

Ciekawe, powiem szczerze, że pierwszy raz o czymś takim słyszę, żeby pasek był "kierunkowy" , ale upierać się nie będę.

Kiedyś opona zimowa/letnia to była jakaś fantastyka, zresztą jak i to że silnik 1,2 dm3 może mieść 140KM i ponad 250 Nm, i będzie wsadzony do "cywilnego" auta.

(nie czepiać się tych wartości mocy i momentu :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek kupiłem Gates'a 6PK1203, nie miał strzałek. Jeśli chodzi o rolkę to nie miałem zamiaru bawić się w podkładki i oddałem ją. Po przeczesaniu internetu wywnioskowałem że do Reni oficjalnie nie występuje rolka napinacza jako osobny element, mimo że jest odkręcana. Znalazłem taka samą do Audi i VW. Kupiłem Ruville i miała oznaczenia INA jak oryginał. Symbole: RUVILLE 55787, INA 532055710, SNR GA351.19, SKF VKM31303.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak to jest w 1,4, ale u mnie rolka prowadząca i ta na napinaczu są identyczne.

Obie wymienione jakiś czas temu na DEXWAL-a (polska firma), rolka kosztowała jakieś 40 zł.

Do dziś w aucie i nic się z nimi nie dziej. Któraś popiskiwała w lecie, ale jej przeszło, auto było mało używane, praktycznie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!