Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi - bać się go ?


Iron.Falcon

Rekomendowane odpowiedzi

Dość mocno napaliłem się na CC z silnikiem jak w temacie... Trochę czytam i im "dalej w las" tym bardziej się go zaczynam obawiać.

W sumie to najbardziej martwią mnie nieszczęsne panewki. Obdzwoniłem kilka aut z ogłoszeń w szkopii i wszystko serwisuje zgodnie z przykazaniem producenta - olej co 25-30 tys bo tak wypadały roczne przeglądy.

Czy kupując auto jest możliwość na tym etapie zdiagnozować ewentualną chęć ze strony panewek do zrobienia dodatkowych kosztów kupującemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, silniki 1.9 dCi 120KM nie są doskonałe - panewki/padająca turbina. Kilka opini w tym temacie http://megane.com.pl/topic/35296-wszystkie-dci-turbo-dwumasa-wtryski-panewki/ Osobiście sam regenerowałem turbinę, choć pewnie zdażą się silniki bez ww. awarii.

 

Natomiast ludzie chwalą silniki 1.9 dCi 130KM produkowane od 2005 roku. Zalety turbina chłodzona płynem chłodniczym, Common Rail 3 generacji, nikt nie narzeka na panewki w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym silniku nie tylko Renault można się czegoś doszukać, znaleźć jakieś słabe punkty. Też się długo zastanawiałem nad autem ale tyle tego jeździ, że zaryzykowałem i od 2 miesięcy jestem zadowolonym ( jak na razie ) posiadaczem auta z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem... prawdopodobnie bez względu na nieszczęsne panewki i tak wybór padnie na auto z tym motorem... chcę tylko teraz zminimalizować ryzyko tej usterki i zebrać jak najwięcej info odnośnie tego na co zwracać uwagę itp. przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie - wymieniam olej co 15 tys. i żadnych problemów z panewkami, a mam auto z 2002 roku, więc już "lekko" stare. Producent zalecając wymianę co 30 tys. zwyczajnie przesadził. Co do turbo dużo zależy od stylu jazdy i od tych wymian oleju właśnie - pierwsze turbo mi starczyło na 150 tys.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po kapitalnym remoncie silnika. Widziałem swoje panewki ( rzeczywisty stan licznika 250kkm). Panewki lekko zdarte ale znośne, nie było tragedii(oczywiście szlifowanie wałka oraz nad wymiarowe panewki założone). Mechanik powiedział ,że główną przyczyną obracania się panewek jest stary alej oraz słaba pompa oleju która powoduje zatarcie lub obrócenie się panewki. Ja u siebie wymieniłem pompę oraz łańcuszek napędu pompy i mam nadzieję ,że będzie ok. Czyli podsumowując silnik z takim przebiegiem oraz pękniętym blokiem silnika a panewki znośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dorzucić jeszcze można kilka rad technicznych, koło pompy oleju (zębatka) nie ma klina, następnie koło rozrządu na wale posiada mały klinik do ustalenia pozycji, potem koło pasowe bez klina.

 

Warunkiem aby to wszystko działało jest prawidłowe skręcenie koła pasowego i reszty kół. Śruba koła pasowego powinna być za każdym razem nowa (stara jest rozciągnięta), śrubę z podkładką przykręcamy 40 Nm i obracamy o 110 stopni. Jeśli ktoś to zbagatelizuje, przykręci za słabo, używając starej śruby, dojdzie do "ślizgania się zębatki pompy oleju" co doprowadzi do zatarcia silnika, w wersji 130KM przekładnia pompy oleju jest mniejsza co skutkuje wolniej obracającą się pompą i mniejszą siłą wywierana na koło pompy, ryzyko poluzowania się zębatki jest mniejsze.

Dla czego tak się dzieje?

 

Często przy wymianie rozrządu mechanik nie ściąga koła zębatego paska rozrządu z wału silnika, to koło lubi się zapiekać (trzeba je zdjąć i wyczyścić), musi lekko wchodzić na wał, siła skręcająca te koła do kupy musi być bezpośrednio na nie przełożona, a w szczególności na koło pompy oleju gdyż ono nie ma klina. Pompa która wytwarza ciśnienie 3 bar posiada dość duży opór na swoim wałku, jeśli koło rozrządu jest zapieczone siła dokręcająca nie wywiera pespośredniego nacisku na koło pompy, często dochodzi więc do awarii dzięki mechanikom nie mającym wyobraźni, te awarie związane z zacieraniem się panewek najczęściej występują po wymianach rozrządu, oczywiście nie mówię tutaj o wszystkich przypadkach. Jak się przestrzega powyższych reguł i oczywiście wymiana oleju max co 15 tyś, przy eksploatacji w mieście 10 tyś. i silnik chodzi bez problemów.

Edytowane przez mlp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!