Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dCi - bać się go ?


Iron.Falcon

Rekomendowane odpowiedzi

Dość mocno napaliłem się na CC z silnikiem jak w temacie... Trochę czytam i im "dalej w las" tym bardziej się go zaczynam obawiać.

W sumie to najbardziej martwią mnie nieszczęsne panewki. Obdzwoniłem kilka aut z ogłoszeń w szkopii i wszystko serwisuje zgodnie z przykazaniem producenta - olej co 25-30 tys bo tak wypadały roczne przeglądy.

Czy kupując auto jest możliwość na tym etapie zdiagnozować ewentualną chęć ze strony panewek do zrobienia dodatkowych kosztów kupującemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, silniki 1.9 dCi 120KM nie są doskonałe - panewki/padająca turbina. Kilka opini w tym temacie http://megane.com.pl/topic/35296-wszystkie-dci-turbo-dwumasa-wtryski-panewki/ Osobiście sam regenerowałem turbinę, choć pewnie zdażą się silniki bez ww. awarii.

 

Natomiast ludzie chwalą silniki 1.9 dCi 130KM produkowane od 2005 roku. Zalety turbina chłodzona płynem chłodniczym, Common Rail 3 generacji, nikt nie narzeka na panewki w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym silniku nie tylko Renault można się czegoś doszukać, znaleźć jakieś słabe punkty. Też się długo zastanawiałem nad autem ale tyle tego jeździ, że zaryzykowałem i od 2 miesięcy jestem zadowolonym ( jak na razie ) posiadaczem auta z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem... prawdopodobnie bez względu na nieszczęsne panewki i tak wybór padnie na auto z tym motorem... chcę tylko teraz zminimalizować ryzyko tej usterki i zebrać jak najwięcej info odnośnie tego na co zwracać uwagę itp. przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się całkowicie - wymieniam olej co 15 tys. i żadnych problemów z panewkami, a mam auto z 2002 roku, więc już "lekko" stare. Producent zalecając wymianę co 30 tys. zwyczajnie przesadził. Co do turbo dużo zależy od stylu jazdy i od tych wymian oleju właśnie - pierwsze turbo mi starczyło na 150 tys.

Edytowane przez rademeness
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po kapitalnym remoncie silnika. Widziałem swoje panewki ( rzeczywisty stan licznika 250kkm). Panewki lekko zdarte ale znośne, nie było tragedii(oczywiście szlifowanie wałka oraz nad wymiarowe panewki założone). Mechanik powiedział ,że główną przyczyną obracania się panewek jest stary alej oraz słaba pompa oleju która powoduje zatarcie lub obrócenie się panewki. Ja u siebie wymieniłem pompę oraz łańcuszek napędu pompy i mam nadzieję ,że będzie ok. Czyli podsumowując silnik z takim przebiegiem oraz pękniętym blokiem silnika a panewki znośne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dorzucić jeszcze można kilka rad technicznych, koło pompy oleju (zębatka) nie ma klina, następnie koło rozrządu na wale posiada mały klinik do ustalenia pozycji, potem koło pasowe bez klina.

 

Warunkiem aby to wszystko działało jest prawidłowe skręcenie koła pasowego i reszty kół. Śruba koła pasowego powinna być za każdym razem nowa (stara jest rozciągnięta), śrubę z podkładką przykręcamy 40 Nm i obracamy o 110 stopni. Jeśli ktoś to zbagatelizuje, przykręci za słabo, używając starej śruby, dojdzie do "ślizgania się zębatki pompy oleju" co doprowadzi do zatarcia silnika, w wersji 130KM przekładnia pompy oleju jest mniejsza co skutkuje wolniej obracającą się pompą i mniejszą siłą wywierana na koło pompy, ryzyko poluzowania się zębatki jest mniejsze.

Dla czego tak się dzieje?

 

Często przy wymianie rozrządu mechanik nie ściąga koła zębatego paska rozrządu z wału silnika, to koło lubi się zapiekać (trzeba je zdjąć i wyczyścić), musi lekko wchodzić na wał, siła skręcająca te koła do kupy musi być bezpośrednio na nie przełożona, a w szczególności na koło pompy oleju gdyż ono nie ma klina. Pompa która wytwarza ciśnienie 3 bar posiada dość duży opór na swoim wałku, jeśli koło rozrządu jest zapieczone siła dokręcająca nie wywiera pespośredniego nacisku na koło pompy, często dochodzi więc do awarii dzięki mechanikom nie mającym wyobraźni, te awarie związane z zacieraniem się panewek najczęściej występują po wymianach rozrządu, oczywiście nie mówię tutaj o wszystkich przypadkach. Jak się przestrzega powyższych reguł i oczywiście wymiana oleju max co 15 tyś, przy eksploatacji w mieście 10 tyś. i silnik chodzi bez problemów.

Edytowane przez mlp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!