Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wszystkie dci - turbo, dwumasa, wtryski, panewki


Viniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od kwietnia br. jeżdżę Scenikiem II 1,9dci (120km) i mniej więcej od tego czasu staram się od czasu do czasu poczytać co nieco o wadach i zaletach silników diesla, a naszych dci w szczególności. Generalnie wnioski nie są zbyt optymistyczne, bo sporo informacji w sieci mówi o awaryjności naszych diesli, głównie turbiny, dwumasy i wtrysków. Dlatego też pomyślałem sobie, że może przyjmie się temat, w którym w kilku punktach określimy, jak to jest z głównymi elementami nowoczesnego diesla w naszych konkretnych przypadkach z podaniem przebiegu dla określenia ile wytrzymują newralgiczne elementy naszych silników. Proponuję taki schemat:

 

Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne, panewki O.K. - przebieg 120 tys. km

 

albo

 

Megane II 1.5dci - turbo wymieniane (150tys.km), dwumasa wymieniana (170tys. km), wtryskiwacze oryginalne, panewki robione (110tys.km)

 

Moim zdaniem podanie takich konkretnych przykładów dam bardziej wiarygodny obraz jakości i wytrzymałości naszych aut. Jeśli uważacie, że to nie najgłupszy pomysł, to zapraszam do kontynuacji.

 

Oczywiście zaczynam od siebie:

 

Scenic II 1.9dci - turbo oryginalne, dwumasa oryginalna, wtryskiwacze oryginalne - przebieg 108 tys. km

 

Ps. Niestety musiałem wybrać jakiś model Renault, bo inaczej temat nie chciał się zapisać :)

Edytowane przez Viniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II 1.9dci - Turbo nowe. Reszta bez zmian. prezebieg 240 tyś. km

Dodałbym jeszcze panewki, jest to dość popularna usterka silników dci a szczególnie 1,9.

Oczywiście, głównym powodem tej awarii jest zalecana przez producenta wymiana oleju, co 30 tyś.

Moim zdaniem łączy się to także z pewną wadą konstrukcyjną silnika, szczególnie 120 konnej wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane Coupe I 1,9 dCi 102KM - dwumasy brak (fabrycznie), wtryski oryginał, turbo robione na gwarancji przy 30tys. km - 178 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie to jakaś próbka społeczeństwa renówkowego będzie, aczkolwiek sądzę, że 80% użyszkodników nie wypowiada się/nie korzysta na forum i nie wiemy, co ich dręczy. niestety większość moich znajomków ze scenikiem, którzy nie zaglądają na fora naprawia w ASO swoje pojazdy psiocząc, jakie to szajsy reno wyprodukowal i jak drogi jest ich serwis :)

 

u mnie na liczniku powinno być ok. 250-260 kkm, a mam 175 kkm.

na razie, przez ponad 25 kkm nic nie robiłem. leję dobry olej 2T do paliwa i zmieniam olej silnikowy z filtrem co 10 kkm. silnik pracuje wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak powinno być, zachowane podstawy prawidłowej eksploatacji, tj wymiana na czas oleju, stosowanie prawdziwych syntetyków z wiarygodnego źródła, bo wiadomo ile jest teraz podrabianych olejów, myślimy że zalewamy syntetyk, a tak na prawde to może być najgorszy mineralny olej oraz jakie praktyki stosują warsztaty z olejami. Do tego zalewanie oleju 2T jak wspomniał mrarek to podstawa jest. Wtedy możemy liczyć że auto zrobi spokojnie 250-300 tys albo i więcej. Tylko trzeba trochę temu dopomóc. Producentowi nie jest na rękę, żeby wszystkie ich auta jeździły bezawaryjnie po 300 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 23 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!