Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprawdź wtrysk


kerkhof

Rekomendowane odpowiedzi

3 dni temu, przy 180 km/h, na autostradzie, włączył mi się servis i komunikat SPRAWDŹ WTRYSK. Zwolniłem i komunikat znikł. Wczoraj identyczna sytuacja, z tym że po zwolnieniu wyswietlał cały czas. Auto straciło moc, brak przyspieszenia. Jakoś doczołgałem się do domu. Wyłączyłem silnik i po minucie włączyłem. Komunikatu nie było.

Może ktoś coś podpowiedzieć ? (filtr paliwa 35 tys, filtr powietrza 12 tys).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 DCI, 130 KM

Sorry że wcześniej nie odpisałem, ale musiałem do pracy, mimo wolnego dnia...

Faktycznie, profil był nie aktualny. Właśnie go zmieniłem.

Dzisiaj autko jeździ normalnie. Pewnie problem wystąpi znowu przy dużej prędkości.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

2 lata temu miałem podobną sytuację, padł czujnik ciśnienia doładowania. Miesiąc temu auto znów zaczęło tracić moc, przeczyściłem zawór EGR (spadło spalanie i nie dymi na czarno), wymieniłem przepływomierz i już jest ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeczyściłem wacikiem ze spirytusem czujnik ciśnienia doładowania (wg wskazówek z forum) oraz potraktowałem wtyczkę WD40. Srawdzałem go 2 razy, przy 190 i 210 km/h. Jest OK, nic sie nie wyswietliło.

Szczerze mówiąc to byłem zdziwiony bo w tym czujniku właściwie nie ma co czyśćić. Wystaje tylko 1,5 cm pręcik, który własciwe nie był brudny. Moze przeczyszczenie wtyczki coś dało (też nie było śladów zabrudzenia).

Rozglądałem się już wcześniej za czujnikiem, ale do 131 km bardzo trudno go dostać (podobno do 120km bez problemu). To samo z EGR. Są 2 rodzaje. Jeden 2X droższy od drugiego. I na Allegro podają że obydwa pasują do mojegogo silnika (sic!).

Piszeż że czyściłes EGR. Może podasz jakieś wskazówki co do tej czynności.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kerkhof

A po jaka cholerę chcesz po czujnik jechać aż 131 kilometrów, skoro możesz go bez problemu zakupić w odległości do 120 kilometrów?? Nie żal ci czasu i paliwa??

Do słownika też czasami warto by zaglądnąć nim coś napiszeż

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeslo chodzi o EGR to nie jest trudna sprawa. Krok po kroku:

 

1. odpinasz aku

2. wykręcasz rurę powietrza idącą od przepływomierza w dół dla lepszego dojścia

3. odpinasz wtyczkę EGR

4. odkręcasz 3 śruby torx, na których siedzi EGR

5. łapiesz go ręką, delikatnie a zarazem pewnie wyciągasz go jednocześnie kręcąc wokół własnej osi (będzie mocno siedział)

6. teraz tylko woda bądź prepartat w sprayu do czyszczenia EGR i szczoteczka do zębów. Jest przy tym troche roboty, bo tłoczek jest cały zaklejony nagarem ;)

7. warto nałożyć szmatę na palec, włożyć go w miejsce gdzie siedzi EGR i wyciągnąć czarną smolistą substancję ;)

7. jak juz wszystko wygląda w miarę czysto zakładamy EGR stosując odwrotną kolejność demontażu

 

Po tej operacji auto nie kopci na czarno i lepiej się zbiera (takie jest moje odczucie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż to pewnie kolejny Miodek...

Na kolejnego osła jest potrzebny kolejny Miodek, taka zależność.....

Nadal jednak nie odpowiedziałeś co z tymi kilometrami, czyżby i autorytet od fizyki był potrzebny żeby długie uszy koledze przystrzyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ci "kriwo2301" za szczegółowy opis.

W zaprzyjaźnionym serwisie dowiedziałem się że do czyszczenia EGRu bardzo dobry jest aceton.

 

Dodano: 27 cze 2013 - 15:25

Do "gojgien".

Jak się bardzo nudzisz, to może stań przed lustrem i pogadaj z odbiciem, czy nie byłaby konieczna wizyta u specjalisty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Cześć,

Miałem taki przypadek w mojej Renacie II , 2007 , 1.5 dci , chyba 110 km. Na początku spadek mocy, turbina raz działa a raz nie. W końcu w trasie wyskoczył błąd "sprawdź wtrysk". Nadworny mechanik orzekł - EGR,     wymienił mi na używkę twierdząc, że stary był rozwalony w drobny mak koszt -  380 pln .  Ok, błąd skasowany jazda jakby ciut lepiej, ale poprawa raczej słabo odczuwalna. Następna trasa, bum znowu ten sam błąd "sprawdź wtrysk" - odcinka mocy . Wstawiłem do mechanika co sie okazała wtryski jak laleczki, powodem usterki był - przepływomierz masowy powietrza ( chyba tak to się fachowo nazywa) koszt 400 pln z wymianą. Efekt? Jak ręką odjął, zasuwa jak zła :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, szakalo333 napisał:

Nadworny mechanik orzekł - EGR,     wymienił mi na używkę twierdząc, że stary był rozwalony w drobny mak koszt -  380 pln .  

Po przebiegu 80.000 km, EGR rozwalony w drobny mak????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!