Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blow-off w Megane RS III


eruera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem nowym użytkownikiem i mam pytanie co do RM RS III.

Jestem z niej bardzo zadowolony ale oczywiście chciałbym ją troszkę polepszyć. Mianowicie chodzi mi o zawór upustowy BLOW-OFF. Jaki założyć najlepiej i czy ktoś już ma taki założony bo kompletnie nie wiem czym się kierować przy kupnie takiego zaworu.

Pozdrawiam.

post-60079-0-95778400-1371468846_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego

Polepszyć Megane? To zainwestuj w wydech, większy intercooler albo program a nie w BOVa... to nic a nic nie daje - no chyba ze chodzi Ci o lans i psikanie pod imprezownia by małolatki się patrzały <_<

BTW. Z BOVów do Megane 3 masz 2 rodzaje: Forge (z UK - droooooogo) i polski PROPERFEKT. Są identyczne, identycznie je się instlują i dają to samo - więc bez sensu za Forge przepłacać :!: Instlacja jest prosta - trwa może z 15 minut. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały

Wywalić kata - wstawić DP (downpipe), dalej przelot - na 2 tłumikach.

Odblokowyuje się w ten sposób przepływ - uwalnia konie mechaniczne i moment obrotowy <_<

 

A jakbyś chciał zmienić końcówke w Megane? Dało by to tyle co BOV :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi w sumie o moc bo z tej jestem zadowolony a sama koncowka owszem nic nie daje jedynie zmienia odglosy w silniku

Auto jest jeszcze na gwarancji wiec raczej nie za bardzo mam mozliwosci na wieksze modyfikacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama końcówka nie zmieni Ci odgłosów i to jeszcze w silniku <_<

Nie zmieni nic - pozatym nie da się jej zmienić bo wizualnie jest zabudowana w zderzaku...

Jeśli chcesz zmienić odgłosy silnika to trzeba by go przerabiać, odgłosy z wydechu to przerabiać wydech - zmieniając chocby ostatni tłumik na przelotowy...

 

Gwarancja nie ma nic do zmiany wydechu w Meganie - mam potwierdzenie z serwisu :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gwarancja na pewno z blowoffem sie wiaze

A jesli chodzi o wydech to zle sie zrozumielismy bo nie chodzilo mi o koncowke tylko wlasnie o ostatni tłumik wtedy to ma sens ale zaczne od zaworu upustowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że produkują blow off nie znaczy że bez modyfikacji oprogramowania mozna to stosować i pomiarów na hamowni.

Zawór ten wprowadzi zamieszanie na petli czujnik ciśnienia a ecu zaś element wykonawczy czyli urzadzenie przestawiające łopatki spalin będzie szaleć w najlepszym przypadku wyskoczy check engine i wywali błąd przepływki czy turbiny w najgorszym stracisz moc w czasie wyprzedzania tira.

Trzeba by było wyłaczyć obieg przestawiacza lopatek bo zastąpi to blow off

 

Kto ci wyreguluje blow off na hamowni czy będziesz kombinował. Są wersje blow ofa które podlacza się zamiast elektrozawru sterujacego turbiną tego poszukaj ale czy przy zmiennej gemetri da rade ?

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego powyżej - poducz się trochę na powyższy opisany przez Ciebie temat bo z całym szacunkiem: PISZESZ BZDURY ;)

 

W Meganie 2 SPort czy w Meganie 3 RS wstawianie BOVA nie wiąże się ani z utratą gwarancji ani z problemami.

Wyobraź sobie iż oba te auta mają w turbinie tzw. zawór recyrkulacyjny. To nic innego jak BOV tylko w przypadku serii zwrot ciśnienia następuje z powrotem do turbiny a nie na zewnatrz do atmosfery z głośnym pssssykiem jak to robi BOV :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak

Jak to przeczytalem to nie wiedziałem czy już sie na chamownie pchać czy nowy program kupić haha

Założyłem blowoff z tzw. "BRATEM W GARAŻU" ;) i wystarczyło.

Pieknie syczy i nie ma spadku mocy ani tym podobnym wiec pozdrawiam was serdecznie wszechwiedzacy znawcy wszystkiego.

Chciałem sie dowoedziec prostej rzeczy ale jak sie okazalo mozna ja nieslychanie utrudnic

A w zalaczniku przesle zdjecie efektu finalnego :(

post-60079-0-11187900-1372413379_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedenej rzeczy nie zauważyłem że podane powyżej zapwru dzialają na zasadzie wymuszenia ze sterowania silnika a nie z nadmiaru cisnienia tak jak w niektórych modyfikacjach.

 

POzatym niezdawałem sobie sprawy że konstukcja w renaulcie jest taka prymitywna i turbina jest technologicznie z ubiegłego wieku która upuszcza spaliny do wydechu zamiast rególować je na łopatki utrzymując stale ciśnienie tak jak to jest w dci

Edytowane przez pawelsonx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!