Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z Megane II, brak pomysłów..


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy na forum także cześć wszystkim ! :)

 

Opiszę swój problem z jakim zmagam się od kilku miesięcy i mam nadzieję że spośród waszych odpowiedzi uda się jakoś zdiagnozować w czym leży problem w moim aucie. Dodam oczywiście, jest to Meganka 1.9 dCi 120 KM rocznik 2003.

 

Otóż to, jakieś 2 miesiące temu byłem w Krakowie i tam padła mi turbina. Zdecydowałem się na regeneracje i za 1300zł wykonał mi ją polecony przez kolegę tzw. ''turbo spec'' tudzież turbiniarz. Auto strasznie wolno się zbierało a do tego kopciło nieprzyjemnie na czarno. Jako, że ten turbiniarz dał roczną gwarancję postanowiłem z niej skorzystać po kilku dniach, pierw twierdził, że auto się ''rozkręci'', potem stwierdził, że uszkodzony jest zawór (ten od turbiny) i ta grucha się nie otwiera ani nie zamyka więc trza to wymienić. Wszystko kosztowało kilka stówek (ze 3 chyba) ale auto dalej nie jeździło tak jak przed całą awarią. Co prawda nie kopciło już (a przynajmniej nie puszczało grzyba atomowego po wciśnięciu gazu) ale dalej muliło. Pan turbiniarz stwierdził przy trzeciej wizycie, że konieczna jest płukanka silnika bo jest gdzieś syf który uszkodził turbinę. Zrobił to za symboliczną kwotę tysiąca złotych (wliczając w to wymianę filtrów, oleju oczywiście i wirnika turbiny który był uszkodzony). Po tym stwierdził, że auto musi działać jak nowe a jeśli nie będzie zakupi oryginalną turbinę za swoje pieniądze ! Odebrałem auto i ku mojemu zaskoczeniu po dwóch miesiącach w końcu fajnie śmigało ale do czasu, już po kilku kilometrach zapalił się serwis i auto trochę zmuliło, po restarcie silnika serwis zniknął i auto dalej ładnie śmigało. Minął trzeci dzień od odbioru auta. Jeździ albo super albo jest dość zmulone. Przy większych prędkościach 110 lub 120 km/h załącza się serwis, czasem po odpaleniu auto jedzie super, innym razem od początku jest zmulone. Dziś np. jadąc przez wieś czułem się jak Schumacher, natomiast po zawróceniu na szykanie obok cmentarza auto już szło kiepsciutko :/ Nie wiem w czym może być problem, coraz więcej mechaników rozkłada ręce. Plus jest taki, że auto po dwóch miesiącach w końcu pokazało, że jeszcze ma jakiś potencjał i potrafi jechać tak jak powinno. Minus oczywiście, że ciągle płynę z kasą a problemy sa nadal. Maciej jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam serdecznie!

 

 

Edit: Dodam jeszcze, że w czasie gdy jedzie normalnie, spalanie jest w normie a w chwili kiedy zamuli i probuje dodawac gazu rośnie do 18/19 czy 20 litrow na sete.

Edytowane przez Carleone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że byłem w boschu i sprawdzili wtryski, wszystko z nimi git.

 

Jak wyskakuje ten serwis to ostatnio wyskoczył błąd, że coś tam przeładowuje turbine, w sensie, że powietrza za dużo dostaje więc myśle, że w tym trzeba szukać przyczyny tylko dokładniej jakiś pomysł?

Edytowane przez Carleone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie w Espeisie źle działający elektrozawór sterujący turbiną powodował przeładowanie powietrza przez turbinę co skutkowało tym że komputer dawał zwiększoną dawkę paliwa aby dopasować do ilości powietrza, ale widocznie nie mógł tej ilości przetrawić i powodował zamulenie silnika.Również w chwili zamulenia silnika wzrastało chwilowe zużycie paliwa.Po wymianie elektrozaworu była poprawa ale nie do końca.Dopiera jazda z Clipem i doregulowanie elektrozaworu do takiego ustawienia aby turbina nie przeładowywała usunęło usterkę.(Turbina po regeneracji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale trzeba przyznać, że dzisiejsze diesle niewiele różnią się pod względem sterowania od benzyniaków. I tu łatwo o pomyłkę dla kogoś kto nie jest "specem " motoryzacyjnym :)

Jednak zasadę pracy diesla i benzyniaka powinien znać każdy kierowca, zwłaszcza mężczyzna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jak juz się rozbuja do piątego biegu (czasem bardzo wolno, czasem dość szybko) to już idzie ładnie, zredukuje do czwórki czy trójki to dalej jest ok, problem powtarza sie jesli zwolnie znowu do pierwszego czy drugiego biegu, no bez sensu to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!