Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[DIY] Wstępna regulacja wysokości szyb przednich w CC


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Pomyślałem, że temat się może przydać, bo nigdzie w serwisówkach, ani w polskim internecie nie znalazłem takowego.

Szyby z CC z czasem delikatnie opadają. Jak już robi się większa szpara, to musimy zdjąć tapicerkę z drzwi i w tym pogrzebać mocniej (KLIK!). Jednak jeśli szyba opadła delikatnie to mamy bardzo proste rozwiązanie. Znalazłem je na hiszpańskim klubie meganki cc i cała regulacja trwa nie więcej jak 3 minuty.

 

Jeśli pojawiła się u Ciebie tego typu szpara, to jest to poradnik dla Ciebie:

8289017001.jpg

 

Co nam będzie potrzebne?

1. Długie paznokcie lub coś do podważenia dwóch zaślepek (ładnie odchodzą)

2. Zestaw imbusów - nie jestem pewien czy każda CC ma taką samą śrubę regulacyjną, a i nie jestem pewien jakiego imbusa ja użyłem - prawdopodobnie piątkę. Istotne, żeby były to dość długie imbusy (szczególnie do regulacji tylnej części przedniej szyby.

3. Piwko - bo do każdego DIY się przydaje :)

 

So lets go!

1. Robimy przegląd szyb przy zamkniętym dachu. Jeśli gdzieś widzimy większe szpary zastanawiamy się, czy trzeba nam regulacji szyby od przodu czy od tyłu (szyba ma dwie śruby regulacyjne).

 

2. Otwieramy maksymalnie szybę która nadaje się do regulacji.

8289025002.jpg

 

3. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od przodu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest na wysokości lampki w drzwiach - guma o "jajowatym" kształcie.

8289030005.jpg8289031006.jpg8289033007.jpg

 

4. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić.

8289036008.jpg

 

5. Jeśli doszliśmy do wniosku, że regulacji wymaga szyba od tyłu, to zdejmujemy zaślepkę, która jest od tyłu drzwi. Znajdują się tam dwie okrągłe zaślepki/odprowadzenia wody - maksymalnie od tyłu duża nas nie interesuje, znajdująca się około 3cm dalej mała to ta której szukamy. Niestety z tego kroku nie mam zdjęć - w wolnej chwili nadrobię.

6. Teraz tam zaglądamy i widzimy łepek śruby. Wkładamy tam nasz klucz i kręcimy w prawo aby podnieść szybę, w lewo aby ją opuścić. Z tym, że w odróżnieniu od pkt 4 śruba regulacyjna jest nieco głębiej.

Po każdej regulacji należy podnieść szybę przełącznikiem na maksa do góry i zobaczyć czy efekt już jest wystarczający, czy jeszcze musimy pokręcić. Z moich obserwacji mniej więcej jeden pełen obrót śruby to 1mm wysokości szyby, zaś cała regulacja w ten sposób jest w przedziale około 1-1.5cm.

 

P.S. Jeśli któryś z posiadaczy innej wersji nadwozia mógłby sprawdzić, to prosiłbym o sprawdzenie, czy owe śruby regulacyjne są też w innych budach niż CC.

 

Mam nadzieję, że komuś tym pomogłem.

Pozdrawiam,

Piotrek/Jackass.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli któryś z posiadaczy innej wersji nadwozia mógłby sprawdzić, to prosiłbym o sprawdzenie, czy owe śruby regulacyjne są też w innych budach niż CC.

Prawdopodobnie dotyczy tylko megi CC, gdyż w pozostałych jak i w sceniolu są górne ramy nad szybami i tam szyba jest dociskana na max i wtedy dopiero wyłącza się napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poproszę z tego zrobić pdf-a i umieścić na Downloadzie.
Z chęcią bym to zrobił, ale:

post-8631-0-57715300-1372092031_thumb.png

W każdym razie plik PDF już mam, waży niespełna 1mb, ale nie mogę wrzucić.

Prawdopodobnie dotyczy tylko megi CC, gdyż w pozostałych jak i w sceniolu są górne ramy nad szybami i tam szyba jest dociskana na max i wtedy dopiero wyłącza się napęd.
Pamiętam, że jak w Sceniolu padł taki plastikowy wspornik szyby (chyba po pierwszej serii Scenioli był już metalowy, ale nie to jest istotą tematu), to potem coś regulowali w ASO. Tylko nie wiem czy tym sposobem czy tym bardziej zaawansowanym ze zdejmowaniem tapicerki. Myślę, że dość normalną rzeczą by była taka regulacja nawet w autach z ramką, tym bardziej, że jak wspomniałem reguluje się przód i tył szyby - a jednak w każdym mechanizmie z czasem powstają luzy i szyba delikatnie opaść może z jednej strony. Prosiłbym o to, żeby dla pewności ktoś zerknął.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że dość normalną rzeczą by była taka regulacja nawet w autach z ramką,

W meganach i sceniolach, gdzie są górne ramki szyb, silnik tak długo przewija linkę aż natrafi na opór w skrajnych pozycjach, wobec tego taka regulacja jest zbędna.

Co do pękajacych zawieszeń szyb w sceniolach przed liftem, to sobie zobacz w odpowiednich tematach albo w manualu jak ten mechanizm wygląda. Jest tylko jedna szyna na środku i po niej jeździ linką podnoszony albo opuszczany ślizg (zawsze plastikowy, nie metalowy, a tylko w poliftowych wzmacniany) i jest tylko jedna śrubka w poprzek szyby by się na szybie trzymał. Jakiejkolwiek regulacji tam brak.

I nie wprowadzaj w błąd domysłami skoro nie miałeś tego rozebranego. Ja miałem, nawet część fotek w manualu jest mojego autorstwa.

Ślizgi poliftowe, szyb prawej i lewej:

thumb_hosting_zdjec_1372094109__18072012406_800x600.jpg

Mechanizm podnoszenia szyby scenic II drzwi prawe przednie:

thumb_hosting_zdjec_1372094185__28052012219.jpg

W pozostałych dzrwiach prawie identyczne, bo są lewe i prawe, a w tylnych są trochę inne długości szyn, też prawe i lewe.

Poniżej kompletny napęd szyby drzwi lewych tylnych w moich łapkach:

thumb_hosting_zdjec_1372094787__img_4024_853x1280.jpg

I zerwany, stary ślizg mocowania szyby, widoczna tulejka przechodząca poprzecznie przez otwór w szybie:

thumb_hosting_zdjec_1372095060__img_4031_1280x853.jpg

 

Dodano: 24 cze 2013 - 19:23

jedyna możliwość to lekkie przesuniecie podnośnika o ok. 0,5 cm. w górę.

To się robi raz przy montażu tego podnośnika, po dokręceniu kilku śrub M6, nie ma potrzeby tego ruszać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest tylko jedna śrubka w poprzek szyby

W Sceikach I i Megane I nie ma nawet tej śrubki tylko plastikowy kołek, a szyba zabezpieczona jest plastikową zapinką.

Nigdy też ten element nie był metalowy, jedynie tak jak napisał gojgien - wzmocniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyślij mi na [email protected]

 

Poszło.

zawsze plastikowy, nie metalowy, a tylko w poliftowych wzmacniany

Ok, to mi padło jakieś 6 lat temu, więc już nie pamiętałem.

I nie wprowadzaj w błąd domysłami skoro nie miałeś tego rozebranego. Ja miałem, nawet część fotek w manualu jest mojego autorstwa.

 

Nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd, poprosiłem tylko o sprawdzenie czy na pewno takowej regulacji nie ma. Jak jesteś pewien, że nie ma, to nie było pytania.

W meganach i sceniolach, gdzie są górne ramki szyb, silnik tak długo przewija linkę aż natrafi na opór w skrajnych pozycjach, wobec tego taka regulacja jest zbędna.

 

W CC też. Tylko ta skrajna pozycja jest regulowana :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No fajne.

U mnie zaczyna huczeć tak powyżej 120. Tyle, że u mnie t=raczej tylne niż przednie szyby są nie na miejscu.

Jak wyregulować tylne szyby? Wysokość i kąt nachylenia?

Lewą ktoś grzebał i jest o parę centów ze wysoko, jak dochodzi do dachu to odcina ją przeciążeniowy. Poza tym, mam wrażenie, że jest pod innym kątem (od pionu) niż powinna być.

Edit.

Oh sory, zapomniałem, że już zadawałem to pytanie i nawet uzyskałem na nie odpowiedź :)

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Dzięki wielkie za tą instrukcje :) bardzo pomogła, przynajmniej po części bo u mnie tych śrub na dole drzwi nie było, były za to pod tapicerka. Mniej więcej na tych samych wysokościach co twoje z przodu i tyłu szyby, tyle, że zaraz pod krawędzią drzwi. Mniej więcej w miejscu gdzie jest przycisk od podnoszenia szyby na tapicerce. Śruby torx 30.

Edytowane przez Marcindab19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!