Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś u speca, który pracował swego czasu w ASO. Obserwował clipem czujnik i stwierdził, że działa prawidłowo. Ten hamulca też. U niego ten problem nie wystąpił więc podregulował czujnik w sensie wydłużył jego część roboczą ale jak się później okazało to nie on, a przycisk START. Jak nie odpali to wystarczy mocniej wcisnąć START i odpala na luzie i biegu z wciśniętym sprzęgłem bez hamulca.

 

Ogólnie dowiedziałem się, że w naszych autach są trzy proste czyjniki. Sprzęgła (wciśnięte, nie wciśnięte), hamulca (wciśnięty, nie wciśnięty) i skrzyni biegów (wsteczny, luz, do przodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 4.08.2018 o 13:38, pbet napisał(a):

. Sprzęgła (wciśnięte, nie wciśnięte)

Rozwiń  

Dziwne bo u mnie jest jeszcze czujnik (potencjometr) jak na gazie pokazujący procentowo jak mocno jest wciśnięty pedał sprzęgła (w Clipie jest podgląd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem. Może napisałem zbyt ogólnie ale ten sam czujnik za to odpowiada. Podobnie z resztą z gazem można obserwować % wciśnięcia. Do odpalenia potrzebny jest komunikat wciśnięte - nie wciśnięte, nie wartość %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Raz na jakiś czas zdarza mi się nadal, że Renia nie odpala na luzie ze sprzegłem lub na 1 ze sprzegłem. Zdarza się jej jednak zaplić w takich warunkach chyba częściej niż nie. Żona nigdy nie zgłaszała problemu bo jak się dowiedziałem w wywiadzie zawsze wciska sprzęgło i hamulec do odpalenia. Ja nie wciskam hamulca więc zauważam. Gdy wcisnę hamulec na luzie lub 1 to zawsze zapali gdy bez niego jej się nie chce. Zauważyłem też ostatnio, że "gdy nie chce" i wrzucę 2 to odpala ze sprzegłem i bez hamulca bez problemu. Co powiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 10.03.2019 o 09:33, onomatopeja napisał(a):

więc przypadek lub poprostu machnięcie z 1 na 2 wzrusza czujnik tylko i tyle.

Rozwiń  

Ale machniecie 1 - luz - 1 nic nie zmienia więc dlaczego wtedy nie wzrusza? No i nie przypadek bo standard dla mnie na ten moment.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam:) U mnie zaobserwowałem coś dziwnego. Już dobrych kilka lat odpalałem auto na luzie bo wciśnięcie sprzęgła przy włączonym biegu powodowało komunikat na wyświetlaczu wciśnij sprzęgło+START czyli klasyczny opis usterki pasujący do czujnika przy sprzęgle. Teraz zrobiło się tak, że niezależnie czy mam wciśnięte sprzęgło wraz z włączonym biegiem czy auto jest na luzie to wywala komunikat wciśnij sprzęgło+START i nie mogę uruchomić auta. Czasem pomaga ponowna procedura odpalenia auta i wielokrotne naciśnięcie przycisku START. Czy to padł już na amen któryś z czujników przy sprzęgle czy winny jest sam przycisk START? Nie wiem też czy łączyć ze sobą fakt, że wymieniłem czujnik przy skrzyni biegów bo nie działały światła cofania i automatyczne włączenie wycieraczki, cały dzień po wymianie nie było problemu usterka wystąpiła dopiero jak auto postało ze dwie godziny. Może ktoś z forumowiczów potrafi mi pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie na luzie to przełącznik w skrzyni wspólny z tylnymi wycieraczkami i światłami cofania pod warunkiem, że zwarty jest górny czujnik pedału sprzęgła. Do odpalania na biegu ze sprzęgłem jest dolny czujnik pedału sprzęgła. Musi być komutacja górnego czujnika, żeby nie było tego komunikatu.

To jest układ logiki.

Awaryjne odpalenie jest przy wciśniętym sprzęgle i hamulcu. Komunikaty są zależne od ustawień w UCH. Uszkodzenie przycisku start nie jest związane z tym komunikatem.

Czujnik w skrzyni jest dwuobwodowy.

Jeden zestyk to światła cofania i drugi logiczny (wycieraczki i zapalanie). Jest on trójpołożeniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 21.03.2019 o 11:57, jabrze napisał(a):

Niedziałający. Dużo jest na rynku niedziałających prawidłowo. Najpewniejsze są produkcji rumuńskiej.

Rozwiń  

dzięki wracam do mechaniora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dziś wymieniałem u siebie czujnik .Faktycznie ciężko go zdemontować , a jeszcze ciężej go założyć z powrotem ,trzeba mieć najlepiej szczupłe ręce :) 

PO demontażu próbowałem go naprawić ale nie udało się , nie działał dalej . 

Więc myślałem ze go wymiennie na oryginał, ale na miejscu znalazłem w inter cars czujnik za 36zł więc odpuściłem sobie oryginał.

W inter cars na stronie jest on pod nazwą 'Włącznik świateł hamulca ''  

Kupilem HANS PRIES 207 436 i działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam inny problem, od kilku dni nie pokazuje mi strzałek zmiany biegów (góra/dół). Wymieniłem ten pierwszy czujnik (łatwiej dostępny), ale niestety brak rezultatów. Jest jeszcze ten drugi... Czy ktoś coś wie który czujnik za to odopowiada? doatkowo czasem zapala się i gaśnie kontrolka żółta z kluczem skontroluj samochód. Samochód fluence 1.6 2011

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!