Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po jakim przebiegu jest wymiana filtra powietrza?


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie nie zmieniam książkowo, tylko raz na jakieś 4 miesiące. Zawsze po tym okresie jest zabrudzony, dlatego już się tak przyzwyczaiłem. Koszt filtra do mojego silnika to ok 25-30zł, więc nie dużo, a zawsze po zmianie widac delikatny spadek zużycia paliwa - tak samo miałem w megance I dCi i teraz to samo w lagunie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze w domu bo dostałem chyba taką informacje na papierze, nie mniej uważam że jest to do niczego bo i tak olej zmienia się co 15tys a nie co 30tys jak zalecają.

Filtr pliwa bodajze przewidzieli tam też na jakiś kosmiczny przebieg jak i rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 dCi 110 KM 1.5 dCi 105 KM 1.5 dCi 90 KM 1.5 dCi 85 KM

Przegląd z wymianą oleju i filtra

30 000 / 2 lata 30 000 / 2 lata 30 000 / 2 lata 20 000 / 2 lata

Pasek napędu osprzętu

160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat

Pasek rozrządu

160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat 160 000 / 6 lat

Filtr powietrza

60 000 / 4 lata 60 000 / 4 lata 90 000 / 4 lata 80 000 / 4 lata

Filtr paliwa

60 000 / 4 lata 60 000 / 4 lata 60 000 / 4 lata 60 000 / 4 lata

Filtr przeciwpyłkowy

30 000 / 2 lat 30 000 / 2 lat 30 000 / 2 lat 20 000 / 2 lata

Płyn chłodzący

120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata

Płyn hamulcowy

120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata 120 000 / 4 lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inespew,

dzięki za informację.

Powalający jest ten przebieg pomiędzy wymianami filtra powietrza co 90 tys km.

Przy przebiegu większym niż 40 tys km bez wymiany filtra czuję już pewne "zamulenie " auta, a po jego wymianie spalanie od razu spada.

Ponieważ filtr nie jest drogi, to polecam go wymieniać częściej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś ma zamiar zmieniać filtr powietrza książkowo, to życzę powodzenia :?:

Dzisiaj zmieniłem filtr, porównanie starego i nowego filtra po ok 10 tys km:

thumb_hosting_zdjec_1373370982__img-20130709-00647.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na naszych PL warunkach można przeciągnąć do max 15 tys.

Jednak nie od dziś wiadomo, że silnik potrzebuje odpowiednią ilość i to świeżego powietrza :?: :)

Wczoraj właśnie wymieniłem u siebie i wyglądał podobnie - czarny B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zawsze i to w każdym samochodzie jaki miałem filtr powietrza wymieniałem razem z olej i jego filtrem, czyli ok 15-18 tyś. km.

To jest chyba optymalny przebieg :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś wyjaśni o co chodziło Renaultowi, że ustawił program wymiany filtrów powietrza na 60 tys km?

Chyba , że chcą w ten sposób zwiększyć awaryjność silników i niezadowolenie użytkowników?

Zupełnie nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W normalnych krajach gdzie traktor, ciągnik, kopara czy wywrotka z całym syfem i błockiem na kołach z budowy nie wyjedzie ci bez spłukania na drogę to pewnie działa.

W PL nie ma szans :?:

Choć i tam max 30 tysięcy bym jeździł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne drogi, świetne paliwo, idealne warunki postojowe i atmosferyczne to i owszem. Można przeciągać wymiany, ale serwisowe dane są dość dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!