Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy a klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie

Mam problem z wentylatorem chłodnicy, a mianowicie, gdy nie mam załączonej klimatyzacji wszystko działa jak należy, tzn. wentylator załączy się tylko sporadycznie jak silnik zbytnio się nagrzeje. Niestety jak tylko załączę klimatyzację wentylator chłodnicy załącza się bardzo często wyjąc przy tym dość głośno. Dodam tylko, że klimatyzacja schładza bez problemu wnętrze.

Problem znika natychmiast po wyłączeniu klimatyzacji. Problem dotyczy silnika 2.0dci.

Czy ktoś może miał podobny problem i wie gdzie szukać przyczyny ? Czy może być to kwestia zbyt małej ilości czynnika, a może sprężarki lub jakiegoś zabezpieczenia (rezystora, opornika itp.) w układzie chłodnicy i wentylatora.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam miałem objaw przy uszkodzonym presostacie.

po wymianie go (ok. 100 PLN za nowy) wszystko wróciło do normy.

wymiana samemu w 15 minut.

 

jaki masz SC, bo w profilu scenic I phII, a piszesz o scenic II phII?

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do powyższego dodam, że jeżeli ciśnienie czynnika podczas pracy na postoju jest wyższe od 19 bar to wentylator załączy się z największą prędkością.

Ciśnienie czynnika jest zależne od jego ilości w układzie i od temperatury na zewnątrz. Jeżeli presostat jest sprawny i odczytuje właściwe ciśnienie to w chłodniejsze dni wentylator powinien załączać się z mniejszą prędkością a przy upale ma prawo pracować z dużą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. To samo zaobserwowałem u siebie. Jak jest gorąco to wentylator zasuwa na maxa w czasie postoju. W chłodne dni słychać tylko lekki szum wentylatora pracującego na wolnych obrotach jeżeli klima jest włączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Kolego mrarek a ten presostat gdzie się znajduje ?

Nawiązując do innych wypowiedzi, faktycznie jak jest troszkę zimniej na dworze to wentylator chodzi wolniej. Jednak niezależenie czy wolniej czy szybciej to włącza się on cyklicznie co około 6 sekund na pare sekund.

Co ciekawe jak rano odpalę w garażu samochód to zaraz po wciśnięciu przycisku klimatyzacji załącza się wentylator. To chyba nie jest do końca normalne. Przecież jak tylko uruchomię samochód to nie mam aż tak wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji aby, wentylator musiał się uruchamiać.

A może ktoś dobił za mocno klimatyzację ?

 

Jakieś kolejne sugestie …?

Pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem ci wyraźnie wcześniej że uruchomienie klimatyzacji powoduje automatyczne uruchomienie wentylatora(zawsze). Natomiast jego szybkość zależy od ciśnienia (zobacz tabela)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegi kojkar,masz kimatronik czy zwykłą klimę. Czy wentylator wyłącza się całkowicie czy tylko przechodzi na niższą prędkość podczas gdy klimatyzacją jest załączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam klimatronika. W momencie gdy załączona jest klimatyzacja wiatrak załącza się na szybszy bieg (odstęp pomiędzy kolejnym wyłączeniem a załączeniem to około 6 sekund) po czym zwalnia i po chwili ponownie załącza się na szybszy bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Połączono z już istniejącym tematem.

Witam Serdecznie

Mam problem z wentylatorem chłodnicy, a mianowicie, gdy nie mam załączonej klimatyzacji wszystko działa jak należy.Niestety jak tylko załączę klimatyzację wentylator chłodnicy załącza się na max. Obrotach wyjąc przy tym dość głośno. Dodam tylko, że klimatyzacja schładza bez problemu wnętrze.

Problem znika natychmiast po wyłączeniu klimatyzacji. Problem dotyczy silnika 2.0T.

Czy ktoś może miał podobny problem i wie gdzie szukać . Wszystko zaczęło się po wymianie czujnika ciśnienia klimatyzacji, poprzedni powodował wyskakiwanie jakiegoś błędu i nie dało się uruchomić klimy. Dodatkowo Sprawdziłem jeszcze inny czujnik ciśnienia i oryginał, za każdym razem uruchamia wentylator na maxa. Klima sprawdzona 2 razy w Norauto za każdym razem wszystko z ciśnieniem i resztą OK. Tylko że oni nie sprawdzają elektryki.

Pozdrawiam

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie masz wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji. Dobrze byłoby sprawdzić clipem lub innym programem jakie ciśnienie podaje czujnik i porównać je z ciśnieniem odczytanym za pomocą manometru po podłączeniu aparatury do napełniania klimatyzacji.

Poniżej masz tabelkę z zależnością działania wentylatora dużej prędkości od ciśnienia czynnika i prędkości pojazdu.

post-4670-0-64857000-1400781187_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podjadę jeszcze raz w takim razie na Clipa.

W Norauto po podpięciu aparatury twierdzą że wszystko jest OK.ale nie pytałem ile wynosi ciśnienie, nieraz już tam robiłem i zawsze było dobrze.

Tabelkę już gdzieś widziałem , ale nawet po założeniu starego czujnika który teoretycznie na clipie wskazywał za niskie ciśnienie ok. 3 atm wentylator uruchamiał się zaraz na max.

Dzwoniłem do Norauto i ciśnienie uznają za prawidłowe jeśli wysokie mieści się między 10-15 a niskie 2,5...

 

Dodano: 06 cze 2014 - 20:16

Wyjaśniło się wreszcie z wentylatorem, przyczyną jego nadmiernej pracy było zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimatyzacji, wynosiło 20 b. Jak tłumaczyli w serwisie mogło dojść lewe powietrze z maszyny która zasysa czynnik i dobiło za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!