Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Projekt Lusterek składanych elektrycznie - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Co zauważyłem ciekawego kostka lusterka od strony pasażera jest przystosowana do lusterek elektrycznie składanych kostka po stronie kierowcy już nie brakuje tych dwóch pinów

W kostce od lusterka lewego ma prawo brakować 2 pinów bo tam brak czujnika temperatury. To dlatego w prawym lusterku zawsze są 2 piny więcej, nieistotne czy są składane lusterka czy ich brak.

Jeśli masz przystosowane pod składanie to w prawym powinieneś mieć 9 pinów w lewym 7 ewentualnie 10 i 8.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom właśnie a ja w lewym mam 5 pinów w kostce a w prawym 9 pinôw. W prawej kostce są piny 7 i 9 które właśnie odpowiadają za składanie. A w lewym brak tych pinów z tąd moje zaskoczenie bo że w prawym są zawsze dwa piny więcej bo jest czujnik temperatury to wiedziałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie czy ktoś z was wie które piny odpowadają za zasilanie silniczków w lusterkach składanych elektrycznie w tej kostce dużej co łączy drzwi z samochodem chodzi o drzwi pasażera prawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złącze R4, piny 25, 26, przy lusterku piny 7,9. Schemat megane II nr 134 wersja schematu DG/RET05

post-2372-0-65630100-1375391237_thumb.jpg

Po stronie kierowcy te same numerki pinów ale złącze R3

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, proszę o pomoc. Czy przełącznik do poskładania lusterek który jest w download będzie nadawał do schematu składania lusterek gdzie nie było ich fabrycznie montowanych? Jaki jest najprostszy sposób podłączenia odpływu do silników... Czy tak jak w poście powyżej przez kostkę przy drzwiach czy może przez w inny sposób? Dodatkowo pytanie, mam oryginalnie przełącznik bez składania lusterek dodatkowo dokupiłem owy przełącznik z funkcją składania, niestety kostka do przełącznika z funkcją składania nie pasuje :( Czy jest opis jak po przepinać piny czy lepiej odpuścić sobie? Z góry dziękuje za odpowiedź na pytania.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest opis jak poprzepinac piny czy lepiej odpuścić sobie...?

Nie ma takiego opisu, bo nie wiadomo czego jeszcze w instalacji brakuje prócz innego przełącznika i lusterek z napędami.

To trzeba indywidualnie w każdym aucie ustalić co tam za wiązki są wstawione.

Najprościej moim zdaniem zabudować automat do składania lusterek, wcześniej swoje na takie z napędami wymieniając.

Nie potrzeba wówczas zmieniać przełącznika na taki z pozycją składania, bo i tak nie podłączasz tego do UCH i nie on tym steruje. Opcja taka jest dokładnie przeze mnie opisana w którymś z tematów. (poza tym co do downloadu wstawiłem)

Jeśli nie masz o tym pojęcia to sobie odpuść, bo szkody narobisz. Wystarczy że kupiłeś przełącznik z Laguny i już masz śliczne zwarcie . Jest tylko podobny z wierzchu, a wsrodku inaczej łaczy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanie czy ten przełącznik http://www.modushop.pl/697,przelacznik-bistabilny-16-black-white-p16-b-n-12w-.html można go zastosować do szybkiego poskładania lusterek? z góry dziękuje z odp :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa bistabilny oznacza że przełącznik posiada 2 stany, które są utrzymywane po zadziałaniu impulsu, tu naciśnięcie palcem.

Wynika z tego, że taki przełącznik nadaje się do chwilowego poskładania lusterek.

Klikasz i się składają, przełącznik pozostaje w tej wciśniętej pozycji.

Klikasz drugi raz, lusterka się rozkładają i przełącznik też zostaje w pozycji początkowej.

Jedynie cena tego przełącznika jest chora...

Oczywiście mówimy o możliwości zastosowania go z opisanym automatem. Do podrobienia fabrycznego układu sterowanego przez UCH zalecam fabryczny.

Niestety nie określasz kryteriów jakie sobie ustaliłeś.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalerzy mi na znalezieniu przełacznika który by byl w kolorze czarnym z podświetleniem białym i mial za zadanie skladanie i rozkladanie lusterek elektrycznych. dodatkowo umiejscownienie go zgodnie z Twoim schematem. http://megane.com.pl/uploads/imgs/hosting_zdjec_1374448328__przechwytywanie_-_kopia.jpg

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

W mojej Megance (II phII 2006) są manualne lusterka. Chciałbym zamontować elektryczne ale nie wiem czy instalacja w aucie jest już na to przygotowana. Jak wiadomo, w drzwiach brak  odpowiedniej wiązki ale tą można dokupić na aukcjach internetowych, tak samo jak lusterka i sterowanie. 

Czy ktoś się orientuje po czym poznać że w aucie jest już odpowiednia część instalacji, np po ilości przewodów dochodzących do słupka?

U mnie do słupka dochodzi 13 przewodów.

Mowa o aucie z centralnym zamkiem, z elektrycznymi tylko przednimi szybami i bez oświetlenia w drzwiach.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!