Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zniknął symbol tempomatu z deski rozdzielczej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc

Sytuacja wygląda następująco jadę sobie z uchwyconą prędkością na tempomacie 100 km/h, aż tu nagle:

- znika zielony symbol tempomatu z deski rozdzielczej,

- pojawia się komunikat skontroluj regulator prędkości / skontroluj ogranicznik prędkości,

- pojawia się komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa - w kolorze czerwonym

- pojawia się komunikat skontroluj układ wydechowy - w kolorze czerwonym

Auto prowadzę już wciskając pedał gazu. Jadę do diagnostyka, który podłącza do komputera i nie widzi żadnego błędu i nie ma co wyksować.

Zastanawia go dlaczego można odpalić auto bez wciskania sprzęgła oraz po zgaszeniu auta na 1 sekundę mignie symbol zielonego tyempomatu.

Wkłada wykłada kartę i wysyła komunikat z komputera o wykasowania błedów, których nie widzi

Wszystko wraca do normalności pojawia się zielony symbol tempomatu i czerwone komunikaty znikają,. Wyjeżdzą zadowolony ale moje zadowolenie trewa 30 minut :D

Po kilku kilometrach przejechanych na tempomacie ponownie:

- znika zielony symbol tempomatu z deski rozdzielczej,

- pojawia się komunikat skontroluj regulator prędkości / skontroluj ogranicznik prędkości,

- pojawia się komunikat skontroluj układ wtrysku paliwa - w kolorze czerwonym

- pojawia się komunikat skontroluj układ wydechowy - w kolorze czerwonym

i nie wiem co robić pomóżcie co robić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych samochodów tylko clip się nadaje (jak na razie).

Czytając opis sprawdziłbym czujniki nad pedałem sprzęgła i hamulca.

Można je wyjąć i przeczyścić (psiuknąć kontakt sprayem) albo podczas jazdy podciągnąć pedały do siebie i obserwować, czy wtedy błąd się pojawia.

Może to być też inna błahostka, ale wróżę z fusów, nie widząc auta :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym autko zostało podpięte pod kompa ale nie w serwisie, który nie widział żadnego błędu.

Kable z komputera pod maską zostały wypięte i ponownie podłączone.

Jeżdźę na razie i nic się nie pojawia... ciekawe jak długo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

Podłączam się do tematu bo widzę, że podobne objawy wystąpiły jak w mojej Megi. Udało mi się to naprawić, znaczy mechanikowi udało się do naprawić.

Zacznijmy od początku.

Jechałem sobie powoli bo droga była nierówna, miałem włączony tempomat/regulator prędkości ale był nieaktywny bo co chwila przyhamowywałem i nagle wyskoczył mi błąd oraz komunikat na "biało":

-skontroluj regulator prędkości / skontroluj ogranicznik prędkości;

a zaraz po nim na "czerwono/pomarańczowo":

-skontroluj układ wtrysku paliwa;

i zapalił się czerwony/pomarańczowy kluczyk.

Nie mogłem używać tempomatu, zielona ikonka zniknęła. Po wyłączeniu i włączeniu silnika tempomat "ożył". Kontrolki i opis błędów pozostały.

Samochód nie stracił mocy, przyspieszał normalnie, komputer wskazywał normalne spalanie chwilowe itd.

Przejechałem po tym wydarzeniu jakieś 150 km na podwyższonych obrotach 2,5-3 tyś. bo stwierdziłem, że jak coś ma się posypać to od razu.

Wtedy wyskoczył mi kolejny błąd na desce rozdzielczej.

Oczywiście jechałem z włączonym tempomatem.

Najpierw tak jak przy poprzednim błędzie najpierw na biało:

-skontroluj regulator prędkości/skontroluj ogranicznik prędkości;

a następnie na czerwono ikona silnika i komunikat:

-skontroluj układ wydechowy;

Tempomat przestał działać... tak jak poprzednio po ponownym uruchomieniu silnika tempomat "ożył".

Pojechałem podłączyć samochód pod komputer...

Wyskoczył błąd p2002-brak filtra DPF, oraz błąd regulatora prędkości... Brak DPF, zastanawiałem się co to może znaczyć.

Mechanik zawyrokował, że wkład mógł już się "skończyć", czyli zapchał się już ceramicznymi (a nie węglowymi cząsteczkami), których już się nie wypali a jedynie można je "wymyć". Najpierw jednak stwierdził, że podniesie auto i zbada przewody w koło DPF...

Oczywiście po podniesieniu auta okazało się, że przewód gumowy był pęknięty i czujnik przekazywał złe odczyty do komputera. Ten gumowy przewód został wymieniony (około 15-20 cm grubościennego, gumowego przewodu), błędy zostały wykasowane i wszystko działa!!

Pozdrawiam wszystkich i powodzenia.

 

PS. Dodam, że silnik jak i układ wtryskowy jest w 100% sprawny. Filtra cząstek stałych również nie trzeba było myć/wymieniać. Winna całemu zajściu była nieszczelność w przewodzie gumowym. PZDR

Edytowane przez AndrzejM82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!