Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP/ASR Horse service


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jechałem własnie do pracy i wyskoczył mi serwis i stop. Napis jak temacie. Siedze teraz w robocie i nie wiem czy moge podjechac do mechanika (5 km) czy wzywać lawete? Miał ktoś kiedyś podobny problem? Jak go rozwiązaliście ? :/ Pozdrawiam

 

 

edit:

Przejechałem właśnie jakieś 100 metrów bo musiałem przeparkować auto i tym razem ten sam błąd jednak już bez stopu a po chwili zniknęło wszystko

Edytowane przez Carleone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim błędem możesz nawet jeździć ale wówczas zazwyczaj nie będzie też ABS.hamować będzie jak każde auto bez ABS czyli na max z zablokowaniem kół. Oczywiście brak będzie też ASR i ESP. Przyczyna to problemy z którymś z czujników przy kołach, czasami zabrudzona wtyczka czasami przycięty albo przetarty kabel od czujnika. By nie kombinować który świruje najlepiej od razu pojechać na CLIP-a by odczytać który to czujnik. Czasami też złącze przy pompie ABS nie kontaktuje jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może głupie pytanie zadam ale czy może na to miec jakikolwiek wpływ założenie większych kół? Założyłem 18stki, wczesniej mialem 15stki i od tego czasu raz zablokowały mi się koła no i męczyłem się 2h żeby to odblokowac, teraz to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wymieniałeś wszystkie na takie same to elektronika nie powinna tego wyczuć i sygnalizować. Problem może być jak zmieniałeś tylko na jednej osi na większe. Ale to ESP będzie się włączał bez potrzeby.

Wyjaśnij co znaczy

raz zablokowały mi się koła no i męczyłem się 2h żeby to odblokowac

Jest to nienaturalne i trudno mi sobie wyobrazić gdzie to zablokowanie. W sceniolu II może taki numer wywinąć elektryczny hamulec postojowy ale w meganie jest przecież tradycyjny obsługiwany ręcznie.. <zolta>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle napisałem, nie zablokowaly się koła a kierownica.

 

Zostawiłem auto na światłach no i padł akumulator, przyjechał kumpel, podłączylismy kable i ładujemy, probuje odpalic ale wyskakuje komunikat ''direction non debloquee'' czy coś w tym stylu. Przyjechał znajomy mechanik, podłączyć probował kompa ale nie było zapłonu. Męczyliśmy się z tym właśnie 2 godziny. Zadzwoniłem w końcu do kuzyna który przyjechał lawetą i podczas wciągania auta wyciągarką zacząłem ruszać kierownicą na boki, pusciła, zaświeciły sie chyba wszystkie kontrolki, odpaliłem i pojechalem do domu. Potem przeczytalem żeby nie zostawiać auta na skreconych kołach itp itd ale w sumie do dziś nie wiem co się stało <zolta> Dodam że wczesniej ciagle probowalem ruszac kierownica na boki podczas wlaczania ''start'' jednak dopiero gdy auto bylo wciagane na lawete blokada puscila.

 

edit: Koła oczywiście wszystkie wymieniłem na te same.

Edytowane przez Carleone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniejszy problem z zablokowaną kolumną kierownicy nie ma nic wspólnego z komunikatami o ASR/ESP

Nadal obstawiam że to wina któregoś z czujników, wtyczki przy pompie ABS, lub czujnika obrotu wokół osi pojazdu.

A co do blokady, jeśli jeszcze działa to polecam zastanowić się nad jej delikatnym przerobieniem, że w razie kolejnego zablokowania będzie możliwość samemu ją ręcznie odblokować i odkręcić od kolumny. Nie naprawi to przypadłości jaka spotyka blokady z tych roczników ale masz większe szanse na odpalenie silnika i poradzisz sobie sam w kilkanaście minut przy pomocy torxów i gwoździa.

Wstępny opis takiej przeróbki z ważnymi uwagami w moim temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy ten błąd może mieć jakieś powiązanie z wyłączeniem się wspomagania kierownicy? Dziś ponownie wyskoczył mi serwis, napis ASR/ESP Horse service po czym prawie wyleciałem z zakrętu bo praktycznie nie mogłem skręcić kierownicą. Strach jeździć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!