Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M2 CC- Czujnik otwarcia bagażnika-gdzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Ze schematu widać wyraźnie , że po otwarciu bagażnika ,stała masa idzie przez zamek pin 4 (stała masa) łączy się z pin 3 ,dalej przez R244 pin 8 do R2 pin 19 i dopiero do UCH.Nie wiem czym sprawdzasz ,że widzisz masę od strony UCH.Jeżeli na pinie 8 w R244 od strony bagażnika po otwarciu nie ma masy to znaczy ,że jest przerwany przewód. Nie umiem cytować ,ale przeczytaj swoją wypowiedz w 3 wierszu piszesz że po zamknięciu bagażnika styki 3 i 4 się łączą .A poniżej schematu piszesz że po zamknięciu bagażnika piny 3 i 4 się nie łączą.Musisz to sprecyzować ,co w końcu jest prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel poprawilem powyżej.

Sprawdzalem miernikiem:

1)Rozpiąłem wtyczke R244, i sprawdzilem:

-na kablu 8 idącym od UCH jest masa

2)Rozpiąłem R2, i sprawidzilem

-na kablu 19 idącym od UCH jest masa

Sprawdzalem nie przejscie do masy-bo to ryzykowne. Tylko podłaczałem drugą strone do +12 i sprawdzałem napięcie. Za każdym razem pokazywało mi się +12. Czyli masa na tym kablu jest.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzasz to miernikiem to będzie ci pokazywać.Sprawdź to żarówką minimum 5watt.Po drugie połącz innym przewodem pin 3 R1322 z pinem 8 R 244 (ten przerwany).I sprawdź czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Tommi... Przedewszystkim kilka rzeczy. We wtyczce R2 nigdzie nie powinno być masy na stałe. W tej wtyczce nie ma kabla masowego. Po drugie, nie ma takiej opcji, żeby na kablu nie było nic :mrgreen: Z UCH w żadnym wypadku chyba nie wychodzi masa. Masa jest podawana na UCH jako sygnał sterujący. Wyjściaz UCH to wartości rzędu 0,1V albo 10V albo takie pomiędzy (gdzieś widziałem 7V). Zawsze jest jakiś potencjał na kablu chyba, że ten kabel jest z dugiej strony połączony z masą (przez przełącznik w zamku np.). Wtedy jest na nim "zero". Nie ma natomiast opcji kiedy na kablu nie ma "NIC".

Co prawda są w UCH przekaźniki ale z tego co kojarzę nie odpowiadają one za sygnały wyjściowe a jeśli już to napewno nie za Twój zamek. To tak dla jasności. Żeby było łatwiej "na zaś".

Druga sprawa to Twoje podpinanie +12V na chybił trafił może być zabujcze. Masz kociął w kablach a podajesz mocne +12V bez biezpiecznika. Jeśli przejdzie bokiem to UCH na śmieci. UCH jest sterowane masą!!

Wyjścia microprocesorów są podciągnięte do plusa a podawanie sygnałów na nie odbywa sę poprzez ściąganie do masy. Skoro tak sobie artysta inżynier wymyślił to trzeba się tego trzymać. Tak będzie bezpieczniej!!

A najbezpieczniej to wierzyć temu co pokazuje miernik!! Po to on jest i po to pokazuje, żeby mu uwierzyć. Inaczej po co miernik??

Trzecia sprawa - tak jak pisałem na samym początku masz uszkodzoną wiązkę idącą pomiędzy klapą a samochodem. Znalazłeś wiązkę, wiesz który kabel to czego jeszcze szukać?

Teraz tylko trzeba rozbebeszyć wiązkę i znaleźć gdzie jest przerwana. Stawiam na to, że gdzieś w okolicach "krzywek" od zawiasów bagażnika - tam gdzie się najbardziej zginają kable.

Jeszcze teraz doczytałem ...

Sprawdzalem nie przejscie do masy-bo to ryzykowne. Tylko podłaczałem drugą strone do +12 i sprawdzałem napięcie. Za każdym razem pokazywało mi się +12. Czyli masa na tym kablu jest.

Nic nie sprawdziłeś. Jeżeli z drugiej strony jest 0.1V (a bardzo prawdopodobne, że tak jest) bądź 1V to przy twoim połączniu otrzymujesz wartości rzędu 12V!! Jeśli podepniesz tam teraz żaróweczkę

minimum 5watt

obciążysz UCH prądowo. Szanse na to, że microprocesor tego nie wytrzyma są większe niż na to, że wytrzyma.

Dałem Ci wyżej gotowca jak sprawdzić wiązkę. Sprawdzasz czy jest przejście pomiędzy oba końcami (omomierzem) i to samo robisz między jej końcami i dowolną masą. Z tych pomiarów wyszło Ci, że masz przerwany kabel. JEśli jest przerwany to inne badania tego nie naprawią. Trzeba go połączyć.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wtyczce R2 nigdzie nie powinno być masy na stałe.

To wiem-ale sprawdzając miernikiem jest.

Po drugie, nie ma takiej opcji, żeby na kablu nie było nic :mrgreen: Z UCH w żadnym wypadku chyba nie wychodzi masa.

Ale tak jest-skoro kabel jest przerwany to nie ma nic. Skoro sprawdzilem miernikiem ze idzie od strony UCH masa no to idzie...

Masa jest podawana na UCH jako sygnał sterujący.

To wiem

Wyjściaz UCH to wartości rzędu 0,1V albo 10V albo takie pomiędzy (gdzieś widziałem 7V). Zawsze jest jakiś potencjał na kablu chyba, że ten kabel jest z dugiej strony połączony z masą (przez przełącznik w zamku np.). Wtedy jest na nim "zero".

co to znaczy "zero"?

Nie ma natomiast opcji kiedy na kablu nie ma "NIC".

Jeżeli kabel jest przerwany to nie ma "NIC".

Druga sprawa to Twoje podpinanie +12V na chybił trafił może być zabujcze. Masz kociął w kablach a podajesz mocne +12V bez biezpiecznika. Jeśli przejdzie bokiem to UCH na śmieci. UCH jest sterowane masą!!

A gdzie ja napisałem że podałem +12v? Nie jestem samobójcą...

Wyjścia microprocesorów są podciągnięte do plusa a podawanie sygnałów na nie odbywa sę poprzez ściąganie do masy. Skoro tak sobie artysta inżynier wymyślił to trzeba się tego trzymać. Tak będzie bezpieczniej!!

Tego się domyśliłem

Trzecia sprawa - tak jak pisałem na samym początku masz uszkodzoną wiązkę idącą pomiędzy klapą a samochodem. Znalazłeś wiązkę, wiesz który kabel to czego jeszcze szukać?

Zmylił mnie fakt iż po rozpięciu wiązki R244 masa pojawia się od strony UCH. Co wskazywało by na zmasowanie tego kabla od strony UCH. Jednak po wczorajszej wiadomości od NEL o żarówce dało mi do myślenia. Że być moze pojawia się tam masa ale jest ona o bardzo małym natężeniu. Wiem że tak to wygląda czasami w nowocześniejszych instalacjach. Stąd pomysł NEL aby użyć żarówki do testu.

Teraz tylko trzeba rozbebeszyć wiązkę i znaleźć gdzie jest przerwana. Stawiam na to, że gdzieś w okolicach "krzywek" od zawiasów bagażnika - tam gdzie się najbardziej zginają kable.

W obecnych warunkach to nie takie proste ale faktycznie musze to sprawdzić. Zrobie tak jak napisał NEL czyli puszcze kabel od zamka PIN3 do wiązki R244 PIN8, tam gdzie znalazłem przerwe i zobacze co mi CLIP pokaże.

Nic nie sprawdziłeś. Jeżeli z drugiej strony jest 0.1V (a bardzo prawdopodobne, że tak jest) bądź 1V to przy twoim połączniu otrzymujesz wartości rzędu 12V!!

Sprawdze czy jest tam jakas wartość plusowa na tym kablu od strony UCH na którym wyszła mi masa.

Jeśli podepniesz tam teraz żaróweczkę obciążysz UCH prądowo. Szanse na to, że microprocesor tego nie wytrzyma są większe niż na to, że wytrzyma.

Sam nie jestem zwolennikiem sprawdzania żaróweczką, dlatego zawsze sprawdzam miernikiem.

Dałem Ci wyżej gotowca jak sprawdzić wiązkę. Sprawdzasz czy jest przejście pomiędzy oba końcami (omomierzem) i to samo robisz między jej końcami i dowolną masą. Z tych pomiarów wyszło Ci, że masz przerwany kabel. JEśli jest przerwany to inne badania tego nie naprawią. Trzeba go połączyć.

No tak to juz sprawdzilem i wiem.

Moja teoria po wczorajszym była taka. "Chyba komuś popsuła się wiązka w tylnej klapie, a że nie był w stanie tego znależć/naprawić to przyłaczył mase na stałe po to aby mógł otwierać dach-albo zrobił to dla niego jakiś super elektryk"

Ale teraz zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Skoro oboje z Nelem twierdzicie że prawdopodobnie na tym kablu od strony UCH nie pojawia się masa tylko jakiś sygnał o niskim natężeniu, to dlaczego auto twierdzi że bagażnik jest zamknięty? Przeciez dopiero podanie masy na ten kabel przy zamknieciu zamka powinno umozliwic otwieranie dachu i powinno sygnalizowac zamkniecie klapy.... To mi nie pasuje do wszystkich powyższych teorii jednak zrobie jeszcze dzisiaj wieczorem kilka testów o których pisałem wyżej.

PS.I prosze czytać uważniej moje wypowiedzi...bo robi się ze mnie tutaj kompletnego laika elektryki przez nieuważne czytanie.(jakieś przyłączanie +12v, itd... rzeczy których nie robiłem)

Tak czy inaczej dzięki za rady-dały mi do myślenia i znowu jest kilka pomysłów.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS.I prosze czytać uważniej moje wypowiedzi...bo robi się ze mnie tutaj kompletnego laika elektryki przez nieuważne czytanie.(jakieś przyłączanie +12v, itd... rzeczy których nie robiłem)

Sprawdzalem nie przejscie do masy-bo to ryzykowne. Tylko podłaczałem drugą strone do +12 i sprawdzałem napięcie. Za każdym razem pokazywało mi się +12. Czyli masa na tym kablu jest.

Podłącz sobie jeszcze żaróweczkę i będziesz szukał UCH :)

Z tego wszystkiego wynika mi ze masa tam gdzie powinna sie pojawić-czyli na pinie 19 (R2) po otwarciu klapy jest tam cały czas...

Sam zamek sprawdzilm i po zamknieciu bagaznika otwiera się obwód na pinach 3 i 4 we wtyczce przy zamku klapy-tzn nie ma przejscia.

nie ma przejścia nie ma masy, nie ma sygnału.

Chyba, że jest na odwrót niż napisałeś to wtedy problem może być większy.

 

Byłem otworzyć bagażnik. Mogę się założyć że kable masz połamane w lewym "przednim" rogu klapy. Odwinąć izolację i będzie wszystko wiadomo. To można nawet pod sklepam zrobić. Naprawić za pomocą koszulek termokurczliwych. Instrukcja każe lutować ale jeśli nie ma jak to bardzo dobrze skręcić kabel i założyć obficie termokurczliwą koszulkę. Powinno starczyć na lata.

 

I jeszcze jedno. Sory jeśli tak odbierasz moje posty, ale wyraźnie masz tendencję to szukania skomplikowanych problemów. To nie krytyka tylko taka moja obserwacja :mrgreen: Może mylna.

Tak czy inaczej - skoro znalazłeś przerwany przewód w bagażniku a drążysz dalej rozbierając UCH to najwyraźniej nie całkiem kumasz jak to działa. Mój post miał Ci tylko uświadomić jak to działa. Nic więcej. Nie było w tym ani krytyki ani oceny. Suche fakty.

W tym aucie jest naprawdę prosta instalacja. Jest trochę CAN ale niewiele. Reszta to uProcesory sterowane masą. Trochę niezależnych sygnałów cyfrowych (między innymi szyby). Jedno co trzeba zrobić podczas napraw to ich nie zepsuć.

Oczywiście możesz rozbierać swoje auto ile chcesz ale skoro już rozmawiamy o Twoim problemie to fajnie by było mówić o nim wszystko a nie wpędzać Cię w kolejne ryzykowne testy i kolejne godziny szukania tego co już znalazłeś.

Zresztą i tak pewnie inni to czytają - dobrze więc, żeby wiedza była pełna.

 

Również nie mam zamiaru przyklasnąć na żaróweczkę czy podawanie plusa gdzie popadnie. Niestety to forum czytają domorośli mechanicy którzy później będą tak robić i psuć auta klientom (userom). Później tylko UCH są do naprawy bądź wymiany. No po co to komu?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również nie mam zamiaru przyklasnąć na żaróweczkę czy podawanie plusa gdzie popadnie.

Powtarzam że nie podawałem nigdzie plusa. Sprawdzałem masę przez podanie na miernik z jednej strony plusa..... Tak jak sie to normalnie robi. Faktycznie mam czasem tendencje do tego ze przekombinuje. No cóż-doświadczenia mi zapewne troche brak...

 

Tak czy inaczej dzieki za pomoc-sprawdze wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem masę przez podanie na miernik z jednej strony plusa..... Tak jak sie to normalnie robi.

No tak, zupełnie inaczej to odebrałem. Ale w ten sposób można jedynie sprawdzić czy jest masa na kablu na którym wiemy że powinna być - na kablu masowym i tyle. Tą metodą nie dowiemy się co na kablu jest tak naprawdę. Ale nic tam. Napisz co i jak.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej wypowiedzi wkradł się błąd,nie zauważyłem ze nie wklepało mi 1 - miało byc 1,5W ,a dokładniej to 1,3W czyli żaróweczka od kontrolek.

Tommi o ile się nie mylę to masz dostęp do Clipa.Jeżeli tak to - Otwierasz w Clipie "UCH" ,wchodzisz w "Diagnostyka" , następnie "Odczyt stanów i parametrów" ,zakładka "Dostęp".I tam ładnie widać które czujniki są w jakim stanie.Znajdz na liscie "klapa bagażnika" i odczytaj w jakim stanie jest czujnik otwarcia bagażnika (zamkniety czy otwarty) .Jeżeli przy otwartej klapie bagażnika, wyświetla się stan "zamkniety" - to znaczy że UCH nie widzi czujnika z powodu przerwanego przewodu.

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, tak właśnie zrobiłem i o tym pisze od dwóch stron.... Własnie w tym miejscu w clipie sprawdzam i bez znaczenia co robie mam info ze bagażnik "zamkniety". I tak jak piszesz-tak samo podejrzewam. W związku z tym zaczął wczoraj sprawdzać skąd ta masa idzie i doszedlem aż do R2 pod fotelem kierowcy gdzie ustaliłem że masa idzie od strony UHC...

Ale po tym co napisaliście powyżej doszedlem do wniosku że może to jest jakaś spoczynkowa masa o bardzo niskim natężeniu i byc moze to jest normalna ze idzie ona od UHC. A dopiero w przypadku podania masy w to miejsce o większym potencjale komputer rozumie że bagażnik został otwarty/zamkniety.

Tak czy inaczej nie pasuje mi tu jedna rzecz. Skoro kabel jest przerwany to auto powinno twierdzic ze bagażnik jest cały czas otwarty. A on odwrotnie twierdzi ze caly czas jest zamkniety. Z trzeciej strony wątpie aby ktoś przy UHC grzebał i podłaczał tam mase na stałe. Taką rzecz prościej zrobić w bagażniku a nie przy UHC.

Tak czy inaczej postaram sie dzisiaj przeprowadzic kolejne testy i sie odezwe.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie jeszcze raz co napisałeś w poście 30."przy otwartym bagażniku łączą się piny 3 i 4 " czyli masa z pin 4 łączy się z pin 3 który jest przewodem informacyjnym dla UCH ,że został otwarty bagażnik.Jeżeli bagażnik jest zamknięty to piny 3 i 4 są rozwarte (brak masy na przewodzie informującym o otwarciu bagażnika). Jeżeli u ciebie jest przerwany przewód informacyjny z(pin 3) to UCH cały czas dostaje informacje że bagażnik jest zamknięty (brak masy na pin 3).

 

Jeżeli chodzi o twój drugi problem z zamknięciem karty w bagażniku .To nie jest to problem z brakiem informacji o otwartym bagażniku , tylko z anteną wewnętrzną w tylnej części .Antena ta jest przymocowana do podłogi bagażnika za tylnymi siedzeniami.Jeżeli ona nie wykrywa karty w samochodzie to pozwala na zamknięcie centralnego.

post-3001-0-06024400-1378143184_thumb.jpg

post-3001-0-37151800-1378143194_thumb.jpg

post-3001-0-84074400-1378143206_thumb.jpg

Edytowane przez Nel
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Nel za info. Problem rozwiązany :mrgreen:

Zrobiłem prosty test od którego trzeba była zacząć-na pin 8 R244 podałem masę i stała się jasność (zapaliła się lampka) Wtedy już jasne było że bezpośrednią przyczyna jest przerwany kabel. Cóż można powiedzieć- subtrati miał racje. Przewody przełamane przy lewym zawiasie. Po zdjęciu izolacji przełamane 5 przewodów z czego trzy już sie rozerwały. Zapewne dwa pozostałe R244 pin 3 i 4 to przewody od jednej z lampek oswietlenia tablicy która jakis czas temu przestała mi dzialac (wtedy zrobilem mostek na szybko).

Co do kwestii zamknietej karty w bagażniku. Nel nie ma CC to może nie wiedzieć. Zasada otwierania bagażnika w CC jest taka. Podchodze z kartą do auta i otwieram bagażnik (bagażnik sie odryglowuje i swiatla migają). Niestety moje auto o tym że bagażnik został otwarty nie wiedziało. W związku z tym po 20 sekundach auto rygluje spowrotem zamek klapy. Na tym kończy się sprawa kiedy wkładam plecak z kartą do bagażnika. Po naprawie bagażnika dzisiaj od razu zrobiłem test. Wrzuciłem karte do bagażnika i go zamknąłem. Oczywiscie tym razem auto juz wiedzialo ze otworzylem klape bagażnika i nie została ona zaryglowana ponownie. W zwiazku z tym moglem wyjac karte czyli otworzyc bagaznik ponownie.

 

Niestety w moich analizach zaszedlem za daleko, nie sprawdzilem prostej rzeczy. Tak czy inaczej pomoc kolegi Subtrati i Nel nieoceniona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!