Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaz do Megane 1.6 16 v


samfisher74

Rekomendowane odpowiedzi

Dopytam o to strojenie w poniedziałek. Podpowiedzcie co/jak można stroic w trasie bo nie chce wprost ich pytać tylko lekko za język pociągnąć.

Spotkałem się też z opiniami że emulator paliwa raz działa raz nie, że musi być dużo paliwa min 1/2 baku więc lepiej nie zakładać. Prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podepnę się pod temat.

 

Również szukam dobrego specjalisty z okolic Szczecina. Czy ktoś w Was zakładał gaz w Szczecienie lub okolicach? kogo polecacie.

Co radzicie szukać czegoś innego niż BRC seq 24? Opini miliony! Wiadomo wszystko zależy od dobrego założenia i zestrojenia dlatego najpierw znajdę fachmajstra później zajmę się doborem instalacji :mrgreen:

 

Pozdrawaiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam lekko wątpić w tych fachowców choć u kumpla w sceniku II 1.6 16V założyli i nie narzeka. Wiercą bez ściągania i niby nic nie wpadnie bo jakiś patent mają ale niechcą mówić jaki :mrgreen:. W miejscach fabrycznych nie wiercą bo grubiej tam jest i dodatkowo dużo aluminium do wiercenia jest więc wiercą gdzie indziej ale blisko. Strojenie to jakiś standart robią, chyba tylko mapy w trasie, nie umiał wytlumaczyć. Pytam o AFR to nie wiedział o co mi chodzi, myślał że chodzi o jakąś nowość co to jakąś sondę gdzieś się wkręca ale to niby jeszcze nie weszło. Co ciekawe węże parkera używają. Zastanawiam się też czy nie popadamy w skrajności z tym strojeniem. Jak często musiałbym AFR powtarzać, co rok, dwa?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kolega z pracy pytał czy mogę mu zerknąć do auta bo długo mu się przełącza, okazało się że totalnie nic nie zmienione tak jak są domyślne nastawy w programie tak poszło i auto jeździ, nawet suwak dokładnie tak jak instrukcji programu. Kolega założył instalacje pytam go szarpie Ci przy przejściu jak auto zimne On - no co Ty wszystko jest ok, wsiadłem i co się okazało wielka dupa, szarpie myślał że to tak powinno być bo silnik zimny.

Zastanawiam się też czy nie popadamy w skrajności z tym strojeniem.

tacy klienci są najlepsi no przecież pali 10l/100 czyli jest taniej niż 8PB/100 warunek jest spełniony, napisane było wcześniej że to auto pojedzie na wszystkim byle jak założone możesz założyć u Pana Kazia w stodole i też będzie jeździło, przyjedź do radomsko założą Ci instalacje za 2200zł będzie bez skrajności w strojeniu itp. bo go nie będzie aaa i podstawa ustawienie temp przełączania na 30st.

Z Piotrkowa do Częstochowy dzielnica Dźbów(Moto A/S 3,5 auta robionego u nich i jest ok) oraz do Bełchatowa (Ciepłowski ponoć robi ok nie widziałem)

 

Wiercą bez ściągania i niby nic nie wpadnie bo jakiś patent mają ale nie chcą mówić jaki :mrgreen:. W miejscach fabrycznych nie wiercą bo grubiej tam jest i dodatkowo dużo aluminium do wiercenia jest więc wiercą gdzie indziej ale blisko.

No to masz zdjęcie jak będzie wyglądało wiercenie a druga sprawa nie wiercą tam bo niby jak wiertarka tam wejdzie??

 

Dodano: 03 wrz 2013 - 14:37

Witam.

Podepnę się pod temat.

 

Również szukam dobrego specjalisty z okolic Szczecina. Czy ktoś w Was zakładał gaz w Szczecienie lub okolicach? kogo polecacie.

Co radzicie szukać czegoś innego niż BRC seq 24? Opini miliony! Wiadomo wszystko zależy od dobrego założenia i zestrojenia dlatego najpierw znajdę fachmajstra później zajmę się doborem instalacji :)

 

Pozdrawaiam

 

A ile za to BRC seq 24 musisz wydać? W tym poście masz co założyć żeby było w dobrej cenie i dobrze się sprawowało.

post-32360-0-98372400-1378210885_thumb.jpg

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adbaca chyba nie do końca mnie zrozumiałeś. Mówiąc o skrajnościach miałem na myśli tylko AFR. W moim mieście chyba nigdzie tego nie robią większość raczej jeździ bez tego i głowice się trzymają. Jeśli mam za to płacić co rok, to przy przebiegu do 15kkm czy na pewno jest sens? W Bolęcinie za instalację zapłacę 600 więcej z terminem pod koniec listopada i mam tam 200km czyli w sumie duża różnica, prawie 30%. Czy na pewno warto? O 200pln to bym się nie zastanawiał?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam lekko wątpić w tych fachowców choć u kumpla w sceniku II 1.6 16V założyli i nie narzeka. Wiercą bez ściągania i niby nic nie wpadnie bo jakiś patent mają ale niechcą mówić jaki ;). W miejscach fabrycznych nie wiercą bo grubiej tam jest i dodatkowo dużo aluminium do wiercenia jest więc wiercą gdzie indziej ale blisko. Strojenie to jakiś standart robią, chyba tylko mapy w trasie, nie umiał wytlumaczyć. Pytam o AFR to nie wiedział o co mi chodzi, myślał że chodzi o jakąś nowość co to jakąś sondę gdzieś się wkręca ale to niby jeszcze nie weszło. Co ciekawe węże parkera używają. Zastanawiam się też czy nie popadamy w skrajności z tym strojeniem. Jak często musiałbym AFR powtarzać, co rok, dwa?

Aleś Pan fachowców znalazł :). Wiercenie bez ściągania = odrzucenie montażu u nich- nie ma patentu na opiłki poza zdjęciem kolektora.

 

Strojenie, 4 generacji instalacji, (czy to zwykłe czy z afr) wykonuje się raz! Do momentu aż nie padnie lambda w aucie lub wtryskiwacze gazowe dokonają żywota (+ kilka innych przypadków, ale NIE po wymianie filtrów. Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to się grubo myli.

 

95% aut jeżdżących na gazie i nie strojonych na afr jest kosmicznie zalanych, dlatego głowica nie umiera.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kaag kolega zakładał gdzieś w Piotrkowie instalacje, stag, wtrysk ac, reduktor alaska, faro - w programie ustawienia domyślne zapłacił 2100. Mogę Ci się dowiedzieć ale czy kolektor był ściągany, nie wiem a on wcale pewnie nie ma pojęcia że trzeba ściągnąć, tyle że ma teraz jakieś jazdy w stylu że nie wkręca się na obroty auto ani na Pb ani na LPG Ogólnie możesz zrobić taki motyw że założy Ci ktoś a Ty pojedziesz sobie np. do Marka a on Ci wystroi instalacje ale nie wiem czy coś takiego jest możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logiczne jest że zdejmując kolektor nawierty zrobimy dokładniej itd. Przeglądam instrukcje montażu różnych producentów np. AC nie wspomina nawet o demontażu, Elpigaz zaleca demontaż w przypadku nie których samochodów, BRC nic nie mówi o konieczności demontarzu a wręcz są zdjęcia w instrukcji jak wiercą bez sciągania i piszą aby "moczyć" wiertło w smarze aby opiłki się przyklejały.

 

Dodano: 04 wrz 2013 - 10:30

Pytałem ich raz jeszcze czy zrobią z demontażem kolektora, ale upierają się że wywiercą bez sciągania i bliżej głowicy niż są te miejsca fabryczne. Ostatecznie sami zrezygnowali z montażu (zaliczkę oddali) bo jestem wymagający :) i potem będą problemy tzn. pewnie chodzi o to że bym ciągle im coś marudził i chciał poprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Wam rejestrację na forum LPG i tam dopytajcie, kto, gdzie, co i jak montuje w waszych okolicach. Osobiście korzystam z porad oraz serwisów polecanych na forum.

żałuję, że przed montazem instalacji LPG nikt mi nie poradził, żeby znaleźć porządnych monterów. Odczuwam skutki pseudo montażu teraz...gdzie

cena wcale nie byla niska, bez oszczędności. Faktycznie megany dobrze śmigają, nawet na nie lub i źle wystrojonej instalacji... Podkreslam i podzielam opinie

przedmówców- montaż jest rzaczą najważniejszą, zwłaszcza elektryki oraz doboru węży, żeby nie było cięcia i sztukowania z "węża ogrodowego"...

przy demontażu kolektora trzeba przypilnować, żeby uszczelek kolektora nie pociągneli silikonem, tylko wymienili uszczelki na nowe - grwarantowane rozszczelnienie

dolotu przy takich działaniach... przerobiłam to, niestety. potem fachowcy ręce umywają po skasowaniu kasiory, że nie wiedzą, o co chodzi...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Przeczytaj proszę kilka tematów tutaj, ponieważ na chwilę obecną nic nie przeczytałeś, nawet tematu do którego się podpiąłeś. sylwekdm udzielił dobrej wypowiedzi, podał pomocne linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie ma problemu z powodu plastikowej podłogi przy tak dużych/ciężkich butlach? Robił ktoś wzmocnienia czy nie ma sensu?

 

Odkopię kotleta. Będę zakładał gaz do swojej i pierwsza rzecz o jakiej gazownik właśnie wspomniał to że musi być taki właśnie jakiś specjalny kosz na butlę. Dużo osób ma coś takiego zainstalowanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!