Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna wymiana chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli tak uważasz to ściągnij sobie odpowiedni schemat zgodny z datą produkcji Twojego auta i porównaj.

Być może, że jest inaczej. Niestety nie podałeś roku produkcji auta, a schematy mogą się różnic w niektórych elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta druga kostka dwupinowa ma być podłączona do tej jak nazwałeś "sprężynki" .To jest właśnie opornik I biegu wentylatora.Mogłeś go uszkodzić przy pracach związanych z wymianą chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączy się.

Są dwa biegi wentylatora.

I-szy który włącza się w przypadku uruchomienia klimatyzacji w samochodzie. Wentylator się kręci, po to aby wspomóc chłodzenie silnika i jednocześnie skompensować ciepło powstające na skraplaczu układu klimatyzacji. Wentylator wymusza dodatkowy przepływ powietrza.

II-gi, który włącza się w w przypadku podniesienia temp. silnika (płynu chłodzącego), aby przez wymuszenie przepływu powietrza schłodzić chłodnice płynu chodzącego silnika. W określonych warunkach włącza się 10-15 sek. po zatrzymaniu samochodu.

Obie prędkości sterowane są przez ECU. Oba układy są ze sobą połączone (elektrycznie) ale działają jakby równolegle.

Na początek zaczął bym od sprawdzenia instalacji I-go biegu. Przypuszczam, że coś w tym układzie nie kontaktuje lub czegoś nie ma.

Jeszcze raz polecam ściągnięcie schematów (odpowiednich do Twojego modelu rocznikowego) i sprawdzenie instalacji. Możliwe, że zwalony jest przekaźnik lub bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik mam na pewno dobry. Muszę sprawdzic te przekaźniki. jak to zrobić żeby mieć pewność?

 

Edit:

<trzeba podać na przekaźnik 12V na cewkę i wtedy styki albo się zewrą albo rozewrą, takie kliknięcie, jak podaje się napięcie słychac>

ten sposób będzie pewny?

Edytowane przez GBoss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko już działa! Wziąłem Megane w trase i zagrzałem ja troche, później pod domem dobiłem do temp wyższej niż 90, odkręciłem korek od zbiorniczka, powietrze buchnęło i wiatrak się załączył. Mimo wszystko chyba był jeszcze zapowietrzony. Dzięki za wszystkie rady i pozdrawiam! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czy wymieniając chłodnicę wody ingeruje się jakoś w układ klimatyzacji? Chcę wymienić chłodnicę i w warsztacie oznajmili, że nie da się

uniknąć rozszczelnienia układu klimatyzacji(trzeba demontować drugą chłodnicę)? Zrezygnowałam z usług, bo miałam wrażenie(tak na czuja), że mnie naciągnąć chcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica klimatyzacji jest przykręcona do chłodnicy płynu chłodzenia silnika, wiec całkiem możliwe, że trzeba je wyjąć razem, czyli trzeba rozszczelnić układ klimatyzacji.

thumb_hosting_zdjec_1391709798__chlodnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!