Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Samodzielna wymiana chłodnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Obie chłodnice są razem skręcone,i tyle tylko te dwa układy mają ze sobą wspólnego.Rozkręć je,spuść płyn chłodniczy,porozpinaj węże,jest miejsce do manipulowania,chłodnicę klimy można trochę przesunąć,jest na przewodach metalowo gumowych,nic trudnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu można wymienić chłodnice bez rozszczelnienia układu klimy. Wymiana czasochłonna bo trzeba się trochę namęczyć. Najtrudniej jest zacisnąć opaskę na wężu na dole oraz przecisnąć chłodnicę wody między chłodnicą klimy a osuszaczem bo ciasno jest - ale do zrobienia ;) sam wymieniałem pod garażem to wiem :D w między czasie zdążyłem wypić 3 piwka hehe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

w zasadzie nie widzę odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wymienić chłodnicę na nową (jak w temacie). W sam naprawiam jest tylko o odpowietrzaniu itp (str 51) a nie ma nic na temat jak zabrać się do wymiany. Mnie również dopadł pech w postaci cieknącej chłodnicy. Przejrzałem już wiele postów i w zasadzie nigdzie sensownych podpowiedzi nie znalazłem. Czy jest możliwość aby któryś z kolegów w miarę czytelny sposób opisał tą czynność? Z góry serdeczne dzięki! Dodam tylko że mam Megane 1,4 16V z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej stanąć na pochyłym,aby przód auta był niżej.Od strony zderzaka są 4 wkręty[góra-dół],odkręcasz je,rozsuwasz obie chłodnice,odkręcasz osuszacz klimy od karoserii,[łatwiej będzie manewrować],rozłączasz wiatrak z kostki,odkręcasz go,i,wyjmujesz.Luzujesz dolny wąż,spuszczasz płyn,zdejmujesz końcówki węży,wyjmujesz chłodnicę-montaż odwrotnie.Lejesz nowy płyn do znaku na zbiorniczku,zapalasz silnik,niech trochę pochodzi-sam się odpowietrzy,znowu trochę dolewasz,pochodzi,znowu dolejesz.Układ klimy jest naprzewodach metalowo-gumowych,można go przesuwać,nic się nie rozszczelni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą chłodnicą nie ma problemu. I nie należy dać sie wkopać i skasować za rozszczelniony układ klimy, nabijanie itp. Z odpowietrzeniem natomiast nie jest tak łatwo. Należy samochód podnieść

lewą stroną, jak najwyżej. Poduszka powietrzna w chłodnicy i odlatujące bąbelki powodują złą pracę termostatu. Podniesienie auta od razu rozwiązuje problem i niepotrzebną mękę auta itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, własnoręcznie nie. moją rolą było; zakup nowej chłodnicy, popsikanie śrub WD przez 2 dni, po wymianie odpowietrzenie i nadzór nad operacją :)

ale faktem jest, że polecane warsztaty na tym forum do wymiany wliczają rozszczelnienie klimy, plus jej nabicie i coś tam, oraz własne płyny na dolewkę(żenada), ceny wymiany kosmiczne, co najmniej równe wymianie rozrządu... porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, słuchajcie mam problem z chłodnicą. Rok temu wymieniłem sobie chłodnicę na nową bo stara ciekła na zgrzewach. Założyłem taniocha Thermotec, do niedawna było wszystko dobrze. Niestety wczoraj wróciłem z trasy, auto postało z godzinę, jak wróciłem do auta to zobaczyłem pod autem niewielką plamę co się okazało być płynem chłodzącym. Chłodnica cieknie mniej więcej na środkowej wysokości ale nie na zgrzewie lecz na tej plastikowej czarnej obudowie i to w miejscu w którym znajduje się mocowanie (pod imitacją zaślepki na niby czujnik temperatury). Czy ktoś się orientuje czy można takie coś zgłosić do reklamacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zamówiłem chłodnice i dziś przysła, ale jakaś nieznajoma... Otóż ma zaślepiony otwór od czujnika wentylatora, a także po lewej stronie ( tam gdzie miałem w poprzedniej odpowietrznik) przyłącze z cienkiej rurki. Cóż to za ustrojstwo mi przysłali, od IpII?

 

EDIT

 

Okazuje się, że to do kangoo i nisana kubistar-a.

Już odesłana, właściwa już idzie.

Wstawiam foto, żeby się nie naciąć.

post-74839-0-58269700-1423384799_thumb.jpg

Edytowane przez lukasfenix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To i ja się pochwalę i może dodam otuchy innym :).

 

W sobotę dokonałem "tymi rencami" wymiany chłodnicy w Megane II 1.6 16V z klimą. Całość zajęła nam (ojciec pomagał) prawie 4h ale w międzyczasie ze 3-4razy deszcz i burza nas płoszyły bo rozstawiliśmy się przed garażem :).

1) zdjęcie zderzaka - można znaleźć na youtube filmik - w sumie operacja trwała 15min

2) od dołu trzeba odkręcić plastik pod silnikiem

3) do zdejmowania obejm na rurach z płynem chłodniczym radzę zaopatrzyć się w jakieś kombinerki z szerokim uchwytem

3a) do zdejmowania a szczególnie zakładania szerokich obejm na rury polecam zrobić sobie taki ściągacz (zaoszczędzicie pewni z 1h pracy) złożony z długiej śruby i kilku nakrętek i podkładek, które delikatnie wyginając będą służyły do ściągania zacisku

4)Chłodnicę klimy zdejmujemy z zatrzasków i kładziemy na jakimś wiaderku

5) wentylator tak samo jak wyżej

6)zdejmujemy górne gumy z chłodnicy no i kombinujemy odchylając do tyłu i pomagamy sobie śrubokrętem przy dolnych gumach robiąc dźwignie (i tak chłodnica idzie na złom) Tu uwaga

jak ktoś ma LPG zainstalowane bo może przeszkadzać i w moim przypadku trzeba było odkręcić śrubę od parownika/reduktora itp

7) chłodnica wyjęta - sprawdzamy optycznie czy taka sama jak nowa

8) w moim przypadku reduktor LPG blokował wepchnięcie chłodnicy (dolne bolce były dosłownie 2mm za duże). Próbowałem wszystkich sposobów i dopiero skrócenie tych bolców o 2mm spowodowało, że samo wlazło na swoje miejsce

9) wkładamy górne gumy do chłodnicy

10) skręcamy wszystkie węże i wpinamy wentylator oraz chłodnicę klimy

11) skręcamy zderzak

12) pijemy piwo, wlewamy płyn/wodę i odpalamy auto. U mnie wlazło 5l płynu i z 0.3l wody :) bo zapomniałem o poprawce na wodę dla LPG.

13) w moim przypadku sam się odpowietrzył

 

Co mnie skusiło do samodzielnej wymiany?

Cena 100-150zł, oraz sporo zachodu z cmokaniem "mechaników" i ich problemami i potencjalnymi nie do opisania problemami.

podsumowując gdybym robił to teraz to pewnie 2h to byłby maksymalny czas ile bym na to poświęcił.

Większość zatrzasków plastikowych podczas tej operacji ulegał zniszczeniu :angry:

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Koledzy chcę się zabrać za wymianę chłodnicy klimatyzacji w megane 2 1,6 16V powiedzcie czy jest koniecznośc demontowania zderzaka i czy może ktoś już wymieniał może macie jakies namiary na niedrogą chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!