Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

parametr - korekcja wtrysku


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak - CLIP już swoje częściowo zrobił i pokazał to czego widzieć nie chciałem.

Dwa wrtyski (na parzystych) wydają się być ok, jednak nieparzyste to jakiś koszmar! Na jednym +5.x na drugim (trzecim znaczy) -4.x.

I teraz pytanie jak od dziecka - co to znaczy? :)

Czy komputer koryguje dawkę? (wydawało by się logiczne) Jeśli tak to na jakiej podstawie? Skąd posiada wiedzę o złym spalaniu? Jaki ustrostwo pomiarowe wisi na każdym cylindrze i mierzy?

Info jest mi potrzebne, żeby móc jakoś świadomie interpretować to co widzę.

Z góry dzięki.

Jak by co - to mogę wrzucić wykresy żeby było łatwiej mówić na temat ale narazie tak ogólnie chcę - Jak Panny od Leonarda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd posiada wiedzę o złym spalaniu?

Z sondy Lambda. Jeżeli wartości na sondzie odbiegają od normy, komputer koryguje dawkę paliwa. I nie złym spalaniu, tylko o złej mieszance. O złym spalaniu informuje czujnik spalania stukowego.

Jaki ustrostwo pomiarowe wisi na każdym cylindrze i mierzy?

Nie. Komputer koryguje dawkę paliwa dla każdego wtryskiwacza po kolei. Robi to cyklicznie, aż trafi na właściwy (który pozwoli skorygować dawkę paliwa do właściwego wskazania sondy).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sondy Lambda

w dieslu? :(

W clipie po lewej strony przy korektach wtryskiwaczy masz nazwany parametr, np ET004, AC013 - kliknij w to, będziesz miał podane wartości dla akceptowanych koretk wtryskiwaczy. Dla 1.9 dCi to jest od -5 do 5 jednostek. Nie mam screena, bo łatwiej byłoby wskazać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale mi na jednym przekracza 5 na plusie a na innym zbliża się do 5 na minusie. Po odpięciu wtyczki od wtryskiwacza nie ma różnicy w działaniu więc na 99% jest zatarty.

No to skąd ta korekta w końcu? Skąd ten sterownik wie, że ma korygować i o ile? Tylko ze stukowego?

idę puścić clipa jeszce raz :(

 

Dodano: 09 sie 2013 - 19:23

a tak jeszcze odnośnie wtrysku - o co chodzi z tym kodowaniem? Rozumiem, że podaje się ten kod który jest na wtrysku nabity. Ale o co w tym kaman? Czym te wtryski się różnią? O czym mówi ten kod na nich?

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O błędach w wykonaniu wtryskiwacza (nie da się zrobić 4 identycznych wtryskiwaczy) i dlatego producent na podstawie wyników pracy wtryskiwacza w stosunku do wzorca nadaje mu kod -... lub +... .Komputer na podstawie tego kodu - koryguje dawkę na danym wtryskiwaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale w związku z tym regenerowane wtryskiwacze nie mają w zasadzie prawa dobrze działać?? No bo para precyzyjna jest zmieniona, końcówka też... Napięcie sprężyny inne...

Czy to chodzi o precyzję działania elektromagnesu. Teraz mnie trochę zapętliłeś, bo jesli jest jak mówisz to wymiana wtrysku na regenerowany nie ma sensu a coś kupić muszę.

 

Dodano: 09 sie 2013 - 19:52

z drugirj strony - 3/4 świata jeździ na regenerowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no dobra. to rozjaśnia. Dzięki!

 

Dodano: 26 sie 2013 - 22:39

Ok. Są tu przekłamania to trochę wyprostuję. Co prawda dalej nie wiem na 100% na jakiej podstawie komputer koryguje dawkę (myślę, że stukowy). Co do oznaczeń na cewce - domuślam się, że chodzi właśnie o jej dokładność a nie o same pary precyzyjnej. Ale to moje domysły.

Pewne jest natomiast, że jeśli komputer musi korygować dawkę to wtrysk jest OUT. Wymieniłem dwa wtryski. Oba miały korekcję po 5 z hakiem. Teraz 3 mają korekcję w granicach 1 z czymś, czwarty natomiast jest ponad 2.5. Silnik wreszcie chodzi ładnie i równo. Wreszcie spalanie wróciło do wymaganych 5 i trochę.

Przyznam jednak że ten jeden wtrysk słyszę (teraz już każdy słyszę :D ) i myślę, że 2.5 to jednak dużo. Też go jeszcze podmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!