Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

parametr - korekcja wtrysku


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak - CLIP już swoje częściowo zrobił i pokazał to czego widzieć nie chciałem.

Dwa wrtyski (na parzystych) wydają się być ok, jednak nieparzyste to jakiś koszmar! Na jednym +5.x na drugim (trzecim znaczy) -4.x.

I teraz pytanie jak od dziecka - co to znaczy? :)

Czy komputer koryguje dawkę? (wydawało by się logiczne) Jeśli tak to na jakiej podstawie? Skąd posiada wiedzę o złym spalaniu? Jaki ustrostwo pomiarowe wisi na każdym cylindrze i mierzy?

Info jest mi potrzebne, żeby móc jakoś świadomie interpretować to co widzę.

Z góry dzięki.

Jak by co - to mogę wrzucić wykresy żeby było łatwiej mówić na temat ale narazie tak ogólnie chcę - Jak Panny od Leonarda :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd posiada wiedzę o złym spalaniu?

Z sondy Lambda. Jeżeli wartości na sondzie odbiegają od normy, komputer koryguje dawkę paliwa. I nie złym spalaniu, tylko o złej mieszance. O złym spalaniu informuje czujnik spalania stukowego.

Jaki ustrostwo pomiarowe wisi na każdym cylindrze i mierzy?

Nie. Komputer koryguje dawkę paliwa dla każdego wtryskiwacza po kolei. Robi to cyklicznie, aż trafi na właściwy (który pozwoli skorygować dawkę paliwa do właściwego wskazania sondy).

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sondy Lambda

w dieslu? :(

W clipie po lewej strony przy korektach wtryskiwaczy masz nazwany parametr, np ET004, AC013 - kliknij w to, będziesz miał podane wartości dla akceptowanych koretk wtryskiwaczy. Dla 1.9 dCi to jest od -5 do 5 jednostek. Nie mam screena, bo łatwiej byłoby wskazać o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale mi na jednym przekracza 5 na plusie a na innym zbliża się do 5 na minusie. Po odpięciu wtyczki od wtryskiwacza nie ma różnicy w działaniu więc na 99% jest zatarty.

No to skąd ta korekta w końcu? Skąd ten sterownik wie, że ma korygować i o ile? Tylko ze stukowego?

idę puścić clipa jeszce raz :(

 

Dodano: 09 sie 2013 - 19:23

a tak jeszcze odnośnie wtrysku - o co chodzi z tym kodowaniem? Rozumiem, że podaje się ten kod który jest na wtrysku nabity. Ale o co w tym kaman? Czym te wtryski się różnią? O czym mówi ten kod na nich?

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O błędach w wykonaniu wtryskiwacza (nie da się zrobić 4 identycznych wtryskiwaczy) i dlatego producent na podstawie wyników pracy wtryskiwacza w stosunku do wzorca nadaje mu kod -... lub +... .Komputer na podstawie tego kodu - koryguje dawkę na danym wtryskiwaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, ale w związku z tym regenerowane wtryskiwacze nie mają w zasadzie prawa dobrze działać?? No bo para precyzyjna jest zmieniona, końcówka też... Napięcie sprężyny inne...

Czy to chodzi o precyzję działania elektromagnesu. Teraz mnie trochę zapętliłeś, bo jesli jest jak mówisz to wymiana wtrysku na regenerowany nie ma sensu a coś kupić muszę.

 

Dodano: 09 sie 2013 - 19:52

z drugirj strony - 3/4 świata jeździ na regenerowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no dobra. to rozjaśnia. Dzięki!

 

Dodano: 26 sie 2013 - 22:39

Ok. Są tu przekłamania to trochę wyprostuję. Co prawda dalej nie wiem na 100% na jakiej podstawie komputer koryguje dawkę (myślę, że stukowy). Co do oznaczeń na cewce - domuślam się, że chodzi właśnie o jej dokładność a nie o same pary precyzyjnej. Ale to moje domysły.

Pewne jest natomiast, że jeśli komputer musi korygować dawkę to wtrysk jest OUT. Wymieniłem dwa wtryski. Oba miały korekcję po 5 z hakiem. Teraz 3 mają korekcję w granicach 1 z czymś, czwarty natomiast jest ponad 2.5. Silnik wreszcie chodzi ładnie i równo. Wreszcie spalanie wróciło do wymaganych 5 i trochę.

Przyznam jednak że ten jeden wtrysk słyszę (teraz już każdy słyszę :D ) i myślę, że 2.5 to jednak dużo. Też go jeszcze podmienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!