Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9dci kopci na niebiesko - zagadka ?


SebaZWA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zacznę od tego że już od kilkunastu dni oram fora w sieci i nie znalazłem żadnej odpowiedzi co do mojego problemu ;)

jak to się zaczęło:

auto zaczęło brać olej (10w40pół syntetyk) i tracić na mocy, dymiło ale troszkę na czarno minimalnie, aż w kończy padła turbina i zostało z 50koni tak dojechałem (bez ryzyka, na lawecie) do mechanika (w tym czasie spadku mocy przez jakieś 2-3 miesiące dolałem jakieś 1,5litra 2L a km zrobiłem ok 1000)

samochód po wymianie turbiny (regeneracja) okazało się że miała duży luz wzdłużny i walnięte koło kompresji, zawalona w środku geometria, w tym czasie w silniku wyczyszczony cały układ dolotowy powietrza, czyszczony intercooler (było może z 50millitrów oleju tyle co w kieliszku może mniej) wyczyszczone benzyną eksra. do tego wyczyszczone węże i oczywiście katalizator wraz z zaworem EGR który był troszkę otwarty (było tyle nagaru że się nie zamykał do końca

po złożeniu wszystkiego do kupy (zalałem nowy olej 5w40 pełny syntetyk)auto moc ma SUPER ale kopci na niebiesko przy dodaniu gazu (czy zimny czy ciepły) po odpaleniu nie kopci w ogóle tak jak w czasie jazdy wrzucam na bieg jałowy i zero dymu, ale jak zaczyna się wkręcać na obroty z tyłu tyle dymu że prawnie nic nie widać, zrobiłem ok 150km i objawy cały czas te same, przy szybszej jeździe kopci mało 110km/h ale w mieście tragedia

dodam że sprawdzane były świece i wtryski, ciśnienie na tłokach sprawdzane było tylko na jednym bo nie było za bardzo dojścia wyszło 30bar, kupiłem nową odme (nówke bo używki wszystkie są zepsute)

z silnikiem NIGDY nie miałem żadnego problemu, zawsze palił na dotyk, płyny i filtry wymieniane na bieżąco chodzi równo, cicho nic nie stuka puka, sprawdzane ciśnienie oleju przy starcie ma jakieś 3,5bara a przy max obrotach 6 czyli tak jak podają w serwisie bo dzwoniłem.

w razie czego oddałem ponownie turbine do sprawdzenia i okazało się że jest ok, sucha i nie pcha oleju (geometria już była troszkę osmolona) choć w wężu od turbiny do intercoolera jest troszkę oleju (jak wezmę "na palec" to trochę kapie) widziałem jak turbo było odłączone od silnika i widać było jak kopci dym prosto z silnika pomijając turbo

 

Mojemu mechanikowi i mi brakuje juz pomysłów, gdyby to była wina uszczelniaczy czy pierścieni to kopciłby cały czas, panewki? silnik by nierówno pracował, cokolwiek a tu błędów na komputerze brak na CLIPie też, parametry wszystkie w normie, płynu chłodniczego nie ubywa, jest moc, silnik pracuje idealnie, nie zauważyłem żeby brał olej ale jak kopci na niebiesko to czuć spalony olej, kończą mi się już pieniądze i cierpliwość a jazda tym autkiem to czyta przyjemność, nie chce rezygnować...

Megane II 1.9dci 2002r

198 000 przejechane

Chyba potrzebny jest mi jakiś Dr.House pomocy ;)

Edytowane przez SebaZWA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEŻELI olej nie znika, to najprawdopodobniej wypalają się pozostałości oleju z katalizatora i całego układu wydechowego, dlatego nie kopci po odpaleniu, bo jest zimny i jeszcze nie wypala.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sKarlos - po wymianie turbo zrobiłem jakieś 150km (100 trasa) katalizator był czyszczony, sam go przedmuchiwałem było sporo sadzy ale tylko tyle.

jak pisałem wyżej, po odczepieniu turbiny i odpaleniu renaty niebieski dym wali już z silnika i to dość mocno! Tak że wykluczyłbym turbo i układ wydechowy ale mechanikiem nie jestem, nie wiem ;/

Z góry dzięki za zainteresowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sKarlos - po wymianie turbo zrobiłem jakieś 150km (100 trasa) katalizator był czyszczony, sam go przedmuchiwałem było sporo sadzy ale tylko tyle.

jak pisałem wyżej, po odczepieniu turbiny i odpaleniu renaty niebieski dym wali już z silnika i to dość mocno! Tak że wykluczyłbym turbo i układ wydechowy ale mechanikiem nie jestem, nie wiem ;/

Z góry dzięki za zainteresowanie

a sory, nie doczytałem tego fragmentu. Jest jeszcze opcja rozkalibrowanej mapy wtrysku.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston jeżeli kompresja byłaby słaba albo znacznie różniąca to silnik by nierówno pracował ? coś by się działo a tu nic, motor brzytwa... tyle że kopci

robiłem test przelewowy na wtryskach, wyszło w miare równo, tylko pierwszy dawał trochę za dużo ropy ale to niby mieści się w normie

 

rozkalibrowana mapa wtrysku czyli ? parametry na CLIPie wszystkie w normie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeździłeś 1000 km przy niesprawnej turbinie i na mieszance paliwowo-olejowej. ECU adaptuje się do warunków pracy i mogło być tak, że po naprawieniu sprężarki, ECU nie dopasowało się z powrotem do dawnych parametrów w 100%, np kąt wtrysku.

 

Na Clipie rozumiem parametry sprawdzane na postoju, czyli wtedy gdy nie kopci, więc możliwe że nic nie wyszło.

 

Podaje ci taką możliwość, ale tylko jako ostatecznośc po wykluczeniu ubytków oleju. Pojeździj więcej, bo po 150 km nie stwierdzisz czy ubywa.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston jeżeli kompresja byłaby słaba albo znacznie różniąca to silnik by nierówno pracował ?

U mnie był uszkodzony pierścień zgarniający (polówkę znalazłem w misce olejowej) a kompresja na silniku była OK i olej spalał jak smok 1l na 1-1,5 tyś km. Dopiero jak spalił mi 1l oleju na 300km to wymieniłem pierścienie i skończyło się palenie oleju przez silnik. Przecież co za problem wykluczyć pierścienie lub zawory? Przecież sam pisałeś:

 

auto zaczęło brać olej (10w40pół syntetyk) i tracić na mocy, dymiło ale troszkę na czarno minimalnie, aż w kończy padła turbina i zostało z 50koni tak dojechałem (bez ryzyka, na lawecie) do mechanika (w tym czasie spadku mocy przez jakieś 2-3 miesiące dolałem jakieś 1,5litra 2L a km zrobiłem ok 1000)

Możliwe że masz padnięte pierścienie zgarniające na cylindrach i stąd ta chmurka niebieskiego dymu. Po prostu trzeba mieć jakieś zaczepienie do dalszych poszukiwań.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik to nie jest urządzenie nieznane. Jeśli mechanik nie wie skąd się bierze niebieski dym to...

aston już właściwie wyczerpał temat. Pierścień usczelniający może być jeszcze w miarę ok, a olejowych już nie być. Sprawdzić ciśnienie na wszystkich garach. Napewno będzie różnica. Zresztą - nie bardzo jest co mierzyć. Trzeba obejrzeć.

Kolejne pytanie czy warto rozbierać i robić pierścienie...Skoro tak długo jeździłeś z padniętą turbiną że zatarłeś pierścienie to tam wiele silnika może już nie być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam wiele silnika może już nie być.

kurde nie strasz subratri :D

Na Clipie rozumiem parametry sprawdzane na postoju, czyli wtedy gdy nie kopci, więc możliwe że nic nie wyszło.

sprawdzane na postoju ale przy depnięciu na pedał dym idzie że makabra jak z komina ciuchci, a na kompie wszystko w normie

 

Dziękuję Panowie za sugestie, wiem mniej więcej w co celować, dzisiaj sprawdzę ciśnienie na wszystkich garach ale po przez wtryskiwacze bo przez świece nie ma dojścia, lipa straszna. Napiszę jak zmierze kompresje

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po regeneracji turbo i wymianie bloku silnika też zaczął kopcić (na czarno). Wcześniej 0 kopcenia, teraz jak depcze troche lokomotywa (chociaż ponoć już mniej), podejrzewam (wcześniej silnik się przekręcił) że może gdzieś zostaje olej, po przejechaniu 15tyś "zjadło mi 2-3 kreski oleju). Niedługo jade go wymienić i zobaczymy co tam jest.

ps. zauważyłem że na odmie? ale nie tej górnej tylko tej niżej po prawej - strasznie żyga olejem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, cieśnienie zmierzone kolejno to będzie tak:

30 - 29 - 28,5 - 30 wygląda dość dobrze, pracuje równo (przypomne nigdy żadnych problemów z silnikiem nie miałem)

co dalej ? sprawdzać uszczelniacze ?

:(

Edytowane przez SebaZWA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to dwa inne pytania:

1 - co to znaczy, że wtryski sprawdzone?

2 - jak z konsumpcją oleju po wymianie turbo bo tego nie napisałeś.

i bonusuwe:

Czy ten dym napewno jest niebieski czy może jednak szary?

Uszczelniacze raczej odpadają bo gdyby ciekły to kopcił by przedewszystkim po postoju a dużo mniej podczas jazdy.

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subratri

1- wtryski sprawdzane na kompie parametry w normie, wyjmowane wyczyszczone wszystkie 4 nie widać po nich żeby 'lały', założone z nowymi uszczelkami

2- po regeneracji turbo zrobiłem jakieś 150km, nie zauważyłem żeby ubywało oleju (może pół kreski mniej, było no tak tyćkę mniej)

auto dymi dopiero wtedy gdy dodam gazu tak od 1500 obrotów około, a przy odpaleniu nic nie kopci...

ewidentnie jest to niebieski dym, czuć spalony olej, nie chce dalej jeździć bo kopci na tyle mocno że miśki od razu mi dowód zabiorą ;/

 

co tu dalej robić, auto już 3 tydzień u mechanika ja już wymiękam...

Edytowane przez SebaZWA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wedłóg mnie po koleji - uszcelniacze, uszcelka pod głowicą, pierścienie.

 

Chociaż znowu - przy 1500 gdzieś włacza się turbina i znowu ona może powodować zasysanie oleju.

Mi to się nie podoba Twój mechanik. No bo co to za mechanik co przez 3 tyg nie potrafi znaleźć powodu palenia oleju. A tak online to se można klikać w nieskończoność a na koniec okaże się, że coś nie podłaczone albo albo nie wyczyszczone....

 

Radzę popracować nad ortografią - Krzychu

 

Pracuję tak gdzieś od trzeciej klasy podstawówki :(

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!